نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. دى 1402 - 8:46
گرامیداشت چهارمین سالگردشهید سلیمانی برگزار شد؛
محفل قرآنی «سرباز قرآن» در گچساران+تصویر
سرباز قرآن ویژه گرامیداشت یاد سرباز قرآن و‌ ولایت، حاج قاسم سلیمانی با حضور برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت بسیج (مرحله استانی) در گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، محفل تلاوت و تدبر در قرآن کریم «سرباز قرآن» به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و «شهدای حادثه کرمان» با حضور جمعی از قاریان قرآن در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد.

سرهنگ سعادت الله عزیزی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج گچساران در این آیین با اشاره به ابعاد مکتب شهید سلیمانی گفت: تعبیر مقام معظم رهبری به‌عنوان رهبر جهان اسلام و یک فقیه جامع‌الشرایط از شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک مکتب، بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی افزود: امروز به برکت مکتب شهید سلیمانی بسیاری از افراد و جوامع آزادی‌خواه جهان تحت تأثیر این مکتب قرارگرفته و رشد کرده‌اند چراکه مکتب سردار سلیمانی برخاسته از عقلانیت، معنویت و مقاومت است و علاوه بر اینکه تاریخ‌ساز، عزت بخش و افتخارآفرین است می‌تواند نسل‌های آینده را در دامان خود پرورش دهد.

سرهنگ عزیزی تصریح کرد: اگر امروز معادلات منطقه با محوریت انقلاب اسلامی و گفتمان امامین انقلاب تعریف می‌شود این به برکت مجاهدت‌های شهید سلیمانی و دیگر هم‌رزمان ایشان در جبهه مقاومت است چراکه سردار سلیمانی در جهان اسلام و در بین ملت‌های منطقه نیز امت سازی کردند.

حجت‌الاسلام هادی خادمی، رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در این آیین با اشاره به نقش قرآن در زندگی انسان‌ها هم گفت: مهم‌ترین نقشی که قرآن توانسته با آن عظمتش در زندگی انسان‌ها داشته باشد ایجاد صبر در برابر سختی‌ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می‌شویم و چه بسیار موانعی که ر سایه عمل به قرآن از سر راه انسان برداشته‌شده‌اند.

وی افزود: قرآن برترین معجزه پیامبر اکرم (ص) است که رستگاری انسان را در دوجهان تضمین می‌کند و همچون مشعلی فروزان انسان را از تاریکی‌های جهل و نادانی رهایی می‌بخشد و در سرای دیگر، او را محبوب پروردگار می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران تصریح کرد: به‌راستی‌که قرآن، چکیده جهان هستی است و در روایتی امام محمدباقر علیه‌السلام می‌فرمایند که قرآن همانند دوستاره تابناک آسمانی (خورشید و ماه)، صحنه زندگی انسان‌ها را روشن می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه این آیین نیز به تفسیر برخی از آیات کلام‌الله مجید پرداخت.

در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت بسیج مرحله استانی (11 نفر رتبه اول استانی و 4 نفر رتبه دوم استانی) تجلیل به عمل آمد.

تصاویری از این آیین را مشاهده کنید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها