نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. دى 1392 - 14:27
رئیس دانشکده نفت و گاز گچساران با اشاره به مشکلات موجود در این دانشکده و عدم تعهد به وعده‌های برخی مسئولان گفت: به نظر من این دانشکده تا زمان برطرف شدن مشکلات کنونی، نباید افتتاح می‌شد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس ،دانشکده نفت و گاز این شهرستان در تاریخ 27 آبان ماه سال 91 با حضور مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز جنوب، حسین صابری استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه یاسوج و جمعی از مسئولان استانی و محلی رسماً افتتاح شد و مورد بهره‌برداری رسید.

دانشکده نفت و گاز گچساران از جمله مصوبات نخستین سفر رئیس‌ جمهور و هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد بوده که با اعتبار اولیه 20 میلیارد ریال از محل کمک‌های وزارت نفت تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

در مراحل بعدی ساخت این دانشکده، شرکت نفت اعتباری افزون بر 3 میلیارد ریال برای تجهیز دانشکده به امکانات سرمایشی و گرمایشی اختصاص و هزینه کرد.

افتتاح دانشکده نفت و گاز گچساران با وجود مشکلات بسیار

وجود معارضان محلی از جمله یکی از مشکلات و موانع سد راه تکمیل این دانشکده به ویژه در زمینه محوطه‌سازی دانشکده است.

در حال حاضر محیط این دانشکده فاقد محوطه اختصاصی و دیوارکشی و یا حصارکشی است.

به گزارش آفتاب جنوب، دانشکده نفت و گاز گچساران به خواست برخی مسئولان شهرستانی و استانی و در حالی راه‌اندازی شد که مشکلاتی از جمله آسفالت نبودن جاده دسترسی به دانشکده، نداشتن سرویس ایاب و ذهاب، نداشتن سلف سرویس در تمام روزهای هفته و تجهیزات آزمایشگاهی از سوی دانشجویان این دانشکده به عنوان دغدغه و نگرانی‌ در رسانه‌ها و به ویژه در خبرگزاری فارس انعکاس یافت.

عدم فنس‌کشی محوطه دانشکده برای جلوگیری از ورود حیوانات به داخل دانشکده، عدم برطرف‌سازی مشکلات برق دانشکده به منظور استفاده دانشجویان از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، آماده نبودن جاده دسترسی دانشکده به طریقی که سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی گچساران یک دستگاه اتوبوس واحد شهری را در این مسیر فعال کند، از جمله تعهدات مدیران شهرستانی بوده که تاکنون عملی نشده است.

با توجه مشکلات موجود در دانشکده نفت و گاز گچساران به سراغ روح‌الله پروین‌نیازاده رئیس این دانشکده رفته و مشکلات را با این مسئول به بحث و گفت‌و‌گو نشستیم.

به عنوان اولین سئوال این گفت‌و‌گو و با توجه به اعتراضات دانشجویان به دلیل مشکلات دانشکده از آخرین وضعیت دانشکده نفت و گاز گچساران بگویید.

پروین‌نیازاده: یکسری از مشکلات دانشکده نفت و گاز گچساران به حوزه این شهرستان مربوط می‌شد؛ مشکلاتی از جمله برق دانشگاه، جاده دسترسی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی که البته هنوز مشکل برق حل نشده و جاده دسترسی نیز معارض دارد که هنوز خیابان اصلی آن مشخص نیست.

مشکل برق دانشکده به کجا رسید بالاخره در فصول مختلف دانشجویان به وسایل گرمایشی و سرمایشی نیاز دارند.

پروین‌نیازاده: وسائل سرمایشی و گرمایشی خریداری شده است اما چونکه مشکل برق برطرف نشده قابل استفاده نیست، برق فعلی دانشکده ضعیف بوده و این برق ضعیف کاربردی برای استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی ندارد

بعضی از دانشجویان در گفت و گو با فارس از نبود اینترنت و نیاز مبرم آن برای کارهای تحقیقاتی و مقاله‌های علمی گله‌مند بودند.

پروین‌نیازاده: اگر اشتباه نکنم در زمینه فیبرنوری مخابرات چیزی حدود 80 میلیون تومان از دانشکده درخواست کرده بود که فعلا انجام نشده است و برای برطرف کردن این مشکل به نصب اینترنت موقت اقدام شد که بیشتر برای انجام کارهای اداری و آموزشی دانشکده مورد استفاده قرار می‌گیرد و دانشجویان استفاده‌ای از آن ندارند.

وضعیت دیوارکشی دانشکده به کجا رسید آیا اقدامی شده است؟

پروین‌نیازاده: در حال حاضر وضعیت به همان روال گذشته بوده و دانشکده بدون دیوارکشی اطراف است البته شرکت نفت گچساران سال گذشته فنسی را برای این امر به ما دادند که متأسفانه وضعیت فنس به خاطر قدیمی بودن مطلوب و زیبنده دانشکده نبود که از آن استفاده نشد.

جاده دسترسی دانشکده آسفالت شد یا این موضوع هم راکد مانده است؟

پروین‌نیازاده: ظاهرا موضوع جاده دسترسی در حال برطرف شدن است البته ظاهرا.

در زمینه وضعیت خوابگاه دانشجویان چه اقداماتی شده است؟

پروین‌نیازاده: در خصوص خوابگاه باید بگویم در زمان انتخاب واحد دانشجویان، موضوع نبود خوابگاه به اطلاع دانشجویان رسید اما در حال حاضر از ساختمان تالار فرهنگیان آموزش و پرورش با هزینه خود دانشجویان و البته نظارت دانشکده استفاده می‌شود.

نمازخانه و سرو غذا نیز از درخواست‌های دانشجویان در گفت‌و‌گو با فارس بوده در این زمینه وضعیت چگونه است؟

پروین‌نیازاده: ما حدود 150 دانشجو داریم و در دانشکده نیز اتاق‌های زیادی وجود دارد که می‌شود با موکت کردن آن محلی برای برپایی نماز ایجاد کرد.

نبود تجهیزات آزمایشگاهی و اعزام دانشجویان به مرکز استان برای انجام آزمایش از دیگر گله‌مندی‌های دانشجویان بود، ترتیب اثر داده شد؟

پروین‌نیازاده: متأسفانه در حال حاضر تجهیزات کامل آزمایشگاهی خریداری نشده با توجه به این‌که کادر و نیروی مورد نظر نیز وجود ندارد؛ دانشجویان برای انجام آزمایش‌های لازم به یاسوج اعزام می‌شدند که البته امسال با دانشگاه آزاد گچساران قراردادی امضا کرده‌ایم که بر اساس آن دانشجویان نفت از تجهیزات دانشگاه آزاد استفاده می‌کنند.

آیا به نظر شما دانشکده نفت و گاز گچساران در شرایط کنونی و با مشکلات و نارسایی‌های اساسی محیطی مناسب برای تحصیل دانشجویان به شمار می‌رود؟

پروین‌نیازاده: نظر من در این زمینه منفی بوده و من خودم وقتی به این دانشکده می‌روم ناراحت می‌شوم و به اعتقاد من دانشکده نفت و گاز گچساران با این شرایط نباید راه‌اندازی می‌شد بلکه می‌توانستند دانشجویان را برای تحصیل به مرکز استان بفرستند تا بعد از برطرف شدن کامل مشکلات، این دانشکده افتتاح می‌شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت