نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. تير 1402 - 6:34
معاون اجرایی رئیس‌جمهور برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگاران در خصوص محورهای سفر دور دوم هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد گفت: دور دوم سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد در روزهای 22 و 23 تیرماه جاری خواهد بود، به لطف خدا مصوبات خوبی در دور اول سفر به این استان گذرانده شده و اعداد قابل‌توجهی هم وارد مدار استان شده است.

وی افزود: طرح‌های بسیار خوبی ازنظر عمرانی و اقتصادی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد درحالی‌که برخی از این طرح‌ها نزدیک به دو دهه معطل بودند که به‌عنوان نمونه «سد چم شیر» از طرح‌های بسیار مهم آبی کشور به شمار می‌رود که هم در حوزه آب شرب و هم آب کشاورزی تحول بزرگی در منطقه ایجاد می‌کند که ازنظر کیفیت آب جز بهترین کیفیت‌های آب کشور است و با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری ادامه داد: بهره‌برداری جاده پاتاوه_دهدشت که از مطالبات قدیمی مردم کهگیلویه و بویراحمد است در این سفر نیز آغاز می‌شود و زیر بار تردد خواهد رفت. اگرچه بخش‌هایی از پروژه مانده بود که باکار شبانه‌روزی عزیزان در وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) آغاز بهره‌برداری را خواهیم داشت نکته اینکه این پروژه ریزه‌کاری‌هایی دارد که به‌موازات هم تکمیل خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: از طرح‌های بسیار مهم دیگری که در سفر دور دوم ریاست جمهوری و هیئت دولت به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه نزدیک به دو دهه‌ای پتروشیمی گچساران است که در دو سال اخیر بخشی زیادی از پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است، بنابراین بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کارشده و یک تحول جدی در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در این حوزه خواهیم داشت. این پروژه از مطالبات مردم عزیز گچساران و استان بوده که به بهره‌برداری خواهد رسید البته فرایند کارهای ابتدایی و شروع کار نیز طی شده و با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری در ادامه اظهار کرد: نکته دیگر جشن احیای واحدهای صنعتی است که در کارخانه قند یاسوج این مراسم به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود. این کارخانه در بازدیدهای قبلی وقتی رئیس‌جمهور در قوه قضاییه حضور داشتند موردبررسی قرار گرفت بنابراین دستوراتی دادند و مشکلات این کارخانه نیز مرتفع شد و کار آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: در سایر حوزه‌های عمرانی هم تا امروز بیش از 10 هزار میلیارد تومان مصوبه جدید برای استان دیده‌شده است و این عدد بسیار خوبی برای استان است که منشأ تحول در حوزه‌های مختلف استان می‌شود. در سفر اول حدود 6 هزار میلیارد تومان مصوب و در این مرحله نیز تا الآن 10 هزار میلیارد تومان در مصوب شده که طبیعتاً با حضور رئیس‌جمهور نیز تکمیل می‌شود باید توجه کرد که این عدد در جلسات ابتدایی کاری و کارشناسی نهایی شده اگرچه با عنایت دیگر عزیزان در دستگاه‌ها و سازمان برنامه عدد نیز اضافه خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان گفت: اما علت اینکه این عدد را رشد دادیم این است که کهگیلویه و بویراحمد نیاز به توجه جدی است و نظر رئیس‌جمهوری این است که در دور دوم سفرها نیز عنایت ویژه‌ای به استان هم شود چراکه شهرستان‌های محرومی دارد مخصوصاً در حوزه زیرساخت‌ها و این عدد هم به‌احتمال‌زیاد بالاتر خواهد رفت و به امید خدا منشأ تحول در استان خواهد شد. برنامه ملاقات عمومی هم به‌صورت طبیعی در دستور کار است و امیدواریم با برگزاری این سفر اتفاقات بهتری در استان را شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها