نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. دى 1402 - 14:30
امام‌جمعه گچساران گفت: حادثه تروریستی کرمان بار دیگر خوی استکباری آمریکای جنایتکار و صهیونیست غاصب را نشان داد، دشمنان همواره به دنبال توطئه هستند و از رویش مکتب شهید سلیمانی واهمه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: طبق روایتی از امام علی علیه‌السلام اهل تقوا در اعتقادات خود بسیار راسخ هستند و به دستورات خداوند عمل می‌کنند و آن‌قدر ایمان قوی دارند که متأثر از مسائل ضد ارزشی، ضد اخلاقی و هجمه‌ها نمی‌شوند، در امتحانات الهی نمی‌لرزند و در مواجهه با شبهات نیز هوشمندانه عمل می‌کنند.

وی افزود: انسان متقی درراه خدا جهاد می‌کند و از مال و جانش آبرو می‌گذارد، لحظه‌لحظه زندگی‌شان همواره در مجاهدت راه خداوند است و از سرزنش هیچ ملامت گری احساس ترس نمی‌کنند و آن‌قدر بزرگ هستند که برای دیگران هم قوت قلب و تکیه‌گاه هستند و دیگران را به راه حق دعوت می‌کنند که نمونه این افراد نیز شهدا هستند.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: شنبه ۱۶ دی‌ماه به جهت حماسه عظیم دانشجویان بسیجی و شهادت شهید حسین علم الهدی و هم‌رزمانش، به‌عنوان روز شهدای دانشجو نام‌گذاری شده است که این روز را گرامی می‌داریم. شهدای عزیزی که تاآخرین‌نفس مقابل دشمن بعثی ایستادند و مصداق بارز از خود گذشتی و ایثار شدند؛ بنابراین راه و مسیر شهدا مسیری بود که آگاهانه انتخاب کردند و شهدای دانشجو را باید نماد جهاد، دانش و شهادت دانست و دانشجویان عزیز با تمام قوت راه شهدا را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: فرهنگ شهید و شهادت انسان‌ساز است و انسان‌ها در این فرهنگ‌ رشد می‌یابند و فتنه‌های مختلف دشمنان را خنثی می‌کنند. حادثه تروریستی  کرمان بار دیگر خوی استکباری آمریکای جنایتکار و صهیونیست غاصب را نشان داد، دشمنان همواره به دنبال توطئه است دشمنان از راه شهدا و مکتب شهید سلیمانی واهمه دارد و از راه شهید سلیمانی می‌ترسند.

خطیب جمعه گچساران گفت: شهید سلیمانی تمام وجودشان را برای عزت و اقتدار اسلام گذاشتند، شهید سلیمانی محور مقاومت را به وجود آوردند و دشمنان نیز نخواهند توانست که یاد و راه شهید سلیمانی را خاموش کنند درحالی‌که این راه روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود و دشمنان بدانند تربیت‌شدگان مکتب سلیمانی روزبه‌روز قوی‌تر و مصمم‌تر می‌شوند و  برای صیانت از انقلاب و اسلام در میدان حاضر می‌شوند و به‌زودی پاسخ سختی هم به دشمنان خواهند داد.

وی ادامه داد: آنچه نظام سلطه را به این اعمال تروریستی رسوا می‌کند به جهت شکست‌های پی‌درپی آن‌ها در منطقه است، شکست‌های دشمنان نشان‌دهنده قدرت ایمان مردم آزادی‌خواهی است که مکتب شهید سلیمانی را باور دارند  و دشمنان نظام اسلامی نیز بدانند ملت شهیدپرور ما با بصیرت و عزمی راسخ‌تر از گذشته در کارزار مقامت تا فتح قدس شریف به مبارزه ادامه خواهد داد.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: امروز ره پویان حاج قاسم سلیمانی دشمنان را ذلیل کرده‌اند پس ای دشمنان  اگر مرد هستید در میدان نبرد بایستید، شما دشمنان بزدل هستید و توان مقابله با ملت بزرگ ایران را ندارید شما که ذلیل‌شده عالم هستند و هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اید، پس کجا هستند آن‌هایی که ادعای دفاع از حقوق بشر رادارند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش یادآور شد: ملت ایران انتقام خون به‌ناحق ریخته شده در حادثه تروریستی کرمان  را از سفاکان و خون‌خواران عالم خواهد گرفت.۱۶ دی‌ماه سالروز قانون کشف حجاب توسط رضاخان قلدر است و رژیم پهلوی در ایران بی‌حجابی را اجبار کردند و امروز هم برخی‌ها در دام رضاخانی افتاده‌اند و می‌خواهند بی‌حجابی را ترویج دهند هرچند حجاب یک امر شرعی، فکری و عقلی است که از زن محافظت می‌کند و در کشورمان هم یک قانون است.

وی افزود: حجاب نماد دین و پرچم اسلام است و امروز  هجمه اسلام‌ستیزان به سمت حجاب آمده است. دشمن به دنبال ترویج بی‌حجابی است و باید مراقب توطئه‌های دشمن باشیم و اما مردم نگران این بی‌حجابی‌ها هستند و مسئولین عزیز باید هرچه سریع‌تر در این خصوص تصمیمی اتخاذ کنند.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: ۱۷ دی‌ماه قیام مردم قم علیه رژیم پهلوی است و پیام این روز بصیرت است و آگاه باشیم که دشمن در تلاش برای ضربه زدن به ارزش‌ها و باورهای ملت بزرگ ایران است امروز آن‌هایی که به جایگاه ولایت  توهین و جسارت می‌کنند بداند که بساطشان جمع خواهد شد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: مبنای برگزاری انتخابات قانون است و کاندیداها و داوطلبان عرصه انتخابات که تائید صلاحیت شدند در چارچوب قانون و اخلاق حرکت کند و از شادی‌های غیر عرفی نیز پرهیز کنند و آن‌کسانی که هم تائید نشدند یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند، راه قانونی را پیش بگیرند.

خطیب جمعه گچساران گفت: اما آنچه مهم‌تر است مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و همه باید برای یک رقابت صحیح و سالم تلاش کنیم و دشمنان را مأیوس کنیم. لذا مسئولین عزیز در خدمت به مردم تلاش کنند و چه افتخاری بالاتر از خدمت به مردم است البته گاهی وقت‌ها برخی‌ها مسیر دیگری را طی می‌کنند البته مردم ما باید به آینده هم امیدوار باشند.

 

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها