نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. دى 1392 - 16:35
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست به حیات وحشی که در برف و سرما به اطراف روستاها هجوم می آورند، پناه دهند.

به گزارش آفتاب جنوب ،جمشید عبدی پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به دلیل سرمای شدید هوا و بارش سنگین برف در منطقه حفاظت شده دنا و سایر مناطق، وحوش به سمت دامنه های دنا و ارتفاعات پائین‌تر کوچ می کنند تا از سرمای زمستانی در امان بمانند.

وی افزود: با توجه به قرار داشتن روستاهای زیادی در دامنه های دنا ممکن است برخی از گونه های حیات وحش به اطراف این روستاها کوچ کنند.

عبدی پور اظهار داشت: در این شرایط سخت برخی پرندگان به خصوص کبک ممکن است به حاشیه روستاها پناه بیاورند.

وی تصریح کرد: این گونه های جانوری پناهنده هستند و لازم است مردم همتی به خرج دهند و از آنها حفاظت کنند و اجازه ندهند افراد سودجو و فرصت طلب آنها را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

محیط بانان در آمادگی کامل به سر می برند/ دستگیری 4 شکارچی

این مسئول همچنین تصریح کرد: همه محیط بانان در مناطق مختلف در آمادگی کامل به سر می برند و حتی کشیک شبانه در اداره کل محیط زیست استان برای حفاظت از حیات وحش برقرار شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان از گشت و پایش شبانه روزی محیط بانان در مناطق حفاظت شده خبرداد و گفت: بی شک با هرگونه تخلف زیست محیطی در استان با قاطعیت برخورد خواهد شد.

عبدی پور همچنین از دستگیری چهار شکارچی غیر مجاز در دنای شمالی خبرداد.

وی گفت: این افراد که اقدام به شکارغیر قانونی کبک کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

عبدی پور افزود: از این افراد چهار قبضه سلاح ساچمه زنی و لاشه یک قطعه کبک کشف شد.

توزیع علوفه و دانه در مناطق حفاظت شده

وی همچنین با اشاره به کمبود علوفه و دانه در مناطق حفاظت شده گفت: مقادیر زیادی علوفه و دانه برای حیات وحش تامین شده که در صورت نیاز در مناطق مختلف توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در وسعت 93 هزار و 660هکتاری دنا، 77 گونه پرنده، 24 گونه جانوری پستاندار، 20 گونه آبزی و 39 خزنده زندگی می کنند

همچنین 10 پاسگاه محیط بانی در منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا از این گونه های نادر جانوری حفاظت می کنند.

 
انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها