نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. آبان 1402 - 14:15
به همت دبستان شهدای صنعت نفت برگزار شد؛
جشنواره «چفیه های بهشتی» در گچساران+ تصاویر
جشنواره چفیه های بهشتی با حضور مدیر آموزش‌وپرورش گچساران و جمعی دیگر از مسئولین در مدرسه دخترانه شهدای صنعت نفت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آقای انوشیروان قیطاسی مدیر آموزش‌وپرورش گچساران در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموز شهید محمدحسین فهمیده گفت: حسین فهمیده دانش‌آموز شجاع و فداکاری بود که در دفاع از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی جان شیرین خود را داد تا درخت انقلاب به ثمر بنشیند و امروز روح بلند و جاودانه او در میلیون‌ها دانش‌آموز کشورمان تکثیرشده است .

وی با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی، اظهار کرد: آبان ماه مناسبت‌های زیادی دارد اما سه مناسبت مهم و تأثیرگذار است که باید درس بگیریم یک مناسبت هم هشتم آبان ماه مصادف با شهادت محمدحسین فهمیده است.

مدیر آموزش‌وپرورش گچساران تصریح کرد: امروز این چفیه هایی که دو گردن انداخته‌ایم خود یک نماد ارزشمند است چرا این چفیه ها در دوران دفاع مقدس دو گردن عزیزانی قرار گرفت که درراه دفاع از کیان و استقلال این مرزوبوم جان‌فشانی‌ها کردند و امروز همه باید به این داشته‌ها افتخار کنیم.

آقای قیطاسی در ادامه گفت: اگر رشادت‌ها و اوج مقاومت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس نبود، به‌تبع نیز امروز این آرامش و امنیت در جامعه حاکم نبود و اگر امروز شما دانش‌آموزان با خیال راحت در کلاس درس حضور پیدا می‌کنید و به تحصیل و کسب اخلاق می‌پردازید به برکت همین فداکاری شهدا بوده است.

مدیر آموزش‌وپرورش گچساران گفت: شهید محمدحسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله‌ای بودند که نارنجک به کمر خود می‌بندد و با انهدام تانک دشمن جلوی نفوذ دشمن بعثی را می‌گیرد و جانش را فدای آرامش و امنیت کشورش می‌کند.

آقای قیطاسی بیان کرد: باید از خود گذشتی ها و فداکاری‌ها در دوران دفاع مقدس را قدر بدانیم و درس ایثار و ازخودگذشتگی شهید فهمید ها باید در عمل الگو باشد؛ اما مناسبت دیگر اینکه ۱۳ آبان ماه 58 جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان لانه جاسوسی آمریکا را در پایتخت کشور تسخیر کردند که انتظاراست معلمین گرامی این موضوعات را برای نسل نوجوان و جوانمان تبیین کنند چراکه امروز باوجود همه تحریم‌ها، سختی‌ها و دشمنی‌ها کارهای مهمی در کشورمان انجام‌شده است.

وی افزود: مناسبت دیگر اینکه ۱۹ آبان ماه فقط مختص شهرستان گچساران است که در این روز 6 نفر از جوانان این شهرستان در مبارزات انقلابی علیه رژیم منحوس پهلوی در مسجد شهیدان این شهرستان به شهادت رسیدند. شهرستان گچساران هفت شهید انقلاب دارد درحالی‌که مردم گچساران از پیشگامان مبارزات انقلابی علیه رژیم پهلوی بودند.

مدیر آموزش‌وپرورش گچساران در پایان نیز به ذکر خاطراتی از رشادت‌های رزمندگان استانمان در دوران دفاع مقدس پرداخت.

آقای اسکندر رحمانی، مؤسس و نماینده حقوقی مدارس نفت گچساران در این آیین ضمن گرامی داشت هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: بسیج افتخاری است که وجودش را متوجه نبرد حق علیه باطل می‌کند. تکیه‌گاه بسیج خداوند است و تنها نیرویی است که خواب راحت از دیدگان ابرقدرت‌های جهانی همچون آمریکای خون‌خوار و هم‌پیمانانش ربوده است.

وی افزود: ما هرچه داریم از بسیج است و آنچه امروزه در منطقه و کشورهای آزادی‌خواه جهان اتفاق افتاده و می‌افتد و ایجاد مقاومت در مقابل نظام سلطه کرده است؛ نشأت‌گرفته از تفکر بسیجی است؛ بسیج حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و بسیج برای اجرای عدالت اسلامی کار و جهاد می‌کند.

آقای رحمانی گفت: دانش‌آموزان در تاریخ انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه خود قرار داده و برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند تا امروز شاهد رشد و شکوفایی کشور و تعلیم و تربیت اسلامی در سطح مدارس باشیم.

شعرخوانی، دکلمه خوانی، اهدای چفیه به دانش‌آموزان، اجرای مسابقه و تجلیل از نفرات برتر مسابقه از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

گفتنی است در پایان این جشنواره دفتر بسیج دانش‌آموزی دبستان دخترانه شهدای صنعت نفت گچساران نیز به بهره‌برداری رسید.

تصاویری از این جشنواره را مشاهده کنید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها