نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1392 - 19:57
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام،‌ بهمئی و لنده در مجلس، اعلام حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س)‌ دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) به عنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) را خواسته مردم و مسئولان این استان عنوان کرد.

به گزارش آفتاب جنوب ، به نقل از فارس،حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری ظهر امروز در دومین نشست هماهنگی برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) خطاب به حجت‌الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور که در این جلسه حضور داشت، اظهار داشت: به کهگیلویه و بویراحمد استان محروم می‌گویند در صورتی که ما استان محرومی نیستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام،‌ بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این استان علاوه بر داشتن طبیعت زیبا و منابع متعدد خدادادی از جمله منابع عظیم نفت و گاز، افزون بر 360 امامزاده و بقعه متبرک دارد که حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) در رأس این بقاع متبرکه قرار دارد.

لزوم اختصاص نذورات جمع‌آوری‌شده در حرم بی‌بی حکیمه(س) به این بقعه متبرکه

بزرگواری ادامه داد: با وجود این همه منابع معنوی و مادی و نیروی انسانی،‌ محروم نیستیم؛‌ بلکه ما را در محرومیت نگه داشته‌اند.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات زیادی در بخش‌های مختلف در راستای برطرف کردن محرومیت‌ها و مشکلات داشته است، اما چاله‌های محرومیت در این استان آنقدر زیاد و عمیق است که هرچه می‌ریزند پر نمی‌شود.

بزرگواری با بیان اینکه یک سوم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد را سادات تشکیل می‌دهند و با وجود این همه امکانات و نیروی انسانی ما محروم نیستیم، توجه هرچه بیشتر مسئولان کشوری به رفع مشکلات این استان را خواستار شد.

وی بیان داشت: مجمع نمایندگان این استان در کمیسیون‌های مختلفی حضور و مسئولیت دارند و غلامرضا تاجگردون به عنوان نائب رئیس کمیسیون بودجه محلس می‌تواند پیشنهادات شما در زمینه اختصاص اعتبار و بودجه برای برگزاری این کنگره را مورد بررسی قرار داده تا در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام،‌ بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مسئولان نظام باید نگاه ویژه‌ای به استان‌های محروم داشته باشند و اگر شما هم نگاه ویژه‌ای داشته باشد،‌ از محرومیت خارج می‌شویم.

بزرگواری، انتقال مبالغ نذورات جمع‌آوری‌شده در حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) به مرکز را از مشکلاتی دانست که سبب کندی در روند پیشرفت پروژ‌ه‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی این بقعه متبرکه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بی‌بی حکیمه(س) از محل نذورات مردمی زائران سراسر کشور و زائرانی از کشورهای حوزه خلیج فارس درآمدهای بسیاری در طول سال دارد.

بزرگواری تأکید کرد: اگر این درآمدها به همین منطقه اختصاص یابد می‌توان از این طریق نسبت به ساخت و خرید اماکن و تجهیزات رفاهی و خدماتی اقدام کرد.

وی، احداث سالنی با گنجایش بیش از 200 نفر برای برگزاری همایش‌های مختلف و از جمله کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) را ضروری دانست و از مسئولان خواست تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

بزرگواری، اعلام بی‌بی حکیمه(س) به عنوان چهارمین حرم رضوی و قطب فرهنگی و مذهبی کشور را از خواسته‌های مهم عموم مردم و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها