نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. شهريور 1402 - 13:00
امام‌جمعه گچساران گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی سال‌به‌سال باشکوه‌تر خودش را نشان می‌دهد و دشمن می‌ترسد کنگره عظیم اربعین به تمدن مهدوی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: روایات بسیاری داریم اینکه عاقل کسی است که همیشه اهل تذکر باشد، تذکر به معنای یادآوری است و انسان مؤمن همیشه باید برای کسب معرفت بیشتر نیز تلاش کند و همه باید تلاش کنیم که برای فردایی (یوم‌الحساب) بسیار طولانی و پرخطر آماده‌باشیم.

وی افزود: معرفت از دیدگاه امام علی علیه‌السلام بحث عمیق و مهمی است و کاش حوزویان، اندیشمندان، دانشجویان، دانش آموزان و ... بخشی از وقتشان را صرف فراگیری نهج‌البلاغه و کسب معارف الهی می‌کردند چراکه انسان باید راه را برای رسیدن به خداوند هموار کند و از گام‌های شیطان پیروی نکند.

امام‌جمعه گچساران بابیان اینکه اربعین، زمینه‌ساز ظهور خواهد بود اظهار کرد: اجتماع بزرگ اربعین حسینی سال‌به‌سال باشکوه‌تر خودش را نشان می‌دهد، شهید مطهری کتابی دارند به نام اسلام و مقتضیات زمان که می‌فرمایند گذشت زمان خیلی از مسائل را تفسیر و تبیین می‌کند لذا به‌وضوح شاهد بودیم که هرسال این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: هیچ تفکری در عالم چنین عظمتی را نمی‌تواند ایجاد کند، پیامبر اکرم (ص) فرمودند که عشقی که خداوند در دل محبان اباعبدالله علیه‌السلام قرارداد هیچ قدرتی، هیچ زمانی و هیچ‌کسی نمی‌تواند سر ببرد یعنی این ارتباط قطع نشدنی است؛ بنابراین از سراسر عالم پیرزن و پیرمرد، جوان و نوجوان، کودک و بزرگ‌سال با ادایان، مذاهب، سلایق، تفکرات و نژادهای مختلف در پیاده‌روی اربعین شرکت داشتند.

خطیب جمعه گچساران گفت: دشمن می‌ترسد کنگره عظیم اربعین به تمدن مهدوی تبدیل شود هرچند این عظمت را باید هرچه بیشتر به نسل‌های آینده منتقل کنیم، امام (ره) می‌فرمایند هرکجا دیدید دشمن از شما تعریف کرد بدانید که راه را کج رفته‌اید و هرکجا دشمن از شما عصبانی بود پس بدانید راه را درست رفته‌اید.

وی افزود: این روزها تلاش‌های مکارانه آمریکا برای ادامه جنگ اوکراین را شاهد هستیم، هدف غرب نجات اقتصادشان است چراکه بیشترین بدهکاری در جهان را آمریکا دارد و از طریق ادامه جنگ و فروش تسلیحات جنگی به دنبال جبران این خسارت است.

امام‌جمعه گچساران در ادامه بیان کرد:28 صفر رحلت شهادت گونه پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام است که به همه عزیزان تسلیت عرض می‌کنم، امام حسن علیه‌السلام زمینه را برای انقلاب و قیام امام حسین علیه‌السلام آماده کردند پس شناخت امام حسن علیه‌السلام و مطالعه درباره شخصیت بزرگ ایشان ضروری است.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: آخرین روز ماه صفر نیز شهادت امام رضا علیه‌السلام است که تسلیت عرض می‌کند طبق حدیثی از امام رضا علیه اسلام نماز بدون حب اهل‌بیت علیهم‌السلام قبول نخواهد بود و حب اهل‌بیت علیهم‌السلام بدون عبادت هم قبول نیست. به مثال ساده نماز بدون وضو و بدون طهارت باطل و نماز بدون حب پیامبر (ص) و اهل‌بیت علیهم‌السلام باطل است و حج بدون حب پیامبر (ص) و اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز باطل است.

خطیب جمعه گچساران گفت:22 شهریور روز وقف است که به خدمتگزاران نهاد وقف نیز این روز را تبریک عرض می‌کنم و روایت داریم که‌ای مردم هرکسی که از دنیا رفت به دنبالش سودی نخواهد برد مگر این در دوران حیاتش صدقه داده باشد، علمی که دیگران از آن استفاده کنند و سوم فرزند صالحی داشته باشد که دلسوز پدر و مادر باشد.

وی در پایان افزود:11 سال پیش وقتی به مصلا آمدم، بیان کردم که این گند ساختمان مصلا استانداردهای لازم را ندارد، ناظرانی از استان‌های دیگری آوردیم و کارشناسی کردند بنابراین یکی از اهدافم این بود که این گنبد باید برداشته شود شاید در آینده حادثه‌ساز بشود که این مورد هم در دست اجراست که ضربتی برداشته شود و گنبد جدید نیز با استانداردهای مشخص احداث شود.

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها