نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. شهريور 1402 - 11:26
کارشناس مذهبی در گفتگو با آفتاب جنوب:
همایش بزرگ اربعین نماد اقتدار و همبستگی مسلمانان
کارشناس مذهبی گفت: اربعین نماد همه ارزش‌های بزرگ تاریخ بشر است و یکی از مهم‌ترین آثار اربعین می‌توان به اتحاد قلوب مردم که از سراسر جهان گرد هم می‌آیند اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام محمد شکوهیان، کارشناس مذهبی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اجتماع بزرگ اربعین حسینی گفت: به‌جرئت می‌توان گفت که بالاترین حرکت و تجمع خودجوش و مردمی که برگرفته از محبت، عشق، ایثار و فداکاری در طول تاریخ بشریت است، همین حادثه عظیم و شگرف پیاده‌روی اربعین حسینی است.

وی افزود: حقیقتاً اربعین نماد همه ارزش‌های بزرگ تاریخ بشر است و  این حرکت بزرگ، آثار و برکات فراوانی در پی داشته و خواهد داشت که یکی از مهم‌ترین این آثار می‌توان به اتحاد قلوب مردم که از سراسر جهان گرد هم می‌آیند اشاره کرد.

حجت‌الاسلام شکوهیان بابیان اینکه اجتماع بزرگ اربعین، نماد اقتدار و همبستگی مسلمانان و امت اسلام در دنیای کنونی است، تصریح کرد: در هیچ برهه‌ای از تاریخ چنین جمعیت بسیاری از همه ادیان، مذاهب، مکاتب، رنگ‌ها و سلایق که رنگ حسینی به خود گرفته‌اند را شاهد نیستیم و این همان «حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا» است که انسان‌ها را با تفکرات و سلایق مختلف گرد خود جمع کرده است.

کارشناس مذهبی بیان کرد: بنابراین هر انسانی با هر مکتب، مذهب، تفکر و سلیقه‌ای وقتی سوار بر کشتی نجات سیدالشهدا علیه‌السلام می‌شود انگار این چراغ هدایت او را جذب خودش می‌کند و در اجتماع بزرگ اربعین نیز قومیت، نژاد و ملیت هیچ معنایی ندارد و همه یک ملت واحد زیر پرچم اسلام و امام حسین علیه اسلام هستند.

وی افزود: حقیقتاً اگر در تمام این جهان و جوامع مختلف سیروسفر کنیم چنین عشق، محبت و ایثاری را نخواهیم دید از دیگر ابعاد مهم پیاده‌روی اربعین که ان‌شاءالله هدف نهایی و والایی خواهد بود زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) خواهد بود.

حجت‌الاسلام شکوهیان با اشاره به اینکه زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) مهم‌ترین و بالاترین بُعد از ابعاد مختلف این واقعه جهانی خواهد بود، گفت: به همین علت تمام مستکبرین عالم از تمام توان خودشان برای تضعیف این جریان عظیم استفاده خواهند کرد تا شاید بتوانند اراده مسلمانان جهان و حکومت‌های مؤثر در این حرکت مخصوصاً جمهوری اسلامی ایران و عراق را تضعیف کنند که با توکل به خداوند متعال و هدایت‌های حکیمانه ولی امر مسلمین جهان و بصیرت مسلمانان شاهد پیروزی قطعی حق بر باطل خواهیم بود.

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها