نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. بهمن 1402 - 15:08
نشست شورای برنامه‌ریزی ستاد اقامه نماز منطقه 3 کشوری با حضور مدیران ستادهای اقامه نماز یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سومین نشست هم‌اندیشی نماز منطقه سه کشوری، با حضور معاون فرهنگ، آموزشی و پژوهشی دفتر مرکزی ستاد اقامه نماز کشور و مدیران ستادهای اقامه نماز استان‌های یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

در ابتدای جلسه سید فاضل رضایی، مدیر ستاد اقامه نماز گچساران ضمن خیرمقدم به حاضرین گزارشی از وضعیت ترویج و توسعه فرهنگ نماز در این شهرستان ارائه کرد.

روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در ادامه این نشست گفت: نماز اولین واجب الهی است و آیات قرآن و روایت‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام در این خصوص همه نشان از جایگاه والای نماز می‌دهد چراکه نماز سد محکمی در مقابل گناهان و اعمال ناصواب است.

وی افزود: معرفت نسبت به نماز موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و امروزه یکی از دلایل اصلی آسیب‌های اجتماعی در کشورمان این بوده که مسئولین در عرصه تبیین نماز کوتاهی کرده‌اند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: امام حسین علیه‌السلام در میدان جنگ و در ظهر عاشورا نماز را سروقت و به جماعت به‌جا می‌آورند که این مهم نشان از جایگاه ارزشمند نماز دارد، بنابراین نماز سیمای دین و جامعه است. انسان برای رسیدن به کمال آفریده‌شده و این نماز است که می‌تواند انسان را به کمال برساند چراکه نماز یاری کننده انسان‌ها در عرصه‌های مختلف زندگی است.

دیهیمی خوب اظهار کرد: همان‌گونه که مستحضرید بهترین راهبردها برای توسعه و ترویج نماز در جامعه بیانات مقام معظم رهبری درباره اجلاسیه نماز است که باید در جامعه ساری و جاری و به‌خوبی نیز تبیین شود.

امام‌جمعه گچساران در ادامه این نشست هم گفت: امروز سالروز ارتحال حضرت زینب سلام‌الله علیها است که این روز را به همه عزیزان تسلیت عرض می‌کنم. حضرت زینب سلام‌الله علیها را به صبر و بردباری می‌شناسند و شاید در ذهن همه ما سخت باشد که چطور می‌شود یک بانو در یک نیمروز سخت‌ترین مصیبت‌ها در واقعه عاشورا را می‌بیند و اما صبر پیشه می‌کند.

حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش افزود: اما چیزی که سبب شد زینب کبری سلام‌الله علیها به این مقام بزرگ برسند همین صبر و استعانت از درگاه خداوند بود؛ بنابراین علم و معرفت حضرت زینب سلام‌الله علیها به خداوند بسیار عظیم بود و معرفت این بانوی بزرگ اسلام به پروردگار نیز ایشان را به این جایگاه و مقام رسانیده است.

وی تصریح کرد: هراندازه که انسان به خداوند نزدیک‌تر شود به همان میزان کار برای خدا هم شیرین‌تر می‌شود لذا بهترین راه برای ارتباط باخدا نماز است چراکه محبت و وابستگی به خداوند نیاز همیشگی بشر است و راهش هم نماز است.

امام‌جمعه گچساران گفت: باید توجه کرد که نماز در زندگی حضرت زینب سلام‌الله علیها از جایگاهی بس والا برخوردار است و نکته دیگر اینکه عظمت حضرت زینب سلام‌الله علیها به دلیل ملازمت و همراهی حضرت با امام حسین علیه‌السلام است و امروز همه ما مدیون صبر زینبی هستیم

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: نماز موجب می‌شود انسان بهترین ارتباط را با خداوند بگیرد پس اگر معنویت در جامعه بالا رود به همان اندازه نیز مشکلات مرتفع خواهد شد.

در ادامه این نشست نیز پیرامون راهکارهایی برای عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجلاسیه نماز بحث و تبادل‌نظر شد. اگرچه یکی از موضوعات مطرح‌شده در این نشست هم استفاده از فرصت ماه رجب، شعبان و رمضان برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه بود.

استفاده از ظرفیت ایام اعتکاف برای ترویج نماز به‌ویژه در بین دانش‌آموزان، نقش نماز در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح نماز و مهدویت در قالب مسابقات، گفتمان و… هم‌زمان با ماه شعبان، اجرای برنامه‌های متعدد مانند تفسیر آیات مرتبط با نماز، توجه به نماز در مناطق مختلف، سخنرانی با موضوع نماز و اجرای مسابقات در ماه مبارک رمضان ازجمله برنامه‌های پیشنهادی برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه بود.

در این جلسه در خصوص نظام‌مند نمودن ساختار نماز در دستگاه‌های اجرایی، شناسایی و رفع موانع و مشکلات اقامه نماز، استانداردسازی فضاهای اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی نیز بحث و تبادل‌نظر شد در ادامه این نشست هم به اهتمام مدیران و مسئولین به رونق بخشی فرهنگ نماز و تقویت شورای اقامه نماز استان‌ها و شهرستان‌ها نیز تأکید شد.

لازم به یادآوری است که بعدازاین نشست، مدیران ستادهای اقامه نماز  منطقه 3 کشور به همراه جمعی از مسئولین از سد و نیروگاه چم شیر گچساران بازدید کردند.

تصاویری از این آیین را مشاهده کنید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها