نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. آبان 1402 - 11:58
با حضور جمعی ازمسئولین کشوری واستانی:
افتتاح کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران
با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام، کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان گچساران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شرکت فرآورده‌های اکسیر سبز سربیشه متعلق به هولدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام در زمینی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع و فضای مسقف حدود ۶۰۰۰ متر مربع و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد که از این طریق برای ۳۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

این کارخانه شامل بخش‌هایی نظیر واحد شستشو، خشک کن و بوجاری خط تولید ،ادویه خط تولید بالک (بسته بندی در حجم بالا )خط تولید دمنوش و آزمایشگاه کنترل کیفی و واحد تحقیقی و توسعه است.

ظرفیت تولید فرآوری و بسته بندی این شرکت ۷۹۰ تن انواع گیاهان دارویی به صورت دارویی بالک بسته بندی در حجم بالا، ادویه و دم نوش در سال برآورد شده است که با توجه به زیرساختهای موجود قابلیت افزایش تولید به میزان ۱۲۵۰ تن در سال را نیز داراست.
از ویژگی های مهم تولیدات کارخانه تولید محصول ،استاندارد شناسنامه دارو عاری از هرگونه آلودگیها شامل باقیمانده سموم آفات و فلزات سنگین و سایر آلاینده ها است.
گفتنی است با توجه به وجود اراضی مستعد حدود ۲ هزار هکتار در مناطق اطراف کارخانه ، یکی از روشهای تامین مواد اولیه گیاهان دارویی از طریق مشارکت با مردم در قالب کشاورزی قراردادی و استفاده از ظرفیت مراتع و دیمزارها است.
همچنین به دلیل نزدیکی به بنادر صادراتی دیلم و گناوه ظرفیت و امکان صادرات گیاهان دارویی به کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی وجود دارد که میتواند ارزآوری مناسبی را برای کشور داشته باشد.

بنابر این گزارش موقعیت خاص این شرکت و دسترسی به گونه های نادر گیاهان دارویی که مختص کشور ایران است ظرفیتی انحصاری را به وجود آورده که با آغاز فعالیت این شرکت ایجاد و توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی موجبات ایجاد اشتغال بهبود معیشت حفظ منابع پایه آب و خاک و افزایش توان صادراتی گیاهان دارویی سبب ارتقاء جایگاه کشور در حوزه گیاهان دارویی می شود.
انتهای خبر/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها