نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. دى 1392 - 22:41
ظهور منجی نیازمند آمادگی روحی،شکوفایی عقل و دانش بشری است تا مردم ، استعداد پذیرش آن رهبر الهی را بیابند.

به گزارش آفتاب جنوب ، 

 

اگر فقط یک روز از عمر دنیا باقی باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی می کند تا مردی از فرزندانم قیام کند وجهان را پراز عدل و داد سازد.     رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم

 

در همه ادیان و کتب آسمانی گذشته عقیده به ظهور منجی را بشارت داده اند زمانی که زمینه عدالت و زمینه ظهور فراهم شود و حق بتواند جلوه کند . در اسلام اعتقاد به منجی خصوصاً در میان اهل تشیع بصورت دقیق و صراحتاً به شخص خاص، بنام حضرت مهدی(عج) بیان شده است . همه پیامبران آمدند و وعده دادند که حکومت عدل  در زمین خواهد آمد و هنوز هم نرسیده و پیامبران هم دروغ نمی گویند و این وعده روزی محقق خواهد شد.

بی تردید روزی خواهد آمد که امام مهدی (عج) در آن روز ظهور خواهد کرد اما روزی که جهان پر از ظلم و ستم شده باشد ، به اذن خدا با ظهور ایشان جهان  پر از عدل و داد می شود و بی شک تحقق این امر ، هدف نهایی پیامبران الهی بویژه پیامبر خاتم(ص) است.

 غیبت حضرت ولی عصر(عج) یکی از رازهای الهی است که شاید ما نتوانیم به حقیقت آن پی ببریم.چنانچه در امت های پیشین  نیز سابقه داشته است : حضرت موسی(ع) چهل روز از امت خود غایب شد و در میقات به سر برد. حضرت مسیح (ع)به مشیت الهی از دیدگاه امت خویش پنهان گردید به گونه ای که دشمنان قادر به کشتن او نشدند. و حضرت یونس نیز مدتی از قوم خود غایب شد. کسی نمی تواند بگوید امام زمان(عج) دقیقاً در چه سال ، ماه و روزی ظهور خواهد نمود کسانی که برای امر ظهور تاریخ دقیق معین میکنند طبق احادیث اهل بیت (ع) دروغگو خوانده می شوند.البته در سخنان چهارده معصوم(ع) علائمی برای ظهور حضرت بیان شده است ولی هیچ روز مشخصی بعنوان روز ظهور معین نگردیده است.

خداوند امام زمان(عج) را آخرین حجت معصوم برای تحقق آرمانی بزرگ یعنی عدالت فراگیر و به اهتزاز درآوردن پرچم توحید در سراسر جهان در نظر گرفته است. بی شک تحقق این مهم ، نیازمند آمادگی روحی و شکوفایی عقل و دانش بشری است تا مردم ، استعداد پذیرش آن رهبر الهی را بیابند اگر آن حضرت پیش از فراهم شدن مقدمات و بستر مناسب ظهور نماید مثل دیگر حجت های الهی پیش از انجام وظیفه خود دیده از جهان برخواهد بست.به فرموده امام باقر(ع) : برای حضرت قائم (عج) غیبتی است قبل از ظهور برای جلوگیری از کشته شدن. البته یکی از دیگر دلایل غیبت امام عصر(عج) مساله آزمون الهی است که در روایاتی بدان اشاره شده بدین معنا که مردم در عصر غیبت آزموده شوند تا مراتب استواری آنان در ایمان و اعتقاد سنجیده شود.

 انتظار که معنای آن در لغت یعنی چشم به راه بودن و در اصطلاح یعنی چشم به ظهور حضرت قائم(عج) داشتن است. انتظار نوعی کوشش و عمل را می طلبد که شخص منتظر در عین حال چشم به راهی باید بکوشد تا زمینه و محیط را به گونه ای مناسب برای فرد مورد انتظار فراهم آورد.

مهدویت یعنی مردم خودشان را متناسب با امامشان کنند. انتظاری درست و صحیح است که انتظار فعال باشد نه انتظار منفعلانه . برخی معتقدند که انتظار یعنی بنشینیم و دست روی دست بگذاریم بدون اینکه کاری به دیگران و جامعه داشته باشیم به خودسازی خودمان بپردازیم تا امام بیاید و بعد ایشان را یاری کنیم؛ عده ای نیز می گویند طبق روایات اگر ظلم فراگیر شود امام می آید،پس ظلم کنیم تا امام بیاید. ولی اینطور نیست ما ماموریم که علاوه بر خودمان به فکر اصلاح جامعه باشیم و عدالت را گسترش دهیم تا اگر امامی آمد ما نیز لیاقت سربازی ایشان را داشته باشیم.مهدویت منحصر به شیعه نیست ما معتقدیم  مهدویت جهانی است و مذهبی جهانی، کل دنیا را فرا می گیرد نه اینکه مهدی بیاید ما مسلمانان و شیعیان را نجات دهد بلکه معتقدیم یاری دهنده مظلومان سراسر عالم خواهد بود با ظهور ایشان و برپایی حکومت آن حضرت ، جهان پر از عدل و داد می گردد و بیچارگان و دردمندان و ضعیفان به آرامش و آسایش می رسند.

 اميد است با انجام وظايف و تكاليف مربوط به دوره ى غيبت، بتوانيم در شمار منتظران واقعى آن حضرت باشيم و هنگام ظهور مهدى موعود (عج)، شايستگى و هم گامى با آن سوار سبزپوش را به دست آوريم.

 

بقية الله خير لكم ان كنتم مؤمنين

 

 

مستی نه از شراب و می و نه از خم شروع شد

                                                                از جاده سه شنبه شب قم شروع شد...

 

یادداشت/محمد شجاعی

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها