نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. دى 1402 - 23:09
نماینده اجلاسیه شهدای ارتش کشور خبرداد:
برگزاری اولین اجلاسیه ملی شهدای ارتش در گچساران
نشست هماهنگی برگزاری اجلاسیه ملی شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولین در گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اولین اجلاسیه ملی شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار مثنوی جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ داوود بیات، نماینده ارتش جمهوری اسلامی در ستاد برگزاری اجلاسیه ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد،، سرهنگ افشاری پور، فرمانده تیپ 37 زرهی ارتش، حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی معاون فرهنگی و تبلیغات نیروی زمینی ارتش و جمعی دیگر از مسئولان در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج گچساران برگزار شد.

سرهنگ بیات، نماینده ارتش جمهوری اسلامی در ستاد برگزاری اجلاسیه ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد، در ابن نشست گفت: اجلاسیه ملی شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد باهدف ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی در سال 1403 به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شهدا از بزرگ‌ترین الگوها در جامعه هستند و ان‌شاءالله مسیر و اهداف شهدا برای نسل جوان و نوجوانمان نیز به‌خوبی تبیین شوند، بنابراین شهدایی که داریم همه می‌توانند الگوی جامعه باشند و به‌راستی هم این الگوها تأثیرگذار و انسان‌ساز هستند.

سرهنگ بیات بیان کرد: امیدوارم در کنگره‌ای که میزبان خانواده شهدا هستیم بتوانیم دین خودمان را به خانواده شهدا ادا کنیم و همه مسئولین باید به صحنه بیایند تا این کنگره باشکوه‌ و باعظمت‌ برگزار شود.

نماینده ارتش جمهوری اسلامی در ستاد برگزاری اجلاسیه ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد، در ادامه بابیان اینکه بخشی از المان‌ها و فضاسازی شهری باید در خصوص شهادت و هویت‌دهنده شهدا باشد افزود: نصب المان‌های خاص و کاربردی در سطح شهرستان مرتبط با موضوع شهید و شهادت می‌تواند اقدامی خوبی باشد لذا هویت بخشی به جامعه توسط شهدا صورت می‌گیرد و ازجمله اهداف برگزاری اجلاسیه های شهدا این است که زنده نگه‌داشتن یاد و انتقال پیام به‌ویژه به نسل جوان و نوجوانمان صورت گیرد.

سردار مصطفی مثنوی، جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: قرار است کنگره ملی شهدای استان در مهرماه سال 1403 برگزار شود که در این زمینه جلسات کمیته‌ها به‌صورت مستمر و منظم جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این کنگره در حال برگزاری است و اقدامات خوبی هم در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: جهت ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت گام‌های خوبی برداشته‌شده و برای برگزار 18 اجلاسیه شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز 32 کمیته با وظایف مختلف تشکیل‌شده است. 

سردار مثنوی اظهار کرد: شهدا درراه خدا جان‌عزیز خود را فدا کرده و درواقع باخدا معامله کردند و آرامش و امنیت امروز ما مرهون خون شهدا است. بااین‌حال برنامه‌های کنگره ملی شهدا جزو برنامه‌های اساسی همه ما خواهد بود و برگزاری کنگره ملی شهدای استان کار بسیار ارزشمندی است بنابراین تعامل نهادها، سازمان‌ها و سایر دستگاه‌ها در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره بسیار ضروری است و با همدلی و همکاری باید تلاش شود تا کنگره به نحو احسن برگزار شود.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خیلی تلاش کردیم که در نوع برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان تفاوت محسوسی با کنگره اول داشته باشیم. کنگره اول خیلی مورد استقبال قرار گرفت و برکات خوبی هم داشت و همه عزیزان در سطوح حاکمیتی به‌صراحت فرمودند که کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد متفاوت از سایر استان‌ها بود و اول هم به جهت استقبال مردمی بود.

وی افزود: حضور مردم استان در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی آگاهانه همراه با شور و شعور است. این حجم از اجلاسیه درجایی تعریف‌نشده است و تلاش این است که همه اقشار مختلف مردم را درگیر این مهم کنیم چراکه مردمی ‌سازی کنگره ملی شهدا بسیار حائز اهمیت است و در این حوزه از تمام ظرفیت‌های مردمی نیز بهره خواهیم برد.

 سرهنگ وحید مثنوی، مسئول ستاد کنگره سرداران و شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد  در ادامه هم گفت: با توکل به خداوند متعال در سال آینده شاهد برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد خواهیم بود که این برنامه در قالب ۱۸ اجلاسیه فاخر برگزار خواهد شد.

وی افزود: اولین اجلاسیه این کنگره مربوط به شهدای ارتش خواهد بود که همزمان با سالروز تاسیس ارتش قهرمان در شهرستان گچساران برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست سایر مسئولین به بیان پیشنهاد‌ها و نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند و مصوباتی جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر اولین اجلاسیه ملی شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در گچساران نیز تعیین شد.

گفتنی است اولین اجلاسیه ملی شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد (210 شهید ارتش) اردیبهشت ماه سال آینده با حضور مسئولین کشوری در گچساران برگزار خواهد شد.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها