نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1392 - 20:12
رئیس دانشگاه علوم پزشكي یاسوج گفت: رشد روزافزون بیماری های قلبی و عروقی، ديابت، کم تحرکی و چاقی در استان نگران کننده است.

به گزارش آفتاب جنوب ،به نقا از مهر،دكتر رضا چمن پیش از ظهر چهارشنبه در نهمین جلسه فرهنگی و عقیدتی مدیران اجرایی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: امروزه علل مرگ و بیماری در جوامع در حال توسعه به تبع تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تغییر یافته است.

وی  تصریح کرد: رشد فزاينده بيماري هاي غير واگير در جوامع در حال گذار از جمله در این  استان موجب افزایش مرگ و میرها می شود.

چمن گفت: هم اکنون بیماری های قلبی و عروقی، تصادفات و بروز برخی سرطان ها وبیماری های نوظهور همچون ایدز از مهمترین عوامل تهدید کننده سلامت در این استان محسوب می شوند.

وی نسبت به شناسایی و غربالگری بیماران غیر واگیر در استان تاکید کرد و اظهار داشت:هم اکنون غربالگری، شناسایی و حتی پیشگیری برخی بیماری های غیرواگیر در روستاهای این استان نسبت به شهرها مطلوب تر است.

وی همچنین از پایین آمدن میانگین سنی مرگ و میرها خبر داد و گفت: ميانگين سني مرگ و مير در سوانح و حوادث 36 سال و در بيماري هاي قلبي و عروقي 67 سال است.

چمن همچنین رویکرد اصلی این دانشگاه را ارتقای شاخص ها در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، بهداشتي و درماني عنوان کرد و گفت: وضعیت این استان در شاخص هایی همچون مرگ مادران باردار، بیماران روانی، وزن کودکان زیرپنج سال، آگاهی زنان و ...مطلوب نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشكي یاسوج همچنین سیاست متولیان امر سلامت در سطح کشور و این استان را کنترل و کاهش میزان جمعیت ندانست و افزود: .دانشگاه علوم پزشکی هیچ گونه محدودیتی در زمینه افزایش جمعیت قائل نیست و اجباری را نیز در این راستا اعمال نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: خطر سالمند شدن و روبه پیری بودن جمعیت ایران یکی از دلایل در تعیین این راهبرد بوده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت