نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. آذر 1402 - 18:59
معلولان گچساران با خلق آثار و صنایع دستی بسیار زیبا نشان داده‌اند که معلولیت محدودیت نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نمایشگاه صنایع‌دستی و دست سازه‌های مددجویان و معلولان توانمند مراکز توان‌بخشی و حرفه‌آموزی گچساران همزمان با آغاز هفته جهانی معلولان در محل برگزاری نماز باشکوه جمعه این شهرستان (کانون جوانان بسیج) برپا شد.

معلولان گچسارانی در این نمایشگاه دست سازه‌های خود شامل بافت فرشینه، محصولات بافتنی، سبدبافی، گلیم‌بافی، میناکاری، شمع‌سازی، محصولات چوبی، قاب‌سازی، لباس محلی، وسایل تزیینی، زیر لعابی، عروسک‌سازی، چرم‌دوزی و...را در قالب 8 غرفه برای معرفی و فروش به نمایش گذاشتند.

رسیدن به استقلال فردی، خودکفایی، عزت‌نفس و تکریم معلولان هدف از برگزاری این نمایشگاه بود، گچساران حدود 4 هزار معلول دارد که با خلق آثار و محصولات صنایع‌دستی بسیار زیبا در این نمایشگاه نشان داده‌اند که معلولیت محدودیت نیست.

امام‌جمعه گچساران در حاشیه بازدید از این نمایشگاه هم گفت: معلولان با خلاقیت‌ها و توانایی‌هایی که دارند به جامعه خدمت می‌کنند آنچه معلولان به آن نیاز دارند تسهیلاتی برای اشتغال‌زایی آن‌هاست و انتظار هم این است که قانون سه درصد استخدام معلولان در ادارات و دستگاه‌ها نیز اجرایی شود چراکه این قشر از جامعه هم نیاز به اشتغال و حمایت دارند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: بااین‌وجود نیز مناسب‌سازی اماکن عمومی واداری و... برای تردد معلولان ضروری است اگرچه باید به هنرمندان و نخبگان ورزشی این قشر نیز توجه ویژه‌ای شود و لذا شایسته است که دغدغه‌ای این قشر توسط مسئولین مرتفع شود.

وی اظهار کرد: بهترین حمایتی که مسئولین می‌توانند از معلولین انجام دهند شناساندن توان این عزیزان به جامعه است.

امام‌جمعه گچساران در پایان این بازدید به جهت حمایت از صنایع‌دستی معلولان از یکی از غرفه‌های این نمایشگاه نیز کالایی خرید کرد.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت