نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. دى 1402 - 18:31
امام‌جمعه گچساران گفت: همچنان باید مراقب فتنه‌های جدید باشیم، دشمنان امروز به اشکال مختلف دنبال فتنه‌گری هستند و با جنگ شناختی می‌خواهند حرکت روبه‌جلوی نظام اسلامی را کند کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: شنبه 9 دی‌ماه روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت است.9 دی از ایام‌الله انقلاب اسلامی است چراکه ملت ایران در این روز با خلق حماسه‌ای بی‌نظیر، فتنه 88 و دسیسه‌های اسرائیل و آمریکا را با حضور عاشورایی خود خاتمه دادند.

وی افزود: بصیرت یعنی زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی، ولایتمداری و شناخت دوستان و اقدام به همگام و در روایت‌ها آمده است که شخص بصیر در فتنه‌ها دچار سرگردانی و عقب‌گرد نمی‌شود به همین جهت 9 دی‌ماه 88 یک شاخص برای نظام جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: قطعاً 9 دی‌ماه هم دشمنانی دارد و برخی‌ها تلاش دارند این روز باعظمت را از یاد مردم ببرند و درصدد منحرف کردن افکار مردم هستند. لذا برخی‌ها فتنه را جور دیگری معرفی و معنا می‌کنند بنابراین باید آگاهانه 9 دی‌ماه زنده بماند و از جنس شعور، تبیین و بصیرت افزایی باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: امروز به برکت 9 دی‌ماه بسیاری از معارف انقلاب اسلامی بازخوانی شد و نسل‌های جوان ما با گذشته برخی افراد معلوم‌الحال آشنا شده‌اند چراکه در 9 دی ما، ملت انقلابی نشان دادند که دین و بصیرت خود را از ولایت‌فقیه می‌گیرد.

خطیب جمعه گچساران گفت: ملت ما در 9 دی‌ماه طومار فتنه گران داخلی و دشمنان خارجی را در هم پیچیدند و ملت به اوج اتحاد و همبستگی رسید، پیام مهم 9 دی‌ماه به فتنه گران داخلی و دشمنان خارجی این بود که ملت ما جایگاه ولایت را باجان و دل درک کردند و این ملت نیز پای عهدش با امام زمان (عج) ایستاده است و دستمایه بازی‌های سیاسی، دشمنی‌ها و فتنه‌ها نخواهد شد و تا پای جان از ولایت دفاع خواهند کرد.

وی ادامه داد: اما همچنان باید مراقب این فتنه‌ها و فتنه‌گری‌های جدید هم باشیم، امروز به اشکال مختلف دشمنان انقلاب و نظام اسلامی دنبال فتنه‌گری هستند و با راه‌اندازی جنگ شناختی دنبال این هستند که حرکت روبه‌جلوی نظام اسلامی را کند کنند و مردم را نسبت به آینده روشن نظام اسلامی ناامید کنند و خدمات ارزشمند نظام اسلامی نادیده گرفته شود و نسبت به انتخابات آینده مردم را دلسرد کنند.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: مسئولان، متولیان امر و آحاد مردم باید برای مبارزه با فتنه‌های جدید در خط مقدم جهاد تبیین باشند و برای تقویت اصول چهارگانه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات آینده تلاش کنند و عموم مردم را به مشارکت حداکثری دلگرم کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه یادآور شد: ملت بزرگ ما باید در انتخابات آینده حماسه دیگری را رقم بزنند. این روزها برخی کشورهای همسایه اظهارات بی‌پایه و باطلی نسبت به جزایر ایرانی دارند که اولاً توجه کنید که این ارتباط خوب با کشور قدرتمند ایران اسلامی از دست ندهید و حواستان را جمع کنید و از طرفی خیلی‌ها به کشورمان طمع داشتند که جلوی پیشرفتش را بگیرند اما کور خواندند و ملت ما نشان دادند که خط قرمز آن‌ها در دفاع از انقلاب ولایت است و ملت ما امتحان پس داده است.

خطیب جمعه گچساران خاطرنشان کرد: چهارشنبه 13 دی‌ماه میلاد باسعادت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و فرزند برومندش حضرت امام (ره) است که این روز را به‌عنوان روز زن و روز مادر نام‌گذاری کرده‌اند. یکی از درخشان‌ترین ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی نگاه الهی به زن و پافشاری مقدس تکریم جایگاه زنان در فرهنگ متعالی اسلام است.

وی افزود: در فرهنگ منحط غرب زن به‌عنوان یک کالای تبلیغاتی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما حضرت زهرا سلام‌الله علیها بهترین الگو برای بشریت است و این شعارهایی که برخی امروز می‌دهند هیچ‌وقت به نفع زن مسلمان نبوده و نیست و اما اسلام زن را تکریم کرده است و زن در جایگاه بالایی قرار دارد.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد:13 دی‌ماه سالروز شهادت سردار دل‌ها و هم‌رزمان ایشان است که به نام روز جهانی مقاومت نام‌گذاری شده است که به روح بلند همه شهدا سلام و درود می‌فرستیم، مقام معظم رهبری فرمودند که من یاد شهید سلیمانی را هرگز فراموش نمی‌کنم و از ایشان به‌عنوان یک مکتب یاد می‌کنم. ایشان یک شخصیت جهانی و بین‌المللی و حامی مظلومان بود که با تواضع و بردباری و تلاش جهادی در تقابل با استکبار بود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه اظهار کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی امروز برای ما مکتب ارزشمندی است و شهادت این مرد الهی قیامتی برپا کرد و امروز هم باید صداوسیما، نهادهای فرهنگی، مسئولین و رسانه‌ها در تبلیغ مکتب شهید سلیمانی تلاش کنند چراکه دشمن از مکتب شهدا وحشت دارد و دشمن می‌داند اگر این چهره‌ها شناخته شوند عرصه بر آن‌ها تنگ خواهد شد و دشمن بداند مکتب شهید سلیمانی هیچ‌وقت فراموش نخواهد شد.

خطیب جمعه گچساران گفت: امروز نظام اسلامی با مکتب شهید سلیمانی پیش می‌رود امروز عملیات طوفان الاقصی خون آورد شهید سلیمانی است، پیروزی‌های امروز محور مقامت مرهون مجاهدت‌های شهید سلیمانی است شهید سلیمانی دست فلسطینی‌ها را پر کرد و جرئت مبارزه به آن‌ها را در مقابل این غده سرطانی داد و بازهم دشمنان بدانند که جبهه مقاومت خواب راحت از آن‌ها خواهند گرفت.

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها