نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. دى 1392 - 23:00
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روزهای اخیر بیش از 17 شکارچی غیرمجاز کبک در مناطق حفاظت‌شده دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

به گزارش آفتاب جنوب ، جمشید عبدی‌پور عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دستگیری 17 شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده و شکار ممنوع کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از این شکارچیان تعداد 17 قبضه سلاح ساچمه‌زنی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: متخلفان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی افزود: با توجه به بارش سنگین برف و برودت هوا در روزهای اخیر و محدودیت ایجادشده برای حیات وحش در تامین غذا، چهارپایان علف‌خوار و پرندگان برای پیداکردن علوفه و غذا به دامنه‌ها و حاشیه روستاها و شهرها نزدیک شوند.

عبدی‌پور با تاکید بر اینکه حمایت از حیات وحش باید به فرهنگی فراگیر و اعتقادی تبدیل شود، یادآور شد: از سوی دیگر حیوانات وحشی همچون گرگ، روباه و شغال و ... در این فصل از سال به دلیل سرمای هوا و بارش سنگین برف به روستاها و احشام نزدیک می‌شوند.

وی گفت: باید موارد ایمنی از سوی اهالی روستاها و دامداران رعایت شود تا نه به دام آنها و نه به حیوانات شکاری آسیبی نرسد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مقادیر زیادی علوفه و دانه برای حیات وحش تامین شده که در مناطق مختلف توزیع می‌شود.

 وی تاکید کرد: همه محیط‌بانان در مناطق مختلف در آمادگی کامل به سر می‌برند و حتی کشیک شبانه در اداره‌کل محیط زیست استان برای حفاظت از حیات وحش برقرار شده است.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان از گشت و پایش شبانه‌روزی محیط‌بانان در مناطق حفاظت‌شده خبر داد و گفت: بی‌شک با هرگونه تخلف زیست محیطی در استان با قاطعیت برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها