نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. تير 1402 - 16:21
معاون برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج‌فارس گفت: معتقدم ۹۰ درصد نیروهای که امروز در پتروشیمی گچساران مشغول هستند به سفارش سیاسیون آمده‌اند و اگر جذبی هم در آینده باشد از همین نیروها شکل خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حسن نشان زاده مقدم، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: امروز اولین نشست خبری در خصوص وضعیت پتروشیمی گچساران را برگزار می‌کنیم، پتروشیمی گچساران بزرگ‌ترین پروژه صنعتی استان است. در سال ۱۳۱۸ استخراج نفت در گچساران صورت گرفت درحالی‌که این شهرستان از منابع طبیعی و خدادادی بسیاری هم برخوردار است.

وی افزود: امروز همه بایستی شاهد به ثمر نشستن این مجتمع عظیم باشیم وجود صنعت و ایجاد صنعت لازمه یک سری زیرساخت‌ها و الزاماتی است که در این استان نیز پتروشیمی موجب شد که ضمن توجه به تکمیل زنجیره ارزش ، بحث‌های زیست‌محیطی و صنعتی، پروژه‌ای احداث شود که ۱۰۰ درصد سازگاری با اقلیم استان را داشته باشد.

کار جهادی و انقلابی در پتروشیمی گچساران

 نشان زاده مقدم ادامه داد: بنابراین در این پروژه حدود ۱.۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و عنوان بزرگ‌ترین پروژه صنعتی تاریخ استان را یدک می‌کشد اگرچه روند اجرایی این پروژه بنا به دلایل مختلفی همچون تحریم‌ها و موضوعات مالی با تاخیرات فراوانی همراه شد اما حرکت جهادی و انقلابی را در چند سال اخیر در این مجتمع شاهد بودیم و خدا را شاکریم که مشکلات هم مرتفع شدند.

باید محور توسعه در استان باشیم

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: نکته مهم انتظارات و توقعاتی است که مردم‌دارند، صنعت پتروشیمی در استان نوپا است این صنعت علی‌رغم همه کمبودها آماده امروز راه‌اندازی است که در عرصه‌های مختلف نیز مشکلات را مرتفع کند. اگرچه همه باید حمایت کنیم که محور توسعه در استان باشیم و وجود صنعت پتروشیمی برای موتور توسعه و بالا بردن رفاه اجتماعی در منطقه بسیار حائز اهمیت است و نگاه ما باید این باشد که صادرکننده نیروی فنی از این پروژه باشیم.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام سیاست هلدینگ

وی افزود: از ۵۱ مدیر رده اول پتروشیمی گچساران ۳۵ نفر متعلق به این شهرستان هستند که به‌نوعی ۷۶ درصد مدیران این شرکت گچسارانی هستند و در بحث استخدامی‌ها نیز ۷۳ درصد بچه‌های استان هستند. نکته دیگر اینکه صنعت پتروشیمی و سیاست هلدینگ خلیج‌فارس به سرانجام رساندن پروژه‌های بر زمین‌مانده است. در تقویت جامعه پیرامونی و در حوزه پیمانکاری نیز سازمان برای پیمانکاران بومی در ارزیابی‌ها هم ارزش قائل می‌شوند.

گچسارانی‌ها در اولویت استخدام نیرو

نشان زاده مقدم اظهار کرد: باید توجه کرد که پتروشیمی نوپا است و تازه می‌خواهد شکل بگیرد و در خصوص اتمام پروژه طبیعتاً ترخیص نیرو امری اجتناب‌ناپذیر است. در ترخیص نیرو امر با ترخیص نیروهای غیربومی و خارج از استان است مرحله بعد نیز بچه‌های خارج از شهرستان ترخیص خواهند شد، مرحله پایانی هم آنچه نیروی مازاد باشد از خود شهرستان نیز ترخیص می‌شود؛ اما اولویت به‌کارگیری نیرو با بچه‌های بومی گچساران است.

ایرانی‌ترین پروژه کشور

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: ۱.۲ میلیارد دلار برای پتروشیمی گچساران سرمایه‌گذاری شده است که کار بسیار عظیم و بزرگی بوده و ایرانی‌ترین الفین کشور است بیش از ۸۰ درصد مجتمع پتروشیمی گچساران توسط نیروهای تخصصی کشورمان احداث‌شده است؛ بنابراین ساخت تجهیزات بااهمیت این پروژه احساس غرور و افتخار هم دارد و برای اولین بار یک پروژه ایرانی ساخته‌شده است که در آینده نزدیک محصول این مجتمع به خط اتیلن غرب کشور نیز تزریق خواهد شد.

مدیریت میدان در پتروشیمی گچساران

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های موجود بحث مسائل زیست‌محیطی پتروشیمی گچساران است که هیچ پساب و آب دورریزی نیز نخواهیم داشت و این مجتمع حداکثر سازگاری با محیط‌زیست را داراست و هیچ جای نگرانی هم وجود ندارد. با صبر و حوصله ارزش سودآوری، افزایش رفاه اجتماعی در این شهرستان را در آینده خواهیم دید. در طول دو سال گذشته تلاش‌ها و حرکت‌هایی شده که این صنعت به پیشرفت روزافزون برسد مهم‌ترین موضوع مدیریت نیز مدیریت میدان است. تصمیم گرفتیم ضمن حضور در میدان و تصمیمات سازمان این پروژه را به مراحل پایانی برسانیم.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تصریح کرد: باید توجه کرد که از ۵۶۷ نفر نیروی رسمی، قراردادی، قرارداد معین و... ۳۶۰ نفر بچه‌های گچساران هستند که در هیچ صنعتی این ترکیب رعایت نشده است و هیچ جای این کشور به‌کارگیری نیرو این‌گونه نبوده و خوشبختانه هم اعتقاد به تولید پاک و اقتصاد پایدار داریم اگرچه درزمان اتمام این پروژه هزار نفر اشتغال‌زایی دارد. برای اولین بار در ایران نیازهایمان را به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه کردیم و این سیاست درهلدینگ جاری و ساری است.

گردش مالی پتروشیمی و رونق در گچساران

نشان زاده مقدم بیان کرد: نکته اینکه تأثیرات تحریم بر محصولات پتروشیمی به خاطر تنوع بسیار کمتر از نفت و گاز است و مشکلی در این رابطه نداریم. عنصر زمان، کیفیت و قیمت در راه‌اندازی پتروشیمی بسیار مهم است و ۲۰ سال انتظار برای راه‌اندازی پروژه هم کم نبوده است و ربطی به این دولت و آن دولت هم ندارد. آنچه حائز اهمیت است گردش مالی پتروشیمی باعث رونق در گچساران خواهد شد و تمام صنایع مرتبط با این شهرستان موجب رونق خواهند شد.

تحت تأثیر سیاسیون عمل نمی‌کنم

وی افزود: ضمن احترام به همه جناح‌های سیاسی و سیاسیون، ساختار ما دستورالعمل دارد ولله قسم تحت تأثیر سیاسیون برای پتروشیمی گچساران عمل نمی‌کنم اگرچه به سیاسیون احترام می‌گذاریم؛ بنابراین بعد از اتمام پروژه اگر قرا باشد نیروی هم جذب شود اولویت با بچه‌های گچساران است. به شخصیت‌هایی که برای گچساران تصمیم می‌گیرند حرمت می‌گذاریم و اما یک بنگاه اقتصادی ساخت‌وساز خودش را دارد.

نشان زاده مقدم گفت: طبیعتاً در اتمام پروژه برای جذب و نگهداشت نیرو بر اساس سوابق، رسته کاری و تخصص عمل می‌کنیم هرچند سلایق و قضاوت‌های بیرونی وجود دارد اما مطمئن باشید خارج از چارچوب و ضوابط هلدینگ رفتار نخواهیم کرد.

اتمسفر جامعه و سیاسیون را می‌شناسیم

وی افزود: از احداث پتروشیمی گچساران بیش از ۱۹ سال می‌گذرد اما مدل گزارش دهی در سنوات قبل محل اشکال بود. هم اتمسفر جامعه و هم سیاسیون را می‌شناسیم اما کمی افراط‌وتفریط در کارها داریم و کمی هم سیاست زدگی هم می‌بینیم. جابجایی مدیران در پتروشیمی تحت تأثیر سیاسیون نبوده است و چیدمان نیرو در هلدینگ خلیج‌فارس بر اساس صلاح و مصلحت سازمان خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اظهار کرد: ما قدردان همه زحمات مسئولین گذشته هم هستیم اول اینکه یک بنگاه اقتصادی هستیم در آزمون استخدامی که انجام شد مقررات اعمال شد. تأثیرپذیری از شخص خاصی نداریم و در هلدینگ خلیج‌فارس بینش سیاسی مطرح نیست و تلاش و مدیریت جهادی افراد مهم است.

حواشی‌ را جمع می‌کنیم که خروجی به نفع مردم باشد

نشان زاده گفت: امروز تمرکز بنده به روی پتروشیمی است حواشی را جمع می‌کنیم که خروجی به نفع مردم باشد. آنچه نیرویی بخواهد جذب شود از نیروهای موجود در مجتمع خواهد بود و آنچه نیاز باشد از کسانی هستند که درون مجتمع مشغول بکار هستند.

جذب 90 درصد نیروها با سفارش سیاسیون

وی تصریح کرد: معتقدم ۹۰ درصد نیروهای که امروز در پتروشیمی گچساران مشغول هستند به سفارش سیاسیون آمده‌اند و اگر جذبی هم در آینده باشد از همین نیروها شکل خواهد گرفت. تمام جریان شناسی و جریانات سیاسی استان را می‌شناسم و فارغ از جناح‌های سیاسی از کسانی جذب می‌شوند که در مجتمع مشغول کار هستند.

در پایان این نشست  از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

ادامه تصاویر را شاهد باشید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها