نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. آذر 1402 - 13:41
امام‌جمعه گچساران گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها نماد برجسته ولایتمداری و الگوی بارز دفاع از حریم ولایت است که این ویژگی باید موردتوجه آحاد مختلف مردم به‌ویژه مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص سیره رفتاری و تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها سیره رفتاری ارزشمندی را داشتند چراکه آن حضرت شایسته‌ترین زن جهان است، جایگاه این بانوی ارزشمند در حدیثی که پیامبر اکرم (ص) پیرامون دختر بزرگوارشان فرمودند آمده که زهرا (س) ام‌ابیهاست، «زهرا (س)» ام الائمه است.

وی به سیره تربیتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها و تربیت نسل انقلابی آن حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها فرزندان خود را همیشه برای یادگیری و تعلیم و تزکیه آماده می‌کردند؛ به‌عنوان‌مثال به فرزندش امام حسن علیه‌السلام می‌فرمودند: «به مسجد برو، آنچه را از پیامبر شنیدی فراگیر و نزد من بیا و برای من بازگو کن».

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها بازی با کودکان که نقش بسزایی در تربیت آن‌ها دارد را همواره در نظر داشتند، طبق نقل‌های تاریخی حضرت زهرا سلام‌الله علیها فرزندشان امام حسن علیه‌السلام را روی دست می‌گرفتند وی را حرکت می‌دادند و می‌فرمودند: اشبه أباک یاحسن، واخلع عن الحق الرّسن، واعبد الهاً ذامنن، ولاتوال ذا الاحسن.‌ ای حسن، نظیر پدرت باش و ریسمان ظلم از حق دور کن و خداوندی را که صاحب نعمت‌هاست پرستش کن و با افراد تیره‌دل دوست مباش.

حجت‌الاسلام هاشمی منش به افشاگری در خصوص راه باطل و مبارزه با دشمن به‌عنوان یکی از درس‌های مهم حضرت زهرا سلام‌الله علیها اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها هیچ‌گاه در مقابل دشمن سکوت نکردند و در خطبه فدکیه به افشای راه باطل و مبارزه با باطل پرداختند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها نماینده زنان عصر پیامبر اکرم (ص) بودند که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دادند و در آن شرایط حساس تلاش داشتند تا نشان دهند این جریانات (باطل) توانایی و کارآمدی لازم برای جامعه مسلمان نو پای آن روزگار را ندارد و این جریان حرکتی خطرناک برای اسلام ناب محمدی رقم خواهد زد.

امام‌جمعه گچساران در پایان بابیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها الگوی کامل ولایتمداری به شمار می‌روند، گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها نماد برجسته ولایتمداری و الگوی بارز دفاع از حریم ولایت است که این ویژگی باید موردتوجه آحاد مختلف مردم به‌ویژه مسئولان قرار بگیرد.

 

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها