نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. دى 1392 - 9:28
رئیس اداره آبفای گچساران با بیان اینکه آب سد کوثر تنها 15 روز در منازل گچسارانی‌ها جریان داشت گفت: هم‌اکنون هیچ آبی از این سد در شبکه آبرسانی گچساران جریان ندارد.

به گزارش آفتاب جنوب ، صبح زاگرس،عنایت ویسی امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سئوالی مبنی بر میزان و درصد جمعیت بهره‌بردار گچساران از آب سد کوثر اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه آبی از سد کوثر به گچساران ارسال نمی‌شود و این پروژه متوقف شده است زیرا آبی به مخزن وارد نمی‌شود.

وی افزود: قرار بود این طرح به صورت آزمایشی طی یک ماه توسط آب منطقه‌ای با 400 لیتر در ثانیه عملیاتی شود که البته ما با 250 لیتر در ثانیه نیز موافق بودیم.

ویسی تصریح کرد: پروژه آبرسانی به سد کوثر گچساران از طریق ایستگاه خیرآباد که تأمین‌کننده آب این شهرستان است دارای 17 اشکال اساسی بوده که ما این مسائل را طی نامه‌ای به فرمانداری گچساران و البته نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم اما متأسفانه کسی پیگیر نیست.

رئیس اداره آبفای گچساران ابراز کرد: آب منطقه‌ای نیز در این خصوص جلساتی را برگزار می‌کند اما متأسفانه با سیاسی‌کاری مشکلات را به گردن دیگران می‌اندازند و خود را کنار می‌کشند.

رئیس اداره آبفای گچساران  اذعان کرد: البته نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی کد پروژه را باز کرده و حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در حوزه عمرانی تأمین اعتبار کرده است.

وی تأکید کرد: پیشنهاد ما این است که نماینده فرمانداری و نماینده شهر بیایند به آن منطقه به صورت آزمایشی یک‌ماه 250 لیتر در ثانیه به ما آب بدهند ما پروژه را به گردن گرفته و تحویل می گیریم.

ویسی عنوان کرد: در حال حاضر مناطقی از جمله بندر چارک، گناوه، بهبهان و دیلم از آب مطلوب سد کوثر استفاده می‌کنند اما مردم گچساران که در یک قدمی این سد هستند از این آب بی‌بهره هستند.

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران با بیان این‌که البته مردم این مناطق نیز از هموطنان ما به شمار می‌روند اما این جریان مصداق ضرب‌المثل «آب در کوزه و ما تشنه‌لبان می گردیم» است.

ویسی با طرح این پرسش که چرا مردم گچساران نباید از آب سد کوثر استفاده کنند، متذکر شد: چرا کسی جوابگوی این مسئله نیست.

وی یادآور شد: البته باز هم از تلاش‌های نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که کد این پروژه را باز کرد اما هنوز اعلام نتیجه‌ای به ما نشده است.

ویسی با اشاره به پروژه آبرسانی از سد کوثر به گچساران بیان کرد: با اجرای رینگ مخازن محدوده‌ای از گچساران از جمله مرکز شهر، کارکنان و رزمندگان از آب سد کوثر بهره‌مند شد اما در حال حاضر این پروژه کاملا تعطیل است و تحت هیچ شرایطی آب از سد کوثر به گچساران در جریان نیست.

رئیس اداره آبفای گچساران تصریح کرد: آبرسانی از سد کوثر به گچساران تنها 15 روز آن هم به صورت آزمایشی انجام شد که جواب نداد و ما نیز نپذیرفتیم.

ویسی در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر منبع کنونی تأمین گچساران اظهار کرد: در حال حاضر آب گچساران به صورت مطلق از آب‌های زیرزمینی امامزاده جعفر(ع) تأمین می‌شود که البته این آب نیز هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

وی افزود: حرف ما این است چرا با این همه هزینه میلیاردی این پروژه با مشکلات زیادی راکد مانده است و ما به جای استفاده از آب‌های سطحی سد کوثر از آب‌های زیرزمینی امامزاده جعفر(ع) که ذخیره نسل آینده است، استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها