نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. بهمن 1402 - 13:28
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:
حضور حداکثری مردم درانتخابات، دشمنان را تضعیف می‌کند
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: وظیفه همه آحاد ملت بزرگ ایران است که پای صندوق‌های حاضر شوند چراکه رأی دادن و مشارکت در انتخابات یعنی ثبات و تقویت نظام اسلامی و حضور حداکثری در انتخابات دشمنان را تضعیف می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،  آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در یادواره شهدای روحانی شهرستان‌های گچساران و باشت گفت: شهدای روحانی دارای دو مقام بزرگ هستند، مقام شهادت که خداوند فرموده‌اند حیات ویژه الهی مربوط به شهدای راه خداست. آن شهادتی که پیامبر اسلام (ص) فرمودند که وقتی انسانی درراه خداوند به شهادت رسید این شهادت آن را به مقامی می‌رساند که مافوق آن فضیلتی وجود ندارد.

وی افزود: شهدای گران‌قدر ما با اهداف الهی و بافرمان رهبر الهی به میدان جنگ و مبارزه رفتند و در مقابل دشمنان دین و انقلاب ایستادند. دوران هشت‌ساله دفاع مقدس بسیاری از کشورها مقابل انقلاب اسلامی دسیسه کردند و می‌خواستند کشورمان را نابود کنند اما جان‌فشانی فرزندان ملت ایران توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

آیت‌الله حسینی ادامه داد: امروز هم کسانی مقابل ایران اسلامی ایستاده‌اند که سراسر جنایت هستند امروز رژیم صهیونیستی در غزه، انگلیس و آمریکا در یمن جنایت می‌کنند، طبیعتاً انسانی که به‌فرمان رهبر الهی به مبارزه با دشمن می‌رود و خون پاکش بر زمین ریخته می‌شود شهید است. لذا شهید تعریف دارد و این مقام شهادت است که خداوند به برخی افراد عنایت داشته است.

 نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اما مقام دیگر شهدای روحانی، همان مقام علم است پس عالِمی که صاحب نطق، قلم و علم است و احکام الهی را تبلیغ می‌کند و به انسان‌ها می‌آموزد و انسان‌ها را به‌سوی خدا هدایت می‌کند، مقامی بس بزرگ نزد خداوند متعال دارند و امروز علمای شیعه ما مرزداران هستند که از مرزهای عقیدتی جامعه صیانت می‌کنند و جلوی شیاطین زمانه قد علم می‌کنند بنابراین چنین شخصیت‌های علمی و فقهی که تلاش می‌کنند از هزار هزار مجاهد و رزمنده درراه خداوند برتر هستند.

وی تصریح کرد: حقیقتاً علما از باورها، دین و فرهنگ مردم دفاع می‌کنند، روحانیت گران‌قدر در میدان رهبری فرهنگی مردم شاخص هستند لذا دیگران هم تلاش دارند، اما آن‌هایی که مرجع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند روحانیت بوده است یکی از خصوصیات منحصربه‌فرد انقلاب اسلامی این است که همه اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در خلق انقلاب دخیل بوده‌اند انقلابی که محصول تلاش و جدیت خردمندان یک جامعه است و کمتر در جای دیگر چنینی انقلابی را سراغ داریم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: امام خمینی (ره) پیشگام نهضت انقلاب اسلامی بودند که با همه هویت علمی، فقهی و هویت دینی خودشان مردم را رهبری کردند درحالی‌که بزرگ‌ترین دستاورد روحانیت در تاریخ بشر انقلاب اسلامی است و امروز تمام دنیا تحت تأثیر این انقلاب باعظمت قرارگرفته است و در همه کشورها حرف از نظام جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله حسینی ادامه داد: امروز محتوای انقلاب اسلامی جهان‌شمول و فراگیر است و آینده جهان بر اساس آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی مدیریت می‌شود، روحانیت به‌تناسب جمعیت ۶ برابر سایر اقشار دیگر شهید داده است و قریب به سه هزار و ۳۰۰ شهید روحانی داریم

 وی افزود: انقلاب اسلامی جهان را متحول کرد امروز برخی می‌خواهند دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سؤال ببرند پس اگر کسی بخواهد استقلال این کشور را زیر سؤال ببرد منصفانه حرف نمی‌زند. در رژیم پهلوی دولت‌های غرب و شرق کشور را اداره و تصمیم‌گیری می‌کردند و بالغ‌بر ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در کشورمان حضور داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز یکی از مراتب صیانت از انقلاب اسلامی بحث انتخابات است، وظیفه همه آحاد ملت بزرگ ایران است که پای صندوق‌های حاضر شوند چراکه رأی دادن و مشارکت در انتخابات یعنی ثبات و تقویت نظام اسلامی؛ و حضور حداکثری در انتخابات دشمنان را تضعیف می‌کند بنابراین هم انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم انتخابات مجلس خبرگان رهبری بسیار مهم هستند.

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها