نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. دى 1392 - 21:57
بازدید مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از محل نمایشگاه‌های بین‌المللی یاسوج با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس،مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز به ریاست استاندار و با همراهی دو معاون عمرانی و برنامه‌ریزی و البته مشایعت خبرنگاران در یک روز سرد و آکنده از برف تعدادی از پروژه‌های استانی نیمه‌تمام در شهر یاسوج را مورد بازدید قرار دادند.

در این بازدید یک روزه که از صبح تا عصر ادامه داشت، مسئولان سری هم به زمین محل احداث سایت نمایشگاه بین‌المللی کهگیلویه و بویراحمد واقع در سد شاه قاسم یاسوج زدند و این پروژه مهم اقتصادی استان را که زمین آن مشخص شده، مورد بازدید قرار دادند.

در این بازدید صحبت‌های متفاوتی رد و بدل شد و هر یک از دو طرف یعنی اعضای هیئت‌مدیره و مسئولان استانی نظرات خود را ارائه دادند که برخی از نظرات همسو و برخی دیگر متفاوت از هم بود.

در این بازدید، جبار کیانی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کهگیلویه و بویراحمد که ریاست اتاق بازرگانی این استان را هم یدک می‌کشد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نقشه اولیه این طرح در زمین مورد نظر همه چیز به خوبی پیش‌بینی شده است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همانند آنچه که در نمایشگاه‌های بزرگ دنیا از جمله در شانگهای وجود دارد برای این نمایشگاه در چنین منطقه زیبایی پیش‌بینی شده است که پس از ساخت همه خواهند دید چه جای رؤیایی برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان در زمینه صادرات پیش‌بینی شده است.

کیانی خاطرنشان کرد: در این مکان چندین چشمه ثقلی وجود دارد که با زهکشی آنها می‌توان در محوطه نمایشگاه چشم‌اندازی رؤیایی ترتیب داد.

وی افزود: پیش‌بینی هتل پنج ستاره و سالن‌های آمفی تئاتر در این نمایشگاه شده و 13 هکتار فضای دل‌انگیز سبز خواهد داشت.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: خود این فضا بهترین مشوق برای سرمایه‌گذاری است و به خودی خود سرمایه‌گذار را وادار به فعالیت می‌کند.

کیانی در این بازدید نظری به غیر از استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشت و معتقد بود که سرمایه‌گذاران می‌توانند خودشان وارد شوند و به تنهایی و با کمک وام‌ بانک‌ها، این نمایشگاه را به سرانجام برسانند و در ادامه همین اظهار نظر ابراز داشت: اگر بخش خصوصی به معنای واقعی آن وارد شود، می‌توانند نمایشگاه را شکل دهند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری همانند شستا تا حدود زیادی امتحان ناموفق خود را در کشور پس داده‌اند و نمی‌توان از حضور آن‌ها برای چنین پروژه‌ای کمک گرفت، تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذار برای مثال 5 میلیارد تومان بیاورد و بانک هم کمک 5 میلیارد تومانی کند، می‌توان کار را انجام داد، چراکه توجیه اقتصادی دارد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه و در پاسخ به این اظهارنظر استاندار که افراد می‌آیند و ورشکست می‌شوند و بدهکاری بالا برای آن‌ها باقی می‌ماند و وانگهی ممکن است که بر روی این چندین هکتار زمین دست بیندازند، با ذکر بروز درگیری میان خودش با رئیس یک تشکل دیگر همکار در این طرح، گفت: وقتی طرف ادعای مالکیت زمین را کرد چنان از محل به بیرون پرتابش کردم که عصب‌های دستم پاره شد.

کیانی در بخش دیگری از اظهارات خود در این خصوص گفت: قصد توهین به کسی را نداریم، اما این زمین در مالکیت صنعت و معدن و تجارت است و کسی هم نمی‌تواند ادعای مالکیت آن را کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: باید این سایت ترکیبی از نمایشگاه و اماکن گردشگری شود تا رغبت انجام کار در آن باشد.

سید موسی خادمی البته نظری متفاوت با رئیس هیئت‌مدیره برای ایجاد و چگونگی ساخت و راه‌اندازی این نمایشگاه داشت و در همین خصوص با بیان اینکه برای رسیدن به سرانجام باید شرکت‌های بزرگ و پولدار وابسته به دولت را وارد کنیم، اظهار کرد: آدم‌های شخصی که در این استان بتوانند در این کار به عنوان سرمایه‌گذار ورود پیدا کنند، کم داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: چند شرکت بزرگ زیر نظر بانک ملی، بانک ملت و سایر بانک‌ها هستند که می‌توانند مشارکت اولیه برای ساخت داشته باشند؛ همانند شستا که بیایند و عمده سهام را بگیرند و 20 تا 30 درصد سهام را هم استانی بدهیم.

خادمی با اشاره به اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد تا رسیدن این طرح به توجیه اقتصادی زمان زیادی داریم، اضافه کرد: حالا بیائیم و چند تا فرد را به عنوان سرمایه‌گذار وارد کنیم که در نهایت یا ورشکسته می‌شوند و یا بدهکار.

وی در پایان با اشاره به اینکه هرچه زودتر باید برای این پروژه تعیین تکلیف شود، یادآور شد: باید کارگروهی تشکیل داده و اجازه ندهیم این کار بیش از این معطل بماند.

نظرات کاربران

تازه های سایت