نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. بهمن 1402 - 15:36
در نشست شورای فرهنگی عمومی گچساران مطرح شد؛
برگزاری یادواره شهدای روحانی درگچساران
اعضای شورای فرهنگ عمومی گچساران در نشستی ضمن بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در ارتباط با مسائل فرهنگی، پیشنهاداتی جهت برگزاری هرچه باشکوه تر یادواره شهدای روحانی در شهرستان نیز ارائه دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، نشست شورای فرهنگ عمومی گچساران با دستور کار برنامه‌ریزی جهت برگزاری یادواره شهدای روحانی در راستای کنگره ملی شهدای استان و همچنین پیگیری مصوبات جلسه گذشته با حضور حجت‌الاسلام عبودی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در دفتر امام‌جمعه گچساران برگزار شد.

اورنگ نارکی،رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در ابتدا نیز مصوبات نشست قبل را مطرح و هر کدام از اعضا به فراخور موضوع به بیان اقدامات و پیگیری های انجام شده در این خصوص پرداختند.

حجت الاسلام هاشمی منش،امام جمعه گچساران در ادامه افزود: مصوبات نشست شورای فرهنگ عمومی نباید روی زمین بماند و هدف از پیگیری مصوبات نیز اجرای مطلوب مصوبات است لذا  شایسته است که خود مدیران در این نشست مهم حضور داشته باشند چرا که اعتقاد داریم جلسات شورای فرهنگی عمومی باید به صورت تخصصی پیش برود.

دیهیمی خوب،فرماندار گچساران در ادامه هم گفت: مسئولان باید اقدامات انجام شده در این مدت را گزارش دهند و مصوبات شورای فرهنگ عمومی بایستی از سوی آن ها با جدیت دنبال و پیگیری شوند.

رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در این نشست تصریح کرد: سال آینده کنگره شهدای استان برگزار می شود و اقدامات ارزشمندی نیز تاکنون در این زمینه صورت گرفته است.بنابراین یکی از موضوعات نیز بحث برگزاری یادواره شهدای روحانی استان بوده که در سه شهرستان بویراحمد،کهگیلویه و گچساران برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام عبودی افزود:بنا داریم که یادواره شهدای روحانی شهرستان های گچساران و باشت در بهمن ماه جاری برگزارشود،گچساران وباشت ۱۰شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند لذا تقسیم کار در این خصوص لازم است و باید همفکری شود تا یادواره با عظمتی برگزار شود.

محمد راهی،رئیس ورزش و جوانان گچساران در ادامه این نشست هم به چالش حضور بانوان در ورزشگاه ها اشاره کرد و گفت:همانگونه که اطلاع دارید ورزش گچساران دارای قدمت بالایی است و امروز چند تیم از این شهرستان در لیگ برتر حضور دارند.اما چالشی که در برخی محافل مطرح می شود بحث ورود بانوان به اماکن ورزشی است که می طلبد این موضوعات در جلسات آینده مطرح و تصمیم گیری شود و نکته اینکه اکثر مجموعه های ورزشی گچساران ظرفیت های لازم برای ورود بانوان را دارا هستند.

یدالله مرادی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران هم در ادامه اظهارکرد:نگاه به رشته های ورزشی در گچساران فراتر از استان است و ورزش گچساران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب هم نتایج درخشانی در رقابت های کشوری و ملی کسب کرده است.بنابراین این موضوع یک مطالبه است و در فضای مجازی چنین موضوعاتی هم بارها مطرح شده است ،مجموعه های ورزشی گچساران زیر ساخت های لازم را دارند البته این موضوعات بایستی در جلسات شورای تامین بررسی و دنبال شوند.

فرماندار گچساران در ادامه هم گفت:البته حضور بانون در ورزشگاه ها یک درخواست عمومی است و روزهای مسابقات ورزشی در این شهرستان درخواست های بسیاری می شود تا بانون در ورزشگاه حضور پیدا کنند لذا  این چالش وجود دارد و امیدوار هستیم با رعایت یک سری ملزومات و همچین رعایت مواد قانونی این مشکل هم در شهرستان مرتفع شود.

وی در ادامه افزود:اعضای شورای فرهنگی عمومی توجه داشته باشند که مصوبات جلسه قبل را پیش از ورود به جلسه جدید حتما پیگیری کنند، پس برنامه هایی که در نشست شورای فرهنگی عمومی مصوب می شوند، برای اجرا است و نکته دیگر اینکه خود مدیران عزیز در نشست ها شرکت کنند.

دیهیمی خوب یادآور شد:از برگزاری یادواره شهدا در گچساران تجربه خوبی داریم  و این آمادگی را برای برگزاری هرچه باشکوه تر یادواره شهدای روحانی داریم.پس همانگونه که برنامه ریزی شده است اولین کنگره ملی شهدای ارتش اردیبهشت سال آینده در گچساران برگزار خواهد شد و هر چند مدت یکبار جلسات منظمی در این خصوص خواهیم داشت.

امام جمعه گچساران در پایان هم گفت:با توجه به جمع بندی نظرات اعضای شورای فرهنگ عمومی یادواره شهدای روحانی روز ۲۹بهمن ماه ساعت ۱۰صبح در سالن اجتماعات آزادی شرکت نفت و گاز گچساران برگزار می شود.

  حجت الاسلام هاشمی منش تصریح کرد:متاسفانه  حضور کم رنگ برخی مسئولین در یادواره ها و همایشات فرهنگی را شاهد هستیم لذا شایسته است مسئولین به همراه خانواده در این برنامه ها شرکت کنند.

 

انتهای خبر/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها