نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. دى 1402 - 23:02

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، 

چرا بازار فارکس نسبت به بورس، درآمد بیشتری برای معامله گران دارد؟

بسیاری از ما جهت کسب درآمد یا حفظ و افزایش ارزش سرمایه خود، معامله و سرمایه گذاری در بازارهای مالی را انتخاب می کنیم. برخی بورس، برخی بازار فارکس، برخی دیگر سایر بازارهای مالی را انتخاب می کنیم. در سالهای اخیر بسیاری از معامله گران بورس به سمت فارکس و معاملات ارزهای خارجی تمایل پیدا کرده اند، زیرا از مزایای معاملات فارکس و برتری این بازار نسبت به بازار بورس مطلع شده اند. در این مطلب مزایای فارکس را نسبت به بورس بیان می کنیم.

کسب درآمد دلاری از فارکس بیشتر از بورس با کپیتال اکستند

این مطلب توسط تیم آموزشی کارگزاری کپیتال اکستند ارائه شده و شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه سایر مقالات به وب سایت کپیتال اکستند مراجعه نمایید.

همچنین با ثبت نام رایگان در وب سایت کارگزاری کپیتال اکستند و سپرده گذاری اولیه، تا 300 دلار پاداش دریافت نمایید.

یکی از بهترین مراجع برای یادگیری معاملات فارکس، بروکر کپیتال اکستند است که ضمن برگزاری وبینارهای رایگان ، مقالات آموزشی نیز ارائه میدهد. همچنین شما میتوانید با استفاده از vpn در وب سایت capitalxtend.com/fa ضمن مشاهده انواع حساب های معاملاتیف روش های واریز و برداشت در کپیتال اکستند، یک حساب آزمایشی افتتاح کنید و بدون نیاز به واریز سرمایه، بصورت رایگان اقدام به خرید و فروش آزمایشی و یادگیری معاملات فارکس کنید. البته با ثبت نام در کپیتال اکستند تا 300 دلار پاداش سرمایه گذاری به شما اعطا میشود. همچنین جهت ارتباط با تیم پشتیبانی فارسی این بروکر بین المللی میتوانید در تلگرام از طریق آیدی capitalxtend_farsi اقدام نمایید.

 فارکس چیست؟

بازار فارکس یا «بازار ارز خارجی» بازاری است که در آن ارزها را می توان خرید، فروخت و مبادله کرد. شرکت‌کنندگان این بازار از بانک‌ها، خرده‌فروشان و حتی مسافرانی که به ارز محلی نیاز دارند، هستند.

پاداش دلاری برای معامله گران فارکس

به طور روزانه، معاملات در این بازار میلیون‌ها بار توسط افراد و شرکت‌های مختلف انجام می‌شود - به طور متوسط، بازار فارکس بیش از 7 تریلیون دلار در روز معامله می‌کند!

بازار فارکس متشکل از  بانکها، بانکهای مرکزی، شرکتها، صندوق های تامینی، معامله گران خرده فروشی و سفته بازان است. بانک‌های مرکزی نقش مهمی در بازار فارکس دارند زیرا سیاست‌های پولی را کنترل می‌کنند و می‌توانند در بازار برای تثبیت یا تأثیرگذاری بر نرخ ارز خود مداخله کنند. بانک ها، شرکت ها و صندوق های تامینی برای مدیریت قرار گرفتن در معرض ارزهای خارجی و کسب سود از تغییرات نرخ ارز، در معاملات فارکس شرکت می کنند.

از سوی دیگر، معامله گران خرده فروشی، معامله گران فردی هستند که برای اهداف سرمایه گذاری شخصی معامله فارکس می کنند. با ظهور پلتفرم های تجارت آنلاین، تجارت خرده فروشی فارکس به طور فزاینده ای برای سرمایه گذاران فردی قابل دسترسی شده است. معامله گران خرده فروشی می توانند حساب های معاملاتی با کارگزاران فارکس باز کنند، وجوه سپرده گذاری کنند و تجارت ارز را شروع کنند.

مقایسه بازار فارکس و بورس

هر دو بازار فارکس و بورس در دنیا به دو مورد از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل شده اند که می توانید در آنها معامله کنید.

اولین مورد از نظر حجم دارایی ها خواهد بود. معاملات فارکس حداکثر 330 جفت ارز اصلی و فرعی را با بیش از 7 تریلیون دلار حجم معاملات در روز ارائه می دهد.

 معاملات بورس نمادها و سهم های متنوع تر و بیشتری را دارد.

یکی دیگر از اجزای اصلی که در آن تفاوت سهام و فارکس وجود دارد، مستقیماً با «نقدینگی و نوسانات» مرتبط است.

معامله گران بورس عاشق استفاده از "خرید و نگهداری" هستند و سعی میکنند بیشتر در بلندمدت سود کسب کنند.

از سوی دیگر، بازار فارکس بر فعالیت‌های با حجم بالا در بازه زمانی کوتاه تمرکز دارد - که نقدینگی را برای معامله‌گران فارکس موثرتر می‌کند. به همین دلیل، اگر به دنبال معاملات و کسب سود در کوتاه مدت هستید، ممکن است انتخاب شما فارکس باشد.

تجارت فارکس در مقابل سهام: چگونه انجام میشود؟

دلیل اصلی اینکه چرا هر کسی به بازار بورس یا فارکس علاقه مند است، به احتمال زیاد پول درآوردن یا تامین مالی معاملات است.

اما دقیقاً چگونه می توان در یکی از بازارهای ذکر شده معامله کرد؟

پاسخ به این سوال هم برای معاملات بورس و هم برای معاملات فارکس بسیار ساده است: خرید پایین، فروش بالا. با این حال، بخش دشوار و پیچیده‌تر در واقع یافتن «بالا» و «پایین‌ها» است.

دو روش اصلی برای انجام این کار وجود دارد: تحلیل تکنیکال و بنیادی.

هیچ پاسخ روشنی در مورد اینکه کدام ایدئولوژی بهتر است وجود ندارد و بنابراین بحث بین تحلیل تکنیکال و بنیادی به شدت به معامله گران و شخصیت آنها بستگی دارد.

هدف تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی پیش‌بینی تغییرات آتی قیمت بر اساس اصول عرضه و تقاضا است.

مزایای فارکس نسبت به بازار بورس

حجم معاملات فارکس

حجم در مورد هر دو بازار، مقدار معامله در یک دوره زمانی معین (معمولاً یک روز) است.

قطعا حجم معاملات روزانه در فارکس بسیار بیشتر از بازار بورس است. اساسا بازار فارکس، معامله ‌گران می‌توانند سفارشات خود را در سطح قیمت مورد نظر خود تکمیل کنند - بر اساس حجم، همیشه خریداران و فروشندگان وجود دارند.

نقدینگی بالای فارکس نسبت به بورس، یک مزیت فوق العاده است. هرچه نقدینگی بیشتر باشد، خریداران و فروشندگان بیشتری در حال معامله هستند و این به نفع تک تک سرمایه گذاران است.

زمان فعالیت بازار فارکس

با توجه به اینکه بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته باز است، معامله گران این بازار را انعطاف پذیرتر از معامله در بازار بورس می دانند زیرا بورس نهایتا 8 ساعت در روز باز است. بنابراین، بازار فارکس ممکن است برای معامله گران در سراسر جهان در مناطق زمانی مختلف بسیار سودمندتر باشد.

آسان بودن معاملات فارکس

از نظر تنوع، هزاران سهام برای معامله در بازار سهام وجود دارد و تنها 27 جفت ارز اصلی در فارکس (از 8 ارز تشکیل شده است).

جفت ارزهای غیر عمده نیز قابل معامله هستند، اگرچه تعداد کل هنوز کمتر از 100 جفت است.

ردیابی هشت ارز اصلی در مقایسه با هزاران سهام مختلف، مسلماً آسان‌تر است.

در نهایت، این به معامله گران فارکس اجازه می دهد تا جفت های مختلف را بشناسند تا بهتر بفهمند چه چیزی برای آنها (و سبک معاملاتی آنها) مفید است.

کارمزد و کمیسیون فارکس

کارگزاران فارکس در هنگام انجام یک معامله، از «اسپرد» یک جفت ارز درآمد کسب می کنند. اسپرد تفاوت بین قیمت پیشنهادی و فروش است و مختص یک جفت ارز است.

اسپردها معمولاً بسیار کوچک هستند و به راحتی قابل محاسبه هستند - باعث شفافیت کارمزدها می شود. از سوی دیگر، بازار سهام به طور کلی اسپرد و کارمزد کمیسیون بیشتری را دریافت می کند. این کارمزدها معمولاً در حدود 5 تا 10 دلار برای یک معامله معین است.

که ممکن است برای معامله گران بورس که با مقدار زیادی سرمایه معامله می کنند، عدد قابل توجهی نباشد، با این حال، برای معامله گران تازه کار یا مبتدی، کارمزدها واقعاً می تواند به سود آنها آسیب برساند و به همین دلیل است که معاملات در بازار فارکس مزیت دارد.

آیا معاملات فارکس سودده است؟؛ بله!

واضح است که معاملات در بازار فارکس در مقایسه با بورس دارای مزایای بسیاری است که به دلیل ساعت انعطاف پذیری، کارمزد کمتر و حجم معاملات بیشتر، آن را برای گروه بزرگتری از معامله گران مناسب می کند.

البته اگر می خواهید در هر یک از بازارها معامله کنید، باید تحقیق و استراتژی های معاملاتی را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که کدام بازار برای شما بهترین است.

پیشنهاد می کنیم ابتدا در بروکر کپیتال اکستند بصورت رایگان ثبت نام کنید و با استفاده از حساب آزمایشی و بدون استفاده از سرمایه اصلی خود معامله کنید تا جزئیات این بازار را بیاموزید.

ثبت نام در کپیتال اکستند جهت معاملات فارکس

برای ورود به بازار فارکس باید ابتدا در یک بروکر بین المللی معتبر یعنی کپیتال اکستند ثبت نام کنید. برای افرادی که قصد سرمایه گذاری هم دارند، تا 300 دلار علاوه بر سرمایه آنها، پاداش در نظر گرفته شده است.

بروکر کپیتال اکستند ثبت نام کاملا رایگان انجام می شود. بروکر کپیتال اکستند (CapitalXtend)  از بروکرهای معتبریست که تیم مدیریتی این کارگزاری سابقه طولانی  در بازارهای مالی داشته و طی سالهای اخیر این کارگزاری در ارائه خدمات به مشتریان خود در بازار های مالی جهانی به ویژه معاملات فارکس  فعالیت های بسیاری داشته است. این بروکر تا به امروز چندین دفتر رسمی در سراسر جهان دایر کرده. بیش از هزاران مشتری فعال از گوشه گوشه جهان دارد. در حال حاضر شرکت کپیتال اکستند بروز ترین ابزار های معاملاتی را در بازار فارکس ارائه می دهد و همواره سعی در فراهم نمودن بهترین پلتفرم تجاری آنلاین برای سرمایه گذاران و معامله گران دارد.

فارکس بهتر از بورس درآمد دارد

نکته جالب در مورد این بروکر این است که کاملا بین المللی است و برای تمام زبان ها از جمله فارسی تیم پشتیبانی اختصاصی دارد. در این صورت شما خیلی راحت و به زبان فارسی به وب سایت، پلتفرم ها و پشتیبان دسترسی خواهید داشت و حتی نیازی به تسلط به زبان انگلیسی هم ندارید. کانال فارسی کپیتال اکستند در تلگرام با آیدی capitalxtend_farsi و صفحه رسمی اینستاگرام capitalxtend_persian آماده پشتیبانی و پاسخگویی به شماست.

آدرس وب سایت فارسی این شرکت capitalxtend.com/fa است که برای ورود به آن به vpn  نیاز دارید. همچنین دامنه capitalxtend-irn.com/fa  بدون نیاز به vpn  در دسترس کاربران ایرانی است.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها