نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. بهمن 1402 - 15:19
لوله‌ها از دسته تجهیزاتی هستند که در صنایع مختلف کاربرد‌های زیادی را به خود اختصاص داده اند. در واقع استفاده از لوله‌ها در صنایع مختلف در راستای انتقال سیالات و ساخت مخازن تحت فشار و… خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،

لوله مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله مانیسمان چیست

لوله‌ها از دسته تجهیزاتی هستند که در صنایع مختلف کاربرد‌های زیادی را به خود اختصاص داده اند. در واقع استفاده از لوله‌ها در صنایع مختلف در راستای انتقال سیالات و ساخت مخازن تحت فشار و… خواهد بود. در این مقاله از سایت آریا فولاد به صورت تخصصی به بررسی اینکه لوله مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد پرداخته‌ایم تا بهترین محصول بازار را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که از طریق وب سایت آریا فولاد می‌توانید اقدام به خرید لوله گلخانه ای، لوله سیاه صنعتی، لوله گازی تست و لوله api نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۶۶۳۱۷۶۳۶ تماس حاصل فرمائید.

لوله مانیسمان چیست؟

لوله مانیسمان یا لوله فولادی بدون درز یکی از انواع لوله‌‌های فاقد هرگونه درز و جوش هستند که به دلیل داشتن روش تولیدی خاص، کیفیت و قیمت لوله مانیسمان متمایز از سایر لوله‌ها خواهد بود. این محصولات دارای بدنه‌ای یکدست هستند و رد هیچگونه درز و جوشی روی سطح لوله قرار ندارد و همین عوامل سبب شده‌اند تا از نظر مقاومت به خوردگی، استحکام مکانیکی، فشار بالا و حرارت، استحکام و کیفیت خود را حفظ کنند.

کارخانجات مختلف اقدام به تولید لوله مانیسمان با استاندارد‌ها و گواهی‌های مخصوص نموده اند که قیمت هر نوع لوله‌ای وابسته به کارخانه تولیدی ممکن است متفاوت در نظر گرفته شود.

استاندارد های لوله مانیسمان

انواع لوله مانیسمان و لوله های صنعتی باید مطابق با استاندارد‌های ثبت جهانی بین المللی به تولید رسیده باشند که تنها این امر توسط تولید کنندگان مطرح و معتبر قابل انجام خواهد بود.

  • لوله فولادی با استاندارد ASME B36.10
  • لوله‌های استیل با استاندارد ASME B36.19

مشخصات فنی لوله مانیسمان

لوله های بدون درز از قبیل محصولاتی هستند که در سطح بدنه خود عاری از هرگونه درز و جوش بوده و به دلیل داشتن سطحی یکدست، بهترین لوله مناسب برای استفاده در برابر فشار و حرارت هستند. همچنین انواع لوله مانیسمان دارای انواع رده‌های مختلف هستند که پایین ترین رده این محصول مختص به استفاده در خطوط گازرسانی بوده و بالاترین رده لوله مانیسمان در صنایع پالایشگاهی و بزرگ کاربرد دارند.

عمدتا انواع لوله مانیسمان با شاخه‌های ۶ و ۱۲ متری به تولید می‌رسند و قطری حدود ۱.۲ الی ۳۶ میلی‌متر دارند و مسلما وزن لوله مانیسمان بر اساس قطر، طول و ضخامت محصول مورد نظر تخمین زده می‌شود.

انواع لوله مانیسمان

انواع لوله مانیسمان:

در ادامه از جمله مطرح ترین انواع لوله مانیسمان بدون درز را به شما معرفی کرده‌ایم:

  • لوله مانسمان رده ۱۰
  • لوله مانسمان رده ۲۰
  • لوله مانسمان رده ۳۰
  • لوله مانسمان رده ۴۰
  • لوله مانسمان رده ۶۰
  • لوله مانسمان رده ۸۰

از دسته پر فروش ترین لوله های مانیسمان که در بازار با فروش بالایی رو به رو شده اند، لوله مانیسمان رده ۴۰ و ۲۰ است که قیمت لوله مانیسمان با بالا رفتن رده لوله، افزایش پیدا می‌کند.

کاربرد های لوله مانیسمان

لوله های بدون درز به دلیل عاری بودن از هرگونه درز و جوشی، مقاومت بالایی داشته و در برابر فشار نیرو‌های خارجی بسیار مستحکم هستند. در واقع این نوع لوله‌ها در صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نحوه اتصال بسیار دشوار باشد. در ادامه عمده کاربرد‌های لوله مانیسمان را نام برده ایم:

  • عایق سازی کابل‌های فشار قوی، استفاده در نیروگاه‌های تولید انرژی
  • مبدل‌های گرمایی و حرارتی
  • استفاده برای استخراج و انتقال نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی
  • آبرسانی کشاورزی و صنعتی

جان کلام

ما در ابتدای مطلب سعی کردیم تا مهم ترین اطلاعات جامع را راجع به اینکه لوله مانیسمان چیست و چه کاربردی دارد، در اختیار شما کاربران عزیز آریا فولادی قرار دهیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید لوله مانیسمان، خرید لوله گالوانیزه فولادی، لوله سیاه صنعتی و یا پروفیل سیاه، پروفیل گالوانیزه از سایر کارخانجات مطرح همچون سپنتا، سمنان، ساوه و… از طریق سایت فروشگاهی آریا فولاد اقدام به خرید مستقیم و بدون واسطه نمائید.

منبع : https://ariafoolad.com/what-mannesmann-tube/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها