نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. آذر 1402 - 13:48
حجت‌الاسلام حکمتی نیک گفت: فرهنگ و تمدن بسیج الهام‌بخش برای جبهه مقاومت است بسیج ارزشمند و مقدس است و در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی مؤثر و نقش‌آفرین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سیروس حکمتی نیک، نماینده ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در همایش تجلیل از مدیران، هادیان و مربیان بسیج شهرستان گچساران ضمن تبریک هفته بسیج گفت: یکی از سنت‌های خداوند در قرآن سنت نصرت و یاری است ولی ملاک و شرط یاری خداوند هم ایمان برشمرده شده است و هرکسی در مقام یاری خداوند باایمان عمل کند پس خداوند هم او را یاری خواهد کرد.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ یک مصداق کامل از نصرت الهی بود و با توجه به شرایط آن دوران پیروزی قابل‌تصور نبود چراکه دو بلوک غرب و شرق برجهان حکمرانی می‌کردند و هیچ نظام سیاسی در عالم جرئت استقلال را نداشت.

حجت‌الاسلام حکمتی نیک ادامه داد: بنابراین در دوران رژیم منحوس پهلوی دین به حاشیه رفته بود و ارزشی برای دین قائل نبودند و مستشاران آمریکایی همه مقدرات کشور را در دست گرفته بودند و برای مملکت تصمیم می‌گرفتند و خیانت‌ها می‌کردند و به‌نوعی همه‌کاره در دوران پهلوی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: این در حالی بود که حضرت امام (ره) به خداوندایمان داشتند و ملت ایران نیز برای تشکیل حکومت بر پایه احکام اسلامی بر ضد رژیم منحوس پهلوی به پا خاستند و هژمونی نظام سلطه را در منطقه به چالش کشیدند.

وی افزود: امروز اثرگذاری و نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در منطقه و تشکیل جبهه مقاومت نشان از الهام‌بخشی انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی را مصداق یاری خداوند می‌دانیم. بااین‌وجود نیز دشمنی دشمنان از آغاز انقلاب پایه‌ریزی شد و دشمن اصلی ایران اسلامی همان آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند که به‌نوعی تروریسم به ذات هستند.

حجت‌الاسلام حکمتی نیک در ادامه اظهار کرد: دشمنی آمریکا با ما دیرینه و کهنه است و از ۲۸ مرداد ۳۲ تا پیروزی انقلاب به دنبال این بودند که اهدافشان محقق شود و همچنان به غارت و چپاول منابع کشورمان بپردازند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی دستشان کوتاه شد و بازهم دشمنی‌ها را بیشتر کردند و به روش‌های مختلف علیه نظام اسلامی توطئه و دسیسه‌ها کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دشمنی آمریکا با نظام اسلامی ماهوی است چراکه آن‌ها به دنبال سلطه برجهان هستند و جمهوری اسلامی را در مقابلشان می‌بینند چراکه جمهوری اسلامی مدافع مستضعفان جهان است بنابراین دشمنی آمریکا با ایران قائل به شخص و یا جناح خاصی نیست و سردمداران آمریکایی نمی‌توانند اقتدار و عزت جمهوری اسلامی را ببینند و در همه ابعاد با جمهوری اسلامی دشمنی عمیق دارند.

وی افزود: نکته اینکه در بین نظام‌های سیاسی جهان محدود کشورهایی وجود دارند که ادعای تمدن سازی رادارند و ایران اسلامی بر اساس اصل مسلم مهدویت و انتظار معتقداست که در زمان ظهور منجی، اسلام بر کل جهان سیطره پیدا می‌کند که اولین گام تشکیل تمدن نوین اسلامی نیز پیروزی انقلاب 57 بود.

حجت‌الاسلام حکمتی نیک در ادامه اظهار کرد: تشکیل جبهه مقاومت، حماسه پیاده‌روی اربعین و...بخشی از ذخایر اسلام برای تمدن نوین اسلامی است وضعیت ایران در عرصه جهانی با یک رشد و تعالی روزافزون روبرو است اگرچه امروز افول اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را در آمریکا شاهد هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته در بحث عامل اصلی افول آمریکا می‌توان به اقدامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و انقلاب اسلامی گفتمانش را به جهان صادر کرده است و امروز در قلب آمریکا صدها هزار نفر علیه صهیونیست‌ها تظاهرات اعتراضی برپا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حکمتی نیک در ادامه اظهار کرد: فرهنگ و تمدن بسیج الهام‌بخش برای جبهه مقاومت است بسیج ارزشمند و مقدس است و در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی مؤثر و نقش‌آفرین است. به فرموده رهبر انقلاب کلید حل مشکلات کشور بسیج است و بسیجیان آماده جان‌فشانی درراه آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) به نقش مردم عینیت بخشیدند و تشکیل بسیج مردمی را دادند و حضور مردم در عرصه‌های مختلف به‌نظام اسلامی عزت و اقتدار بخشیده است. امام فرمودند که این غده سرطانی (اسرائیل) باید از صفحه روزگار محو شود و یقیناً پیروزی از آن فلسطینیان خواهد بود و این جنایت‌ها علیه کودکان و زنان مظلوم غزه نشان از استیصال رژیم صهیونیستی است و امروز مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی را شاهد هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات بیان کرد: رهبر انقلاب چهار راهبرد را برای انتخابات بیان فرمودند که مشارکت حداکثری در انتخابات راهبرد اول است لذا همه دولتمردان و جامعه نخبگانی باید بستر لازم برای حضور حداکثری مردم را فراهم کنند. دومین راهبرد نیز مسئله امنیت انتخاب است چراکه دشمن مرتباً دسیسه می‌کند و در حال طراحی توطئه است.

حجت‌الاسلام حکمتی نیک در ادامه تصریح کرد: اما راهبرد سوم نیز سلامت انتخابات است که بسیار مهم است اگرچه تمام انتخابات برگزارشده در طول انقلاب نیز سالم برگزارشده است و راهبرد چهارم نیز رقابت انتخاباتی است که برای شورونشاط انتخاباتی شایسته است از سلایق و گروه‌های مختلف سیاسی در چارچوب نظام ولایی حضورداشته باشند.

وی افزود: بنابراین کارکرد انتخابات این است که بستر و مقدمات لازم برای اعمال اراده سیاسی مردم فراهم شود. انتخابات برای گردش قدرت به‌صورت قانونی میان گروه‌ها، اشخاص و سلایق مختلف جامعه است و انتخابات شاخص مهم برای پشتیبانی نظام سیاسی و ملی است که در این خصوص نخبگان کشور رسالت جهاد تبیین را بر عهده‌دارند.

 

انتهای خبر/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت