نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. آذر 1402 - 10:05
پیش بازی نفت و گاز گچساران_سایپا تهران؛
تلاش برای بازگشت به جاده پیروزی
دو تیم نفت و گاز گچساران و سایپا تهران در چارچوب هفته شانزدهم لیگ یک فوتبال ایران، روز سه‌شنبه و از ساعت 14:30 در ورزشگاه شهدای نفت به مصاف هم می روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، تاکنون 15 هفته از مسابقات نیم فصل رقابت‌های لیگ دسته اول کشور سپری شده است که طی این مدت نفت مسجدسلیمان، چادرملو اردکان به همراه تیم نفت و گاز گچساران تیم‌هایی هستند که در جدول مسابقات کمترین شکست مقابل نام این تیم‌ها به ثبت رسیده تا بدین شکل تا پایان هفته پانزدهم کم‌باخت‌ترین تیم‌های لیگ یک لقب بگیرند.

 سه تیم‌ داماش گیلان، خلیج‌فارس ماهشهر و خوشه طلایی نیز بیشترین باخت را در جدول مسابقات دارند. البته تیم‌های چادرملو اردکان، خیبر خرم‌آباد، نفت مسجدسلیمان و فجر سپاسی بیشترین برد را در این رقابت‌ها کسب کرده‌اند.

نکته جالب و البته متفاوت در خصوص دو تیم سایپا و نفت و گاز گچساران اینکه نارنجی‌پوشان سایپا با 14 گل زده رده ششم برترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد، اما در مقابل نفتی‌ها با 12 گل زده رده هشتم برترین خط حمله لیگ را به نام خود ثبت کرده‌اند. البته طلایی پوشان نفت با دریافت 8 گل برترین خط دفاعی لیگ را نیز به نام خود اختصاص داده است.

با این تفاسیر نیز دریکی از بازی‌های حساس این هفته  تیم‌های نفت و گاز گچساران و سایپا تهران در ورزشگاه شهدای نفت به مصاف هم خواهند رفت. شاگردان پیروز قربانی در نفت و گاز گچساران در حالی در این دیدار در برابر حریف تهرانی قرار می‌گیرند که با کسب سه امتیاز این مسابقه می‌تواند جای سایپا در رده پنجم جدول این مسابقات را بگیرند.

نفتی‌ها که حالا با 21 امتیاز جایگاه ششم جدول رقابت‌های جام آزادگان را در اختیار دارد بازهم می‌خواهد خود را در قامت مدعیان صعود به لیگ برتر ببینند هرچند که تساوی و یا باخت در این دیدار باوجود چهار تیم دیگر 21 امتیازی، می‌تواند جایگاه فعلی نفتی‌ها را متزلزل کند و این اتفاق می‌تواند برای هواداران نفت و گاز گچساران بدترین خبر ممکن باشد.

بااین‌وجود سایپا تهران با 22 امتیاز در رده پنجم جدول مسابقات لیگ دسته اول قرار دارد و برای ماندن در کورس رقابت نیاز به هر سه امتیاز این دیدار دارد. به‌هرحال باید دید درنبرد تیم‌های گچسارانی و تهرانی در لیگ دسته اول فوتبال، کدام‌یک از دو تیم موفق می‌شوند نتیجه دلخواه خود را کسب کنند.

از نکات جالب‌توجه اینکه تیم نفت و گاز گچساران از مجموع 15 بازی که برگزار کرده در شش مسابقه با نتیجه تساوی متوقف‌شده است و در سوی دیگر نیز عدد چهار در تعداد تساوی‌‌ها مقابل نام تیم سایپا درج‌شده است که به نظر می‌رسد با توجه به شرایط جدول مسابقات یک فوتبال کاملاً هجومی از سوی هر دو تیم را شاهد باشیم.

گفتنی است دیدار دو تیم نفت و گاز گچساران و سایپا تهران فردا سه‌شنبه 21 آذرماه جاری  از ساعت 14:30 در گچساران آغاز می‌شود.

انتهای خبر/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها