نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. بهمن 1402 - 13:41
امام‌جمعه گچساران گفت مهمم‌ترین وظیفه امروز مسئولین اعتماد به جوانان و خدمت به مردم است و ایجاد اشتغال برای جوانان باید دغدغه اصلی مسئولان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: مقام معظم رهبری فرمودند امروز بزرگ‌ترین معروف، جمهوری اسلامی ایران است و احیا و دفاع از این معروف الهی یکی وظیفه است یک مسئله‌ای است که هیچ‌کس از آن مستثنا نیست.

وی افزود: امروز حفظ نظام اسلامی بالاترین معروف است چنانکه اصل برپایی و تشکیل جمهوری اسلامی نعمت بس بزرگی بود که امام راحل به مدد الهی و به پشتوانه مردم غیرتمند انقلاب اسلامی تشکیل دادند هرچند ساقط کردن رژیم منحوس پهلوی در ایران کار کوچکی نبود و قرن‌های متوالی کشور ما با سلطنت بار آمده بود و مردم جایگاهی در عرصه‌های تصمیم‌گیری مملکت نداشتند.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: امام آمد و ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی دین مبین اسلام را که به فراموشی سپرده‌شده بود، احیا کردند و انقلاب اسلامی به پیروی از بعثت نبی اکرم (ص) بر ضد استکبار و استعمار قیام کرد و طرفدار مظلومان عالم شد.

خطیب جمعه گچساران گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 نیز اشرار عالم به مبارزه با نظام جمهوری اسلامی پرداختند و تلاش کردند از همان ابتدا جمهوری اسلامی را به زوال نزدیک کنند و به‌دروغ و نیرنگ متوسل شدند و فتنه‌ها علیه انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کردند اما انقلاب اسلامی با تمام قوا مقابل دنیای ظلم ایستاد و مقاومت می‌کند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: همچنان به دو عنصر مهم برای مواجهه با دشمنی دشمنان نیاز داریم چراکه دشمن کارش دشمنی کردن است بنابراین یکی بصیرت است و دوم نیز صبر و استقامت است که می‌تواند دشمن را از پای درآورد. بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن و دیگر اینکه در غبار فتنه‌ها انسان بتواند راه درست را پیدا و حرکت کند.

وی افزود: صبر یعنی استقامت درراهی که انتخاب کرده‌ایم و باقدرت و قوت ادامه دهیم و اگر بصیرت و استقامت باشد دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که باید این دو خصوصیت را در جامعه نهادینه کنیم همان تواصی به صبر و حق است.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: مردم نباید نسبت به امورات جامعه بی‌تفاوت باشند و باید همدیگر را به صبر و حق توصیه کنند لذا دشمن تلاش دارد در جامعه تفرقه ایجاد کند، پس مردم باید دعوت به‌حق کنند و امید به آینده داشته باشند تا به اهداف متعالی انقلاب اسلامی برسیم.

خطیب جمعه گچساران گفت: همان‌گونه که اشاره شد نباید نسبت به مسائل اطرافمان بی‌تفاوت باشیم باید مطالبه گر باشیم چراکه اساس انقلاب اسلامی مطالبه گری است. دشمن به دنبال وارونه جلوه دادن اقدامات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و نباید اجازه دهیم دشمن به‌راحتی حقایق را وارونه جلوه دهد و حقایق جمهوری اسلامی امروز باید به مردم گفته شود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: در آستانه انتخابات سرنوشت سازی در کشور هستیم و تواصی به باطل را دشمن در جامعه ترویج می‌دهد تا مردم را از انتخابات دلسرد کنند و در فضای مجازی آن‌قدر شایعه و دروغ‌پراکنی می‌کنند تا به اهداف شومش برسد اما امروز دروغ‌های دشمنان در جامعه هویدا شده است.

وی افزود: غرب خود داعش را به وجود می‌آورد و به‌دروغ برای مبارزه با داعش وارد منطقه می‌شود و دست به اقدامات جنایت‌کارانه می‌زند، امروز سگ هار آمریکا چطور ملت فلسطین را آواره کرده است و کودکان وزنان را به خاک و خون کشیده درحالی‌که محور مقاومت را متهم می‌کند و این وارونه جلوه دادن حق است که نظام سلطه بانی این کار است و ملت بزرگ ایران هیچ‌وقت این جنایت‌ها را فراموش نخواهد کرد.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: امروز زمان مخفی کردن ظلم و جنایت غرب به پایان رسیده است و محور مقاومت توانا است و تا نابودی کامل اسرائیل لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد. جمهوری اسلامی همواره مقابل ظالمان ایستاده است و امروز این بار سنگین امانتی که جمهوری اسلامی بر دوش گذاشته است، در این خصوص وظایفی دارم و دهه فجر وقت تجدیدعهد و پیمان با راه پربرکت امام (ره) و شهدای عزیزمان است.

خطیب جمعه گچساران گفت: ازجمله وظایف ما حضور در انتخابات پیش رو است و همه باید توصیه به حضورداشته باشیم و باید ترفندهای دشمن را بشناسیم و تبیین دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف بسیار ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه امروز مسئولین اعتماد به جوانان و خدمت به مردم است. امروز ایجاد اشتغال برای جوانان باید دغدغه اصلی مسئولان باشد چرا باید در یک خانواده باوجوداین همه مدارج علمی یک نفر هم مشغول به کار نباشد اما فلان شخص با رایزنی و استفاده از جایگاه و پیگیری‌های پشت پرده همه افراد خانواده‌اش را مشغول بکار کند و آن‌وقت هم نسبت به جمهوری اسلامی طلب کار هم باشد.

وی افزود: امروز مسئولین ما باید افراد متدین، انقلابی، دلسوز و کسانی که به انقلاب باور دارند به‌کارگیرند، باید به اشتغال جوانان کمک کرد و همواره تلاش کنیم و نگذاریم کسانی که بدخواه نظام و انقلاب هستند بر فکر و باور جوانان این کشور غالب شوند.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد:25 ماه رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام است که تسلیت عرض می‌کنم و افتخار ایران اسلامی به این است که زیر سایه فرزندان موسی بن جعفر علیه‌السلام قرار دارند و راه و سبک زندگی ائمه علیهم‌السلام را باید در جامعه ترویج دهیم.

خطیب جمعه گچساران گفت:19 بهمن‌ماه روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که تبریک عرض می‌کنم. 19 بهمن 57 بیعت جان‌برکفان نیروی هوایی ارتش با امام راحل از نقاط عطف انقلاب اسلامی است و بعد از انقلاب نیز ارتشیان در عرصه‌های مختلف انقلاب وفاداری خودشان را به‌نظام اسلامی اثبات کردند و همچنان در دفاع از انقلاب اسلامی درصحنه هستند.

 

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها