نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. دى 1392 - 20:56
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحلیل آمارهای 10 سال اخیر این استان در وصول درآمدها نشان می‌دهد که امسال برای نخستین‌بار از رشد 30 درصدی برخوردار بودیم که در نوع خود بی‌سابقه است.

به گزارش آفتاب جنوب ،به نقل از فارس، ابراهیم کشاورز پیش از ظهر امروز در نشست درآمدها و تجهیز منابع استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از آنجا که درآمدهای این استان در سرجمع وضعیت مطلوبی ندارد، به دستور وزیر چنین جلساتی تشکیل می‌شود تا در این باره چاره‌اندیشی شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در وصول درآمدهای اختصاصی رشد داشته‌ایم، افزود: در سرجمع درآمدهای مالیاتی و غیر آن نسبت به مصوب؛ 71 درصد در 9 ماهه سال جاری وصولی داشتیم که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

کشاورز، میانگین وصول درآمدهای کشور را 89.5 درصد خواند.

وی ابراز داشت: تحلیل آمارهای 10 سال اخیر این استان در وصول درآمدهای نشان می‌دهد که امسال برای نخستین‌بار از رشد 30 درصدی برخوردار بودیم که در نوع خود بی‌سابقه است.

وی گفت: در سرجمع و در درآمدهای سال 92 این استان به نسبت سال 91 حدود 21 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: البته در درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده بسیار ضعیف هستیم که در این زمینه باید تدابیر لازم برای وصول درآمدهای پیش‌بینی شده صورت گیرد.

کشاورز اضافه کرد: در درآمد مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی عملکرد خوبی داشتیم و در حقوق کارکنان دولتی نیز که معمولا مشکلی وجود ندارد.

وی سهم درآمدهای مالیاتی را در بخش مشاغل، کمتر از 9 درصد خواند و گفت: شرکت‌ها و موسسات نیز 30 درصد درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش آفتاب جنوب، علی‌حسن نوروزی نیز در این نشست، سهم 9 درصدی مشاغل را در درآمدهای مالیاتی بسیار ضعیف دانست و تصریح کرد: باید سهم هر نوع مالیات را در سر جمع درآمدها به نسبت میانگین‌های کشوری محاسبه کنیم تا بتوانیم تحلیل و برنامه‌ریزی خوبی در این حوزه داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش زیادی از کم بودن درآمدهای این استان به رکود اقتصاد ملی بر می‌گردد و باید در این زمینه عملکرد بهتری صورت گیرد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت