نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. دى 1392 - 22:25
خلاء و نبود سرویس‌های بهداشتی در شهر باشت به شدت احساس و به معضلی فراموش شده تبدیل شده است.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از خامی،اهمیت بهداشت عمومی و دقت در حفظ سلامت جامعه، از شاخص‌های رفاه و پیشرفت هر مجموعه شهری محسوب می‌شود.

زمانی‌که در یک شهر، بهداشت عمومی به‌واسطه نبود خدمات رفاهی ضروری نظیر سرویس‌های بهداشتی، با مسئله و چالش روبه‌رو می‌‌شود، آسیب‌هایی گریبانگیر جامعه خواهد شد که درصورت تداوم، تأثیرات نامطلوبی برجا می‌گذارد.

دستشویی، توالت، سرویس بهداشتی یا هر نام دیگری که برای این تاسیسات می گذارید هرچند به ظاهر یکی از پیش‌پا افتاده‌ترین موضوعات زندگی انسان به نظر می‌آیند اما نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه جهانی ایفا می‌کند.

شاید جالب به نظر برسد اما روزی به نام «روز جهانی توالت» نام‌گذاری شده است تا بدانیم بسیاری از مردم جهانی از دسترسی آسان و سلامت به سرویس های بهداشتی محروم اند.

تحصیلات، پژوهش‌ها، سمینارها، خلاقیت‌ها و مسابقات طراحی و حتی برندهایی در موضوع توالت‌های عمومی در شهرهای مهم جهان وجود دارد اما احساس می‌شود که درشهر ما  هنوز به این موضوع پرداخته نشده است.

مردم شهر باشت از نبود سرویس های بهداشتی عمومی رنج می برند، به همین دلیل همواره مردمانی را در خیابان می بینید که به دنبال توالت عمومی یا نزدیک ترین مسجد در خیابان ها می چرخند که بالاخره به علت نبود سرویس های بهداشتی عمومی سر از مکان های خصوصی در می آورند.

به‌نظر می‌رسد به‌رغم اهمیت، ضرورت و تأکید فراوان برخورداری از محیط‌های سالم و بهداشتی به‌عنوان توالت‌های عمومی در باشت، هنوز به این نیاز اساسی، آنطور که باید و شایسته است توجه نشده و همواره بنا بر ملاحظات خاصی از پرداختن به چنین نیازی، اجتناب می شود.

از مسئولین محترم، خصوصاً شهرداری  و شورای شهر می خواهیم در رابطه با رفع این معضل اقدامات اساسی و لازم را مبذول نمایند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها