نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. آذر 1402 - 9:08
کارشناس مذهبی بابیان اینکه بارزترین خصوصیت اخلاقی حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله علیها دفاع از ولایت و ولایت مداری است افزود: ایشان نمونه بارز ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از آرمان‌های حق و حقیقت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی خادمی، کارشناس مذهبی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص سیره رفتاری و تربیتی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها گفت: سبک زندگی یعنی انتخاب شیوه‌ای صحیح برای زندگی که علاوه بر تأمین نیازهای معنوی و مادی انسان نیز زمینه رضایت و خشنودی خداوند را فراهم آورد که این مسئله جز با انتخاب الگویی جامع در زندگی که دارای فضایل و ارزش‌های برتر باشد، تحقق نخواهد یافت.

وی افزود: بنابراین آن الگوی راستین و متعالی نمونه‌ای غیر از سیره رفتاری و تربیتی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها نخواهد بود همان الگویی که به‌راستی راهبر و راهگشا بوده و همواره انسان را به‌سوی معیارها و ساختارهای وجودی خویش فرامی‌خواند. پس شایسته است که همه آحاد جامعه با توجه به‌پیش رو داشتن چنین الگوی ارزشمند و گران‌بهایی در سبک زندگی خویش به آن حضرت اقتدا نمایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خادمی گفت: البته باید معنای سبک زندگی را درست تبیین کرد اگرچه سبک زندگی همان روح و جسم و ظاهر و باطن زندگی است که برنامه‌ها و روش‌ها و رفتارهای زندگی انسان را در برمی‌گیرد. رسول خدا (ص) فرمودند: همانا فاطمه چون حوریه‌ای در صورت انسانی خلق‌شده است و از این ویژگی فاطمه زهرا سلام‌الله علیها می‌توان درسی اساسی برای بنیان خانواده پاک یاد گرفت تا نسلی مؤمن و متعهد به جامعه تحویل داد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: ایمان فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در جایگاهی بود که ائمه اطهار علیهم‌السلام ایشان را الگوی خود دانسته‌اند، ازاین‌رو پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند همانا خداوند قلب و جوارح دخترم فاطمه را تا مغز استخوان از ایمان سرشار کرده است. بی‌گمان حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در همه عبادات سرمشق اولیاء الهی است، چنانکه ملائکه برای دیدن عبادات ایشان صف می‌کشیدند.

وی بابیان اینکه بارزترین خصوصیت اخلاقی حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله علیها دفاع از ولایت و ولایت مداری است افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها نمونه بارز ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از آرمان‌های حق و حقیقت است بااین‌حال زنان و بانوان ایران اسلامی باید در رابطه باحجاب و عفاف و دفاع از ولایت‌فقیه همیشه درصحنه باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خادمی تأکید كرد: امروز نظام سلطه با جنگ شناختی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه دهد، لذا ضروری است که جهت ترویج آموزه‌های اخلاقی و تربیتی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در جامعه بیشتر تلاش شود چراکه توجه به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه باشد.

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها