نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. دى 1402 - 14:13
نشست انتخاباتی با حضور سران ایلات، عشایر، ریش‌سفیدان و بانوان گچساران در سالن اجتماعات تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، صبح امروز نشست انتخاباتی با حضور سران ایلات، عشایر، ریش‌سفیدان و بانوان گچساران در سالن اجتماعات تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

 روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در این نشست گفت: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب فتنه‌های بسیاری را به خود دیده است، به‌عنوان نمونه فتنه سال گذشته (زن زندگی آزادی) فتنه سهمگینی بود که مشکلات بسیاری برای مملکت به وجود آورد و فضای کشورمان را تا حدودی ناامن کرد.

وی افزود: اسفندماه امسال نیز انتخابات سرنوشت سازی پیش روداریم که در این خصوص مقام معظم رهبری چهار راهبرد و شاخصه اصلی را برای انتخابات بیان فرموده‌اند که می‌توان از سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت انتخابات حرف به میان آورد اگرچه وظیفه همه مسئولین و مردم فراهم کردن بستر و زیرساخت لازم برای تحقق منویات رهبر انقلاب است تا دشمن نتواند به اهدافش برسد.

فرماندار گچساران اظهار کرد: دشمن در فتنه سال گذشته کار را تمام‌شده می‌دانست و با تمام توان پای‌کار آمده بود امروز ما باید هوشیار باشیم و درصحنه انتخابات بایستی نقش‌آفرین باشیم و آن چیزی که حائز اهمیت است اینکه همه باید تابع قانون باشیم.

دیهیمی خوب در ادامه اظهار کرد: انتخابات از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی کشورمان است لذا باید تلاش کنیم و همه آحاد مردم جامعه را به حضوری باشکوه پای صندوق‌های رأی ترغیب کنیم تا خودمان در سرنوشتمان سهم باشیم گرچه انتخابات خود موجب تقویت وحدت ملی می‌شود و همه باید جهت حضوری حداکثری تلاش و همچنین اعلام کنیم که پای ارزش‌هایمان نیز هستیم.

سید جمشید حسینی خواه، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه هم گفت: موضوع نشست امروز با سران ایلات، عشایر، ریش‌سفیدان و بانوان بحث انتخابات و مشارکت حداکثری در انتخابات است. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای دو بال قوی و محکم به نام جمهوریت و اسلامیت است و جمهوریت نظام همان مردم‌سالاری است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 مردم‌سالاری دینی وارد ادبیات سیاسی کشورمان شده است به این معنا که مردم در انتخاب رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و روستا، اعضای شورای نگهبان، انتخاب خبرگان رهبری و ...به طول مستقیم و یا غیرمستقیم دخیل هستند و نقش محوری دارند.

حسینی خواه تصریح کرد: یازدهم اسفندماه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را داریم اما دو وظیفه مهم مجلس همان قانون‌گذاری و نظارت است؛ بنابراین مجلس شورای اسلامی در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی نیز قانون‌گذاری و نظارت می‌کند پس اگر عزت، اقتدار و استقلال مملکت مهم است باید حضوری حداکثری در عرصه انتخابات داشته باشیم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بااین‌حال دو انتخابات پیش رو از جایگاه بسیاری ارزشمند در نظام جمهوری اسلامی برخوردار هستند و اهمیت انتخابات در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر هیچ‌کسی هم پوشیده نیست.

وی افزود: انتخابات به مملکت اقتدار و عزت می‌دهد و اگر کسی کیسه‌ای برای انتخابات دوخته باشد آن فرد را باید زمین زد و بدانید که هر رأی که به صندوق اخذ رأی انداخته شود تأثیرش از موشک‌های قاره‌پیما، از هواپیماهای جنگی و سلاح‌های پیشرفته نیز بیشتراست.

حسینی خواه بیان کرد: جهاد تبیین، آگاهی بخشی و روشنگری مهم‌تر از نبرد نظامی است و اندیشه و فکر خوب مهم‌تر از سلاح نظامی یا قدرت شمشیر است و همه ما باید با حضوری حداکثری و آگاهانه در انتخابات دشمنان را ناکام بگذاریم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید توجه کرد که شرکت در انتخابات یک فریضه اجتماعی است، همه باید پاسخگوی رأی مان باشیم و آگاهانه انتخاب کنیم چراکه سرنوشت یک ملت را رقم خواهیم زد و نباید بر اساس قومیت‌گرایی، طایفه‌گرایی و منطقه جغرافیایی عمل کنیم.

وی افزود: آیا زمانی که رزمندگان اسلام در شلمچه می‌جنگیدند کسی از طایفه و قوم حرف می‌زند؟ اگرچه جریان‌های فکری مختلفی وجود دارند اما باید با آگاهی هر چه تمام‌تر پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و با انتخاب اصلح برای رأی خود ارزش قائل شویم.

حسینی خواه گفت: چهار راهبر حکیمانه از سوی رهبر انقلاب اسلامی بیان‌شده است و همه ما وظیفه‌داریم به این چهار راهبر رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت انتخاباتی جامعه عمل بپوشانیم و اگر می‌خواهیم امنیت، قدرت و عزت داشته باشیم باید در انتخابات شرکت کنیم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چالش‌هایی پیش روی انتخابات است و ما باید صداقت داشته باشیم، اگرچه بعضاً تورم، گرانی، فساد، رانت‌خواری، پارتی‌بازی و مشکلات دیگری در کشور وجود دارد اما این نظام مقدس خون‌بهای صدها هزار شهید است که فقط برای عزت و استقلال این سرزمین جان‌فشانی کردند لذا الگوی همه باید در انتخابات، شهدا باشد.

وی ادامه داد: عدم شرکت در انتخابات همان ناآگاهی است پس جهاد تبیین و بصیرت افزایی برای امر انتخابات لازم است چراکه دشمنان این‌گونه به مردم القا می‌کنند که نظام ناکارآمد است و همه مسئولین، معتمدین و ریش‌سفیدان موظف هستند که جهاد تبیین کنند چراکه انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

در ادامه این نشست افرادی به‌عنوان نماینده ایلات، عشایر، ریش‌سفیدان و بانوان با موضوع انتخابات به ایراد سخن پرداختند.

انتهای خبر/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها