نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. دى 1392 - 16:15
مانور تخلیه اضطراری با آمادگی کامل تیم واکنش در شرایط اضطراری و اعضای ستادی کمیته بحران بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب ،به نقل از فارس،ظهر امروز و به منظور شناسایی نقاط آسیب‌پذیر بیمارستان و بررسی توانمندی تیم واکنش در شرایط اضطراری و اعضای ستادی کمیته مدیریت بحران در مواقع بروز بحران و بلایا، مانور تخلیه اضطراری برای پیشگیری و آمادگی و مقابله با حوادث غیر مترقبه از قبیل زلزله و آتش‌سوزی در محل بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران برگزار شد.

فرماندهی این مانور به دستور رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به رئیس بیمارستان نفت و جانشین وی در فرماندهی عملیات بحران واگذار شد.

سامانه امنیت بحران بهداشت و درمان گچساران ظهر امروز و با اعلام وضعیت قرمز و با رمز «محمد رسول‌الله (ص)» توسط فرمانده بحران بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران آغاز این مانور را اعلام کرد.

بر اساس برنامه از قبل تعیین شده، گروه‌های مختلف شرکت کننده در مانور بلافاصله در محل حادثه فرضی حضور پیدا کردند.

مانور تخلیه اضطراری طبق برنامه از قبل تعیین شده به مدت یک ساعت با خروج اضطراری 10 نفر بیمار فرضی از دو بخش داخلی جراحی مردان و اورژانس آغاز شد.

در این مانور پس از اعلام وضعیت نارنجی و سپس قرمز از طرف مرکز مخابرات بیمارستان، در کمتر از پنج دقیقه 10 نفر بیمار فرضی توسط پرسنل درمان با کلیه تجهیزات پزشکی از درب اضطراری به سمت محل تجمع ایمن انتقال داده شدند.

کریم رحمانی دبیر کمیته بحران بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در طول اجرای مانور به همراه تیم واکنش در شرایط اضطراری در دو بخش اورژانس و داخلی جراحی مردان مستقر بوده و گزارش مانور لحظه به لحظه به رئیس بیمارستان و فرماندهی بحران گزارش داده می‌شد.

فرماندهی بحران و ارشدهای ستادی کمیته بحران از طریق تلفن، موبایل و پیجر به هدایت و کنترل مانور می‌پرداختند.

این مانور با اعلام وضعیت آبی و سپس سفید پایان یافت و فرمانده بحران و ارشدهای ستادی کمیته بحران از صحنه و روند اجرای مانور در محل تجمع ایمن بازدید کردند.

دبیر کمیته بحران بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در پایان از اعضای ستادی و عملیاتی و ارزیابان مانور و پرسنل ایمنی و آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قدردانی و تشکر کرده و بر لزوم آمادگی هر چه بیشتر پرسنل بهداشت و درمان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه تأکید کرد.

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها