نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. بهمن 1402 - 13:28
ورق استیل 409 چیست؟ چه گریدهای دیگری در این حوزه وجود دارد؟ هر گرید در کجا استفاده می شود؟ این ها سوالاتی است که پیش از خرید انواع ورق استیل، لوله استیل و سازه هایی از این قبیل باید جواب آن ها را بدانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، 

ورق استیل 409 ، مقاوم در برابر خوردگی، حرارت و زنگ زدگی

چکیده : ورق استیل 409 چیست؟ چه گریدهای دیگری در این حوزه وجود دارد؟ هر گرید در کجا استفاده می شود؟ این ها سوالاتی است که پیش از خرید انواع ورق استیل، لوله استیل و سازه هایی از این قبیل باید جواب آن ها را بدانید

 

ورق استیل 409 فلز کالا

ورق استیل 409 چیست؟ چه گریدهای دیگری در این حوزه وجود دارد؟ هر گرید در کجا استفاده می شود؟ این ها سوالاتی است که پیش از خرید انواع ورق استیل، لوله استیل و سازه هایی از این قبیل باید جواب آن ها را بدانید. نداشتن اطلاعات در این زمینه می تواند سبب شود که خرید شما یا بی کیفیت انجام شود و یا پول زیادی را در ازای آن پرداخت کنید. بنابراین این نکته را همیشه در نظر بگیرید و سپس با توجه به همین اطلاعاتی که به شما ارائه می شود، تصمیم بگیرید که از کجا و چگونه ورق های استیل را خریداری نمایید.

فلز کالا

انواع گرید ورق استیل

ورقه های استیل دارای گریدهای مختلفی هستند. هر کدام از گریدهای ورق استیل می توانند در موقعیت و سازه منحصر به فردی استفاده شوند. به همین خاطر نیز باید بدانید که چه گریدهایی از ورقه های استیل وجود دارد و کدام مورد از آن ها می توانند اهمیت بیشتری داشته باشند.

از جمله پر مصرف ترین و کاربردی ترین ورقه های استیل است. این گرید به دلیل خواص و ویژگی هایی همچون ضد زنگ بودن، مقاومت نسبت به رطوبت، قیمت های پایین تر و همچنین مقاومت نسبت به حرارت و گرما می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. به همین خاطر هم باید بدانید که معمولی ترین گرید در بین ورقه های استیل گرید 304 است.

  • گرید 310

مورد بعدی با نام گرید 310 شناخته می شود. بالاتر بودن درصد یک سری از عناصر همچون نیکل و مولیبدین در این گرید سبب می شود تا خواص و ویژگی های مقاومتی ورقه های 310 بسیار بیشتر از 304 باشد. مسلما در مکان ها و موقعیت هایی که ورقه های استیل باید مقاومت و دوام بالایی داشته باشند، استفاده و خرید گرید 310 می تواند بهتر و مناسب تر باشد.

ورق های بعدی با نام گرید 316 شناخته می شوند. گرید 316 نیز جزو گریدهای نسوز هستند و در برابر حرارت می توانند دوام زیادی داشته باشند. این گرید در زمان ساخت و مراحل نورد گرم، کربن زدایی می شود و درصد کربن را در آن کاهش می دهند. همین کم کردن درصد کربن می تواند سبب شود که دوام ورقه ها نسبت به حرارت و دما بیشتر شود. این در صورتی است که گریدهای 304 و 310 تا این حد نمی توانند مقاومت داشته باشند.

در کنار تمامی این گریدها که بسیار پرمصرف هستند، گرید 409 نیز وجود دارد. در بخش بعدی ویژگی های مربوط به گرید 409 را به طور کامل معرفی می کنیم که شما نیز بتوانید به طور کامل با این گرید آشنا شوید.

ویژگی های ورق استیل 409

ورق های 409 به نسبت دیگر ورقه هایی که نام برده شد، کمتر استفاده می شوند. همین موضوع سبب می شود تا شناخت در مورد این ورق نیز به طور کلی کمتر باشد. در اینجا مهم ترین ویژگی های این ورقه ها را بررسی می کنیم تا شما نیز بتوانید ورقه هایی با گرید 409 را بهتر بشناسید.

  • ضد زنگ بودن

اولین نکته مربوط به ضد زنگ بودن است. ورق استیل 409 از دسته ورقه های ضد زنگ است. بنابراین به راحتی می توانید در هر محیطی از آن استفاده کنید و نگرانی از بابت زنگ زدگی و پوسیدگی آن نداشته باشید.

  • فریتی بودن ورق

ویژگی دوم مربوط به ساختار و ماهیت اصلی ورق استیل 409 است. ورق های استیل به دو دسته کلی آستنیتی و فریتی تقسیم بندی می شوند. ورق های فریتی می توانند خاصیت مغناطیسی داشته باشند و به راحتی جذب آهنربا شوند. ورق هایی با گرید 409 نیز این ویژگی را دارند و به راحتی به آهنربا جذب می شوند. بنابراین می توانیم به این دسته از ورق ها نام ورق بگیر را نیز نسبت دهیم.

  • مقاوم در برابر اکسیداسیون

میزان مقاومتی که ورق های استیل 409 در برابر اکسیداسیون و خوردگی دارند، یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. این محصولات به خوبی در برابر اکسیداسیون مقاوم هستند و همین نکته سبب می شود تا بتوان از آن ها در محیط های مختلف استفاده کرد.

  • مقاومت بالا در برابر حرارت

میزان مقاومتی که این ورقه ها در برابر حرارت دارند، بسیار زیاد است. همین مسئله می تواند سبب شود که به سادگی در محیط ها و موقعیت هایی که حرارت و دمای بالایی وجود دارد، بتوانیم از آن ها استفاده کنیم.

  • قیمت پایین تر

به طور کلی همیشه گفته می شود که قیمت ورق استیل با گرید 304 از همه کمتر است. این موضوع سبب می شود تا افرادی که اطلاعات دقیقی ندارند، قیمت های پایین تر این گرید را ترجیح داده و آن را خریداری کنند. این در صورتی که است که ورق استیل 409 قیمت هایی حتی پایین تر از گرید 304 نیز دارد. دلیل این موضوع صرفا مربوط به کمتر بودن مقدار کروم و نیکل در این ورقه ها است.

ویژگی های شرکت فلز کالا

شرکت فلز کالا یکی از بهترین موارد در زمینه فروش انواع ورق استیل با گریدهای مختلف و به خصوص گرید 409 است. این شرکت چندین سال است که در زمینه فروش این محصولات کار می کند و تلاش می کند تا بیشترین خدمات را با بهترین محصولات ارائه کند.

شرکت فلز کالا علاوه بر آن که توانسته است قیمت های مناسبی را بر روی اجناسش قرار دهد، کیفیت های خوبی را نیز در محصولاتش دارد. از طرف دیگر می توانید از کارشناسان این شرکت برای خرید بهتر کمک بگیرید. در کنار این موارد، امکان خرید آنلاین و تلفنی برای شما فراهم شده است. همین مسئله سبب می شود تا در زمانی که برای رفت و آمد و خرید صرف می کنید، بتوانید به خوبی صرفه جویی نمایید.

خرید ورق استیل

برای خرید انواع ورق استیل حتما باید فروشگاه و شرکت مناسبی را در نظر داشته باشید. زمانی که شرکت مورد نظر شما کیفیت خوبی داشته باشد، از بابت کیفیت محصولات نیز خاطر جمع خواهید بود. در نظر بگیرید که معمولا شرکت هایی که سابقه کاری بالاتری همچون توان فلز دارند، گزینه مناسب تری نیز برای خرید به حساب می آیند.

در صورتی که نیاز به اطلاعات کامل و جامعی دارید، می توانید با شماره تلفن 02122011620 تماس برقرار کرده و در وهله اول اطلاعات لازم را کسب کنید. زمانی که از خرید خود مطمئن شدید نیز می توانید از طریق همین تماس تلفنی سفارش خود را ثبت کنید. ثبت کردن سفارش از راه تماس تلفنی می تواند هم در زمان شما صرفه جویی کند و هم اطلاعات شما از موضوع مورد نظر را بسیار بالاتر ببرد. در صورتی که نیاز به هرگونه اطلاعات جامع تر و کلی تری داشتید نیز می توانید به وبسایت این شرکت با آدرس اینترنتیwww.felez.org مراجعه کنید.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها