نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. دى 1392 - 21:35
ائم مقام سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: لازمه اصلی کار در کمیته امداد ،توسعه به استقلال خانواده ها باشد.

به گزارش آفتاب جنوب ،به نقل از بو یرخبر،سید محمدعلی هاشمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان نهاد جوشیده از بتن انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی بیان داشت: شکل‌گیری این نهاد منبع خیر و برکت زیادی برای نیازمندان و فقرا است و امروز آنچه وظیفه کمیته امداد است محور توانمندسازی خانواده ها به عنوان مهمترین اصل است.

هاشمی ابراز داشت: پذیرش خانواده‌های کمیته امداد در ورود به توانمندسازی نسبت به سی سال گذشته بیشتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: جامعه امروزی با گذشته بسیار متفاوت است وکمیته امداد در سطح کشور در طول چند سال اخیر خدمات ارزنده‌ای به جامعه هدف ارائه کرده که در سال 90 و 91 قریب به 400 هزارفرصت شغلی در کشور نمود بارز این خدمات است.

قائم مقام سرپرست کمیته امداد کشور اظهار داشت: نباید با تولیدکار کرامت و عزت خانواده‌ها مخدوش شود و در این زمینه از مجموعه مدیران کمیته امداد تقاضا می‌شود قبل از ارائه تسهیلات جهت اشتغال‌زایی مددجویان ابتدا آموزش مهارت لازم را به آنان بدهند و بعد از آن نظارت را در دستور کار خود قرار دهند.

هاشمی در ادامه بیان داشت:ما در کشور بیش‌از یک میلیون خانواده بی سرپرست تحت تکلف زنان بی سرپرست داریم که این نهاد متولی رسیدگی به مشکلات آنها است.

وی در ادامه افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) باید رسیدگی به مشکلات جامعه هدف را سرلوحه کاری خود قرار دهد و همواره در راستای رفع مشکلات و معضلات مردم حرکت کند.

قائم مقام سرپرست کمیته امداد کشور در ادامه خاطرنشان کرد: نقش کمیته امداد مانند یک دستگاه مورد اعتماد برای مردم است که علاوه بر کمک‌های دولتی از کمک‌های مردمی برای یاری رساندن به محرومان بهره می‌گیرد.

وی ابرازداشت: خیرین و نیکوکاران همواره یاری رسان کمیته امداد در سطح کشور هستند و استقبال از برنامه‌ها و طرح‌های مشارکتی کمیته امداد نشان از اعتمادسازی مردم به این نهاد حمایتی را نشان می دهد.

هاشمی ابرازداشت:لازمه اصلی کار در کمیته امداد توسعه به استقلال خانواده هاست.

وی از پرداخت 120هزار وام خوداشتغالی در سال های 90و 91خبر داد و گفت: پرداخت اینگونه وام های خوداشغالی باعث ترقی و اشتغال در جامعه خواهد شد.

قائم مقام سرپرست کمیته امدادکشور در ادامه بیان داشت: استان کهگیلویه بویراحمد کمترین ناهجاریها در بین خانواده تحت حمایت این نهاد در کشور دارا است که می تواند خبری خوش برای مدیران این نهاد باشد.

هاشمی ابراز داشت: پرداخت تسهیبلات نمی تواند به تنهایی تأمین کننده یک جامعه و یک خانواده باشد و ما باید در این امر با یک فرهنگ سازی درست خانواده را آگاه سازیم.

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها