نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. آذر 1402 - 13:48
پایان خوش نیم‌فصل برای گچسارانی‌ها؛
تلخ و شیرین نفت و گاز گچساران در جام آزادگان+ تصاویر
تیم فوتبال نفت و گاز گچساران حالا با قرار گرفتن در رده پنجم جدول لیگ آزادگان، با خیالی آسوده به تعطیلات رفته و در اندیشه خیره کردن چشم‌ها در نیم‌فصل دوم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،کِشتی نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در نیم‌فصل اول لیگ یک فوتبال باشگاه‌های کشور به ساحل آرامش رسید و مدیران و اعضای کادر فنی در سخنان خود، دم از رضایت از جایگاه و عملکرد خوب خود می‌زنند.

نفت و گاز گچساران در پایان نیم‌فصل جایگاه پنجم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال کشور را به انحصار خود درآورد، اما بی‌گمان مُهر این سند خشک نشده و احتمال جابجایی تیم‌ها در نیم‌فصل دوم بسیار زیاد است و نفتی‌ها نباید به همین جایگاه پنجمی دل ببندند. نفتی‌ها در نیم‌فصل اول افت‌وخیز زیادی داشتند، شاگردان پیروز قربانی در نیم‌فصل هفت بازی را با برد پشت سر گذاشتند، چهار بازی بازنده بوده‌اند و 6 تساوی هم در کارنامه‌شان ثبت‌شده است.

بااین‌حال آغاز خوب لیگ نقطه عطف نفتی‌ها در نیم‌فصل اول بوده است، جایی که نماینده کهگیلویه و بویراحمد دو هفته ابتدایی لیگ را مقتدرانه آغاز و به ترتیب تیم‌های خوشه طلایی ساوه و مس کرمان را مغلوب و همان ابتدا از 6 امتیاز ممکن، تمامی امتیازات را در کیسه جمع‌آوری کرد و در هفته سوم به‌تساوی با دریا کاسپین بابل قناعت کرد.

اگرچه دست نفتی‌ها خیلی زود به نشانه تسلیم بالا رفت تا نخستین شکست نماینده کهگیلویه و بویراحمد در جام آزادگان رقم بخورد، هفته چهارم آغاز بداقبالی تیمی بود که به قول اهالی فوتبال شایستگی صعود به لیگ برتر را دارد چیزی که کارشناسان هم به آن تأکید داشتند و صدالبته دارند. پس از شکست دقایق پایانی برابر فجر شهید سپاسی در ایستگاه چهارم و تساوی در هفته‌های پنجم و ششم مقابل آریو اسلام‌شهر و استقلال ملاثانی؛ سرمربی نفت و گاز گچساران در گفتگو با رسانه‌ها عنوان می‌کند که تیم نفت و گاز گچساران با سبک خاص خودش بازی می‌کند و این سبک نیاز به زمان دارد و باید با تمام توان کارکنیم تا به نتایج دلخواه دست پیدا کنیم.

بااین‌وجود نیز نفتی‌ها در هفته هفتم به مدار پیروزی بازگشتند و در گچساران مس شهربابک را سوزاندند، نفتی‌ها در هفته هشتم نیز به‌تساوی برابر خلیج‌فارس ماهشهر رضایت دادند و اما در هفته نهم بازهم دست‌به‌کار بزرگی زدند و برابر قهرمان کنونی نیم‌فصل (خیبر خرم‌آباد) دست‌پر از میدان خارج شدند و برای مدعیان بالای جدول خط‌ونشان کشیدند.

دیدار هفته دهم با تساوی بدون گل برابر شهر راز شیراز همراه بود و نفتی‌ها با بداقبالی هرچه‌تمام‌تر بازی هفته یازدهم را به تیم میهمان خود چادرملو اردکان واگذار کردند. تساوی نفتی‌ها با مس سونگون پایان کار نفتی‌ها در هفته دوازدهم بود. ایستگاه سیزدهم اوج خوشبختی پسران نفت و گاز گچساران بود که با چهار گل پارس جنوبی جم را در هم کوبیدند و همه را به تمجید واداشتند اما این خوشحالی چندان طول نکشید چراکه نفتی‌ها در هفته چهاردهم با نتیجه سه بر یک مغلوب هم نام خود نفت مسجدسلیمان شدند.

 در هفته پانزدهم داماشیان گیلان در زمین‌بازی حاضر نشد تا نفتی‌ها سه گل و سه امتیاز بادآورده را به جمع غنائم خود اضافه کنند؛ اما در هفته شانزدهم این نارنجی پوشان سایپای تهران بود که به لطف هتریک بازیکن گچسارانی‌اش، نفتی‌ها را در گچساران متوقف کرد.

 اما در هفته پایانی این رقابت‌ها نفتی‌ها بازهم بازی کاملاً هجومی را در دستور کار قراردادند و در خارج از خانه بردی ارزشمند به دست آوردند تا پایانی خوش در نیم‌فصل اول لیگ یک داشته باشد. در این مسابقه اگرچه شهرداری آستارا دوست داشت از امتیاز میزبانی خود بهتر استفاده کند و نتیجه بگیرد، اما موفق به این کار نشد و درنهایت نفت و گاز گچساران این مسابقه را با برتری 3 بر صفر به پایان برد.

بنابراین تیمی که استخوان‌بندی‌اش را بازیکنان بومی و خطه جنوب کشور تشکیل می‌دهند حالا با قرار گرفتن در رده پنجم جدول لیگ آزادگان و کسب 27 امتیاز، با خیالی آسوده به تعطیلات رفته و در اندیشه خیره کردن چشم‌ها در نیم‌فصل دوم است.

اگرچه روندی زیگزاگی از مسابقات نفت و گاز گچساران تا پایان نیم‌فصل را شاهد بودیم بااین‌حال رضایت عموم شهروندان و اهالی فوتبال از عملکرد این تیم نیز قابل دفاع است. تیمی که حالا به‌زعم کارشناسان به شناسنامه فوتبال استان تبدیل‌شده و در محافل فوتبالی از نفت و گاز گچساران و بازی‌های زیبایش سخن به میان می‌آید، تیمی که بازی‌های خوبش در نیم‌فصل علاقه‌مندان بسیاری را به ورزشگاه شهدای نفت کشانید و تنها خواسته آن‌ها هم انجام بازی‌های بهتر در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها است.

انتهای خبر/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها