نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. بهمن 1402 - 14:52
فرماندار گچساران گفت: مکتب انقلاب اسلامی الگویی بی‌بدیل برای جوامع آزادی‌خواه جهان و نهضت‌های رهایی‌بخش در مبارزه با استکبار و نظام سلطه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، روان‌بخش دیهیم خوب، فرماندار گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ویژگی‌های انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامى فجر جدیدی در تاریخ بشریت است که منشأ آثارى بس ارزشمند را در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگى، اجتماعى و... درون و برون کشورمان رقم‌زده است.

 وی افزود: وقوع انقلاب اسلامی از بزرگ‌ترین پدیده‌های قرن بیستم به شمار می‌رود که با بهره‌گیری از قدرت ایمان، باورهای دینی مردم ایران و همچنین حضور آگاهانه و تبعیت از حضرت امام (ره) به ثمر نشست اگرچه  هدف انقلاب اسلامی نیز حاکمیت ارزش‌ها، استقلال سیاسی و جلوگیری از نفوذ بیگانگان بود.

فرماندار گچساران گفت: بنابراین قبل از وقوع انقلاب اسلامى و در دوران طاغوت چنان القاشده بود که نظام‌های حکومتى منحصراً باید تحت حمایت یکى از دو بلوک غرب یا شرق باشند درحالی‌که انقلاب اسلامى هم در اهداف و سیر حرکت خود، جداى از این دو تفکر بود و در ادامه هم به‌عنوان یک چالش علیه نظام سرمایه‌داری و نظام الحادى مارکسیستى مطرح شد چراکه معتقد به استقلال و آزادی بود و با هیچ‌کدام هم کنار نیامد.

دیهیمی خوب در ادامه انقلاب اسلامى را یک تفسیر اسلامى _الهى و به معنى احیای دوباره اسلام برشمرد و تصریح کرد: حقیقتاً انقلاب اسلامی الگوی خود را بعثت پیامبر اکرم (ص) و رسالتش را رسالت انبیا و اولیای الهی معرفی کرد و در جهانی که تحت سلطه کامل ابرقدرت‌ها قرار داشت اقتدار و غرور مسلمانان را دوباره احیا کرد؛ بنابراین انقلاب اسلامى خصوصیات منحصربه‌فردی دارد که آن را از دیگر انقلاب‌ها ممتاز می‌سازد.

 وی ادامه داد: برخوردارى از پشتوانه عظیم معارف اسلامی به‌ویژه تشیع، انقلاب همه‌جانبه همراه با تحول بنیادین در زندگى بشری، استوارى بر پایه فرهنگ، اعتقاد و ایمان، هدف‌گیری اصلاح مفاسد جهانى و بشرى، مبارزه با استکبار و دستگیری از مظلومان عالم، حاکم سازى فرهنگ توحیدى به‌جای فرهنگ استبدادى و همچنین شکل‌گیری بر مبناى نظم و انضباط انقلابى ازجمله ویژگی‌های انقلاب اسلامی است.

فرماندار گچساران اظهار کرد: نکته دیگر اینکه با پیروزى انقلاب اسلامی در بهمن 57، چون نظام سلطه همه منافع و مطامع مادى خود را ازدست‌رفته می‌دید از همان ابتدا به انواع دسیسه، فتنه و توطئه متوسل شد تا به خیال خام خود انقلاب را متوقف، منحرف و درنتیجه به شکست منجر کند، اما درنهایت چیزی جز آبروریزی، سرشکستگى و شکست ابهّت پوشالى هم نصیبشان نشد.

دیهیمی خوب بابیان اینکه انقلاب اسلامی قله‌های مرتفع عزت و افتخار را یکى پس از دیگرى فتح خواهد کرد، افزود: امروز انقلاب اسلامى با دستاوردهاى گران‌بها و ارزشمندی که دارد بااقتدار به حرکت خویش ادامه می‌دهد به‌گونه‌ای که باعث بیدارى در اقصی نقاط عالم شده است بااین‌حال مکتب انقلاب اسلامی الگویی بی‌بدیل برای جوامع آزادی‌خواه جهان و نهضت‌های رهایی‌بخش در مبارزه با استکبار و نظام سلطه شده است.

فرماندار گچساران در پایان گفت: امروز همچنان دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی ادامه دارد اما همه آحاد ملت ایران وظیفه‌دارند در صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، حضرت امام و شهدا از هیچ تلاشی دریغ نورزند و با پاسداری از ارزش‌های متعالی انقلاب و حضور به‌موقع و آگاهانه درصحنه‌های مختلف، پرچم برافراشته انقلاب را نسل به نسل و دست‌به‌دست بگردانند تا عاقبت به صاحب اصلی‌اش حضرت صاحب‌الزمان (عج) بسپارند و تحقق وعده الهى را که حکومت عدل جهانى است نیز نظاره‌گر باشند.

انتهای خبر/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها