نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. بهمن 1402 - 14:44
توضیحات فرماندار گچساران در خصوص استخدام پتروشیمی؛
کار بزرگ دیهیمی خوب در گچساران/انگ‌هایی که به فرماندار زدند!
فرماندار گچساران گفت: پروژه‌های خوبی انجام‌شده است و در همه دولت‌ها تلاش‌هایی نیز صورت گرفت اما می‌توانستیم کارهای بهتری انجام دهیم به این دلیل که مستعد هستیم که شهرستان ما بهتر از این هم باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بایستی در دهه فجر جهاد تبیین شکل بگیرد چراکه دشمنان سعی دارند خدمات نظام را کمرنگ نشان دهند و بین مردم یاس و ناامیدی به وجود بیاورند لذا وظیفه‌داریم خدمات را به نحو شایسته اطلاع‌رسانی کنیم.

وی افزود: در دهه فجر امسال 76 پروژه اقتصادی و عمرانی در سطح شهرستان بااعتباری بالغ‌بر یک هزار و 572 میلیارد تومان کلنگ زنی یا به بهره‌برداری رسیدند اگرچه اعتبار سال گذشته در دهه فجر نیز 645 میلیارد تومان بود که امسال بیش از 100 درصد افزایش داشته‌ایم.

فرماندار گچساران تصریح کرد: دهه فجر دهه شکوه و عظمت انقلاب اسلامی است و افتخار داریم که این دهه باید گرامی داشته شود و فرهنگ انقلاب زنده بماند، فرهنگی که ملت بزرگ ایران برای استقلال و آزادی‌اش با استکبار جهانی مبارزه کردند، بنابراین در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت.

دیهیمی خوب گفت: بااین‌وجود امسال پروژه‌های کلانی به بهر برداری رسیدند یک پروژه سد چم شیر بود اگرچه در سال 86 شروع شد اما امسال با دستان مبارک ریاست محترم جمهوری به بهره‌برداری رسید و اما یکی از مزایای این سد نیز سهم آب کشاورزی شهرستان معادل 65 میلیون مترمکعب است که سهم بسیار خوبی به شمار می‌رود که می‌شود تا 12 هزار هکتار را تحت پوشش قرارداد و سهمی خوبی هم از سد چم شیر برای صنعت در نظر گرفته‌شده است.

فرماندار گچساران اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی هم از سال 83 آغاز شد و در سفر دوم ریاست‌جمهور به استان به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون نیز در چرخه تولید اتیلن قرار دارد. ازجمله مزایای طرح هم بحث اشتغال برای جوانان است اگرچه گلایه‌ها و مشکلاتی وجود دارد و با توجه به آزمونی که اخیراً برگزار شد تعدادی قبول شدند و تعدادی هم در آزمون پذیرفته نشدند که این عزیزان به‌نوعی هم معترض هستند اگرچه بیش از 900 نفر به‌صورت ثابت در پتروشیمی مشغول به کار می‌شوند و این بهترین مزایا برای شهرستان ما خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: نکته دیگر اینکه گچساران بیش از یک‌چهارم نفت کشور را تولید می‌کند و نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد اما معمولاً بحث بیکاری جز مشکلات و معضلات اصلی این شهرستان است و اشتغال در این برهه زمانی برای ما پراهمیت است و از عزیزانی که تلاش کردند که این پروژه به بهره‌برداری برسد به‌نوبه خودم تشکر می‌کنم؛ اما در بحث استخدام با توجه به گزارش‌هایی که متولیان امر پتروشیمی دادند روند آزمون روند خوبی بود و از طرف دانشگاه برگزار شد پس اگر افرادی هم معترض به آزمون باشد متولیان امر اعلام کردند که می‌توانند به‌صورت قانونی اعتراض کنند و اگر حقی از کسی ضایع‌شده باشد، حتماً بررسی خواهند کرد.

وی افزود: در پروژه نهضت ملی مسکن هم چون اشتغال، مشکلاتی داشتیم و در خصوص نهضت ملی مسکن کارهای خوبی انجام شد و روند هم به‌خوبی پیش می‌رود طرح 288 واحدی اقدام ملی مسکن الآن 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اصرار بر این بود که به بهره‌برداری برسد اما استاندار محترم بیان کردند باید طرح‌هایی در دهه فجر افتتاح شوند که 100 درصد باشند بنابراین تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: فاز دوم اقدام ملی مسکن که چند ماهی است شروع‌شده نیز 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در خصوص مسکن روستاها چیزی حدود 250 واحد مسکن داریم و در بحث نهضت ملی مسکن هم چند سایت خنگ بنار، خامی، شهید سلیمانی، پازنان در دست اقدام هستند که تعداد واحدها سرجمع به بیش از 3 هزار واحد می‌رسد که با بهره‌برداری از این واحدها مشکل مسکن شهرستان مرتفع خواهد شد.

دیهیمی خوب گفت: اما در خصوص رفع تصرف اراضی مخصوصاً اراضی کشاورزی، مشکلاتی از قبل بوده و از قبل زمین‌هایی تحت عناوین مختلف به برخی‌ها واگذارشده درنتیجه طرح‌ها اجرایی نشد و بیشتر این‌گونه بود که زمینی می‌گرفتند و سندی صادر می‌کردند و کاری هم انجام نمی‌شد؛ اما در این دولت تلاش‌هایی شکل گرفت و موجب شد در سال گذشته 600 هکتار رفع تصرف داشته باشیم و تاکنون هم ادامه دارد اگرچه کار بزرگی است و نیاز به حمایت مردم‌داریم.

فرماندار گچساران اظهار کرد: در این خصوص برخی‌ها انگ‌هایی زدند که مانع اجرای پروژه‌ها می‌شویم و بنده قول می‌دهم هر عزیزی که بخواهد طرحی در شهرستان اجرا کند دستش را هم می‌بوسم و استقبال می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: در خصوص اجرای پروژه‌ها نیز شهرستان گچساران شرایط خاصی دارد و به شهرستان آب‌وآتش مشهور است. پروژه‌های خوبی نیز انجام‌شده است و در همه دولت‌ها تلاش‌هایی نیز صورت گرفت اما می‌توانستیم کارهای بهتری انجام دهیم به این دلیل که مستعد هستیم که شهرستان ما بهتر از این هم باشد و جای پیشرفت دارد.

وی افزود: در خصوص انتخابات نتیجه تائید صلاحیت‌ها امروز تا فردا اعلام خواهد شد. انتخابات جز دستاوردها و آبروی نظام است اگرچه یک رویداد سیاسی است اما رویدادی است که در مسائل مختلف کشور تأثیرگذار است و می‌طلبد که مردم عزیزمان برای سرنوشت خودشان بیشتر تلاش کنند و مشارکت حداکثری داشته باشند و باید از دستاوردهای انقلاب نیز به‌خوبی دفاع کنیم و دشمنان را مأیوس کنیم.

فرماندار گچساران در پایان تصریح کرد: یوم‌الله 22 بهمن را تبریک می‌گویم و از مردم گچساران برای حضور در تمامی عرصه‌های انقلاب تشکر می‌کنم و همه عزیزان را به حضوری باشکوه در یوم‌الله 22 بهمن دعوت می‌کنم.

 

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها