نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. دى 1392 - 20:59
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان کارهای مطالعاتی زیاد و با ارزشی انجام شده که متأسفانه بدون کاربرد مانده‌اند.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس،علی‌حسن نوروزی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمرانی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: حرکت خارج از برنامه‌مداری در کشور و در استان، مهمترین معضل حوزه اجرا بوده و اجرا در سطح کلان و در استان کمتر بر اساس برنامه است.

وی افزود: عملکردها در استان بر اساس برنامه نیست و این در حالی است که حتی برگزاری جلسات و نشست‌ها نیز می‌بایست بر اساس برنامه صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه ایران در منطقه خاورمیانه کشوری پیشرو در امر برنامه‌ریزی توسعه است و بیش از هفت دهه در این خصوص سابقه دارد، افزود: با وجود تهیه برنامه‌های توسعه، عمل مبتنی بر برنامه در کشور ضعیف است و مشکلات ساختاری اقتصادی نیز به همین عدم عمل به برنامه برمی‌گردد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: همه مدیران علاقه‌مند به حرکت به سمت توسعه هستند و بر مبنای علاقه‌مندی خود حرکت می‌کنند اما عمل درست، عمل مبتنی بر برنامه است.

 نوروزی ارائه برنامه را اولین کار مورد انتظار از یک مدیر عنوان کرد و گفت: ارزیابی مدیر باید بر اساس شاخص و برنامه باشد.

وی با بیان این‌که انتظار استاندار، تهیه برنامه چهار ساله در استان و اقدام بر مبنای آن است، گفت: مدیران طی 10 روز آینده رئوس برنامه کاری چهار سال آینده خود ارائه دهند.

نوروزی ویژگی برنامه مورد نظر خود برای دستگاه‌های اجرایی استان را برنامه‌ای براساس ظرفیت‌های استان و قابل دستیابی عنوان کرد و گفت: این برنامه می‌بایست پس از جمع‌بندی محور کار مدیران قرار گیرد در عین حالی که برنامه آمایش سرزمینی که برنامه اساسی برای توسعه استان است نیز در حال مقدمه‌سازی برای اجرا است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد زمان لازم برای تهیه برنامه آمایش سرزمینی را 12 تا 15 ماه پیش‌بینی کرد و گفت: تا قبل از تصویب برنامه آمایش لازم است مدیران در راستای تحقق رئوس برنامه‌های کاری خود حرکت کنند.

وی اظهار داشت: در استان کارهای مطالعاتی زیاد و با ارزشی انجام شده که متأسفانه بدون کاربرد مانده‌اند.

وی با بیان اینکه مطالعه‌ای که از آن استقبال نمی‌شود تأثیری در توسعه ندارد، افزود: هزینه، اعتبار، زمان و انرژی برای مطالعات صرف می‌شود اما بر اساس آن‌ها حرکت نمی‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران طی فرمی، شاخص‌های هدف کمی و اختصاصی خود را معین و پیش‌بینی عملکردهای آینده را به صورت سالانه و تا پایان سال 94 با توجه به ظرفیت‌های دستگاه و همچنین ظرفیت و امکانات استان و جمع‌بندی و طی یک هفته ارائه کنند.

نوروزی افزود: مدیران در تدوین برنامه می‌بایست اسناد بالا دستی نظیر برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه و نتایج سند توسعه را مد نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: برنامه ارائه شده دستگاه‌ها توسط تیم کارشناسی حوزه برنامه‌ریزی استانداری و با حضور مدیران مرتبط بررسی مجدد و جمع‌بندی نهایی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت