نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. دى 1392 - 15:51
رئیس اداره ثبت احوال گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 2 هزار و 100 کارت ملی جدید و 4 هزار و 900 شناسنامه برای متقاضیان صادر شده است.

به گزارش آفتاب جنوب ، عطاالله گرجی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تهیه آمار در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه ثبت احوال از مهم‌ترین نیازمندی‌های مسئولان و برنامه‌ریزان کشور برای دستیابی عدد واقعی جمعیت و پیش‌بینی‌های اقتصادی و عمرانی است.

وی افزود: اداره ثبت احوال گچساران با تلاش و همت پرسنل و کارکنان خود در ثبت به موقع وقایع چهارگانه، از رتبه هشتم سال گذشته به رتبه دوم در سطح استان ارتقاء پیدا کرده است.

گرجی‌نژاد با بیان اینکه در سال جاری نسبت به ثبت وقایع ولادت و وفات رشد چشمگیری داشته‌ایم، تصریح کرد: در چند ماه گذشته وقایع ولادت و وفات برای نخستین بار به طور کامل و بدون معوقه در اداره ثبت احوال گچساران به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران عنوان کرد: از ابتدای امسال حدود دو هزار و 100 کارت ملی جدید و چهار هزار و 900 شناسنامه برای متقاضیان صادر شده است.

گرجی‌نژاد با اشاره به تغییر نام و نام خانوادگی افراد گفت: در گذشته تغییر نام اسامی نامأنوس توسط دادگستری صورت می‌گرفت که اکنون این امر توسط اداره ثبت احوال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون افزون بر 190 نام و 180 نام خانوادگی متقاضیان گچسارانی تغییر یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران با تأکید بر لزوم گزارش به موقع وقایع تولد و وفات متذکر شد: شهروندان در صورت وقوع تولد یا وفات بستگان خود نسبت به گزارش به موقع وقایع اقدام کنند در غیر این صورت مشمول جریمه نقدی خواهند شد.

گرجی‌نژاد در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر پرطرفدارترین اسامی در گچساران خاطرنشان کرد: بیشترین اسامی از اسامی اسلامی انتخاب شده که البته مناسبت‌ها و رویدادهای جامعه نیز گاهی در روند نامگذاری‌ها تأثیرگذار بوده است.

وی اظهار کرد: به طور معمول در ماه‌های محرم، صفر همچنین ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه معصوم(ع) اسامی نوزادان از اسامی مذهبی انتخاب می‌شود که این امر یکی از دلایل مهم گرایش به اسامی اسلامی است.

 

انتهای پیام/م

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها