نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. بهمن 1402 - 11:44
امام‌جمعه گچساران در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:
جزئیات برگزاری یادواره شهدای روحانی در گچساران
امام‌جمعه گچساران در نشست با خبرنگاران جزئیات برگزاری یادواره شهدای روحانی شهرستان‌های گچساران و باشت را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گچساران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر می‌کنم، مردم بار دیگر با آرمان‌های امام (ره) و شهدا تجدید میثاق کردند، اما حضور مردم در 22 بهمن دو پیام مهم داشت یکی اینکه دشمن بداند که ملت بزرگ ایران اسلامی همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و پیام دوم نیز مطالبه گری مردم نسبت به مسئولین کشور است که مسئولین باید در خدمت به مردم بیشتر تلاش و مشکلات را مرتفع کنند.

وی افزود: ۲۲ بهمن تجدید همه‌پرسی درباره جمهوری اسلامی است و مردم بازهم پایبندی خودشان را به انقلاب اثبات کرده و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند بنابراین این توان را نظام اسلامی دارد که در سراسر عالم به‌عنوان الگو مطرح شود

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: مردم شایسته تکریم و تجلیل هستند و این مهم با خدمت و رفع مشکلات آن‌ها امکان‌پذیر است لذا توصیه به همه مسئولین این است که قدر مردم را باید دانست و بایستی درراه مشکلات مردم سر از پا نشناسیم و این امامت بزرگ را باید به اهلش واگذار کنیم که نمونه بارز این خدمت و این ایثار وجود مبارک حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام است و خداوند هم این اصل مهم را دارد که به عهد خدا وفادار باشید که وفا خواهم کرد بنابراین در پیمودن مسیر الهی انسان باید ثبات قدم داشته باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: نکته دیگر ماه شعبان است، شعبان ماه پیامبر اکرم (ص) است و خداوند پیامبر (ص) را الگو قرار داده است که اگر بخواهیم به سمت این الگو برویم باید کسب معرفت و در مسیر پیامبر (ص) حرکت کنیم. همه باید در هر شرایطی به یاد خداوند باشیم و شعبان ماه خودسازی است و تنها ماهی است که سرشار از شادی و سرور است.

وی در ادامه ضمن توصیه‌های انتخاباتی به خبرنگاران هم گفت: رعایت اخلاق رسانه‌ای بسیار حائز اهمیت است، این روزها که ایام انتخابات است مهم‌ترین برنامه شما خبرنگاران نیز دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات باشد جانب‌داری از شخص خاص کار غلطی است و کسانی هم ضرر می‌کنند که خودشان را کاملاً ازهرجهت وابسته می‌کنند، البته در انتخابات ضرورتی ندارد که بخواهیم واقعیت‌ها را فدای یک نفر کنیم.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: تلاشتان در راستای انتخابات بحث حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم باشد چراکه انتخابات اساس هویت و اقتدار ملت است که به‌عنوان نمونه علامه مشکینی انتخابات را به‌منزله صحنه کربلا توصیف کرده بودند بنابراین رأی ندادن خودش یک رأی دادن به اهداف دشمن است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: در انتخابات از انصاف نباید خارج شد و متأسفانه برخی نامزدهای انتخاباتی از روش تخریب استفاده می‌کنند که کاری بس غلط است، کاندیدایی در انتخابات قوی این است که برنامه‌ها و نقاط قوتش را بگوید نه اینکه طرف مقابل را بکوبد پس رعایت تقوای سیاسی هم مهم است، متأسفانه طرف نرسیده شمشیر از رو می کشد که این موضوعات اثر بد در جامعه می‌گذارد و رسانه‌ها باید این جَوها را ترمیم کنند.

وی در ادامه با اشاره به جزییات برگزاری یادواره شهدای روحانی هم افزود: در آستانه یک رویداد بزرگ فرهنگی در گچساران و باشت هستیم و آن‌هم یادواره شهدای روحانی است. نقش روحانیت در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس تا به امروز بر هیچ‌کسی پوشیده نبوده و نیست و همواره روحانیت در مسیر دفاع از دین مردم و نظام اسلامی در خط مقدم بوده است و همچنان هم علمدار خدمت و مبارزه با استبداد و استعمار است هرچند روحانیت از متن مردم هستند و نباید مردم را از روحانیت جدا کرد.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: کار بزرگی که در استان صورت می‌گیرد برگزاری کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد است که سال آینده برگزار می‌شود. یادواره شهدای روحانی فضای خوبی در معرفی نقش روحانیت در انقلاب و همچنین بیان مظلومیت‌های این قشر دارد.

 حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: یادواره شهدای روحانی شهرستان‌های گچساران و باشت در یکشنبه ۲۹ بهمن‌ماه جاری در سالن اجتماعات آزادی نفت (ساعت ۱۰ صبح) با حضور آیت‌الله ملک حسینی، نماینده مردم استان در خبرگان رهبری، با سخنرانی آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان و با روایتگری حاج حسین یکتا از پیشکسوتان جهاد تبیین برگزار خواهد شد در همین راستا تلاش می‌کنیم که از حاج صادق آهنگران هم در این یادواره بهره ببریم.

وی در پایان هم گفت: دغدغه خبرنگاران باید رفع شود و معتقدم که تکریم خبرنگار تکریم یک فرهنگ است که دارای اخلاق، نوعی دوستی، جهاد تبیین و... است.

انتهای خبر/

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها