نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. دى 1392 - 21:33
علاقه بیش از حد تاکسی ها به دربستی و جولان دادن خودروهای مسافربر خالی در شهر یاسوج به معضلی جدی تبدیل شده است.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، واژه تاکسی یا همان خودروی عمومی، همانگونه که از نامش پیداست یعنی در خدمت عموم بودن.  

با ظهور تاکسی ، استفاده ازآن در زندگی روزمره مردم به نوعی عادت و عصای دست تبدیل شده است.

شهر یاسوج نیز از این موضوع بی نصیب نبوده و نداشتن ساختار مناسب ناوگان اتوبوس رانی و نبود قطار شهری باعث گردیده تا تاکسی تنها وسیله راهگشا و امین مردم برای جابجایی در این شهر باشد.

برای ما و شما بسیار اتفاق افتاده در سرما، گرما و یا وقتی که کاری ضروری پیش آمده با تاکسی دربست به امورات خود رسیدگی کرده ایم.

 اما به نظر می رسد این واژه برای برخی از رانندگان به نوعی عادت تبدیل شده به طوری که بعضاً حاضرند مسیری را خالی طی نمایند و به غیر از دربستی کار نکنند.

شاید در میان واژگان مورد علاقه عموم بتوان واژه دربست را نیز برای تاکسی داران شهر یاسوج گنجاند، واژه ای گوش نواز و دل انگیز که با شنیدنش ترمزهای خودرو سیخ، سر به میزان 180 درجه به عقب برگشته و راننده با نگاه مسافر را به سمت خودرو راهنمایی می کند.

البته ما منکر خدمات رسانی تاکسی داران و نقش مهمشان در حمل و نقل شهر نیستیم اما معضل دربستی در یاسوج به عادتی برای برخی از تاکسی داران تبدیل شده که لزوم رسیدگی دستگاههای ذیربط و برخورد با رانندگان متخلف را می طلبد.

این عادت ناپسند در روزهایی که شرایط جوی نامساعد بوده و هوا بارانی و برفی است بیشتر نمایان می شود به طوری که برخی از این رانندگان محترم با تغییر کرایه ها بعضاً اقدام به گرفتن کرایه بالاتر از نرخ تاکسی رانی می کنند.  

اصولاً تاکسی ها به دلیل داشتن شناسنامه وکد، به عنوان وسیله ای ایمن برای مسافران به حساب آمده وبا توجه پرداخت عوارض محق هستند، اما آشنا نبودن برخی از رانندگان محترم تاکسی به وظیفه ذاتی و خدمات رسانی خود باعث ترغیب مسافران و مردم به استفاده از خودروهای مسافربر شخصی و جولان دادن آنها در شهر می شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها