نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. تير 1402 - 15:01
رئیس دادگستری گچساران گفت: شبانه‌روزی مشغول انجام خدمت به مردم هستیم و در دستگاه قضایی با هیچ‌کسی مماشات و سازش نداریم و به‌طور مستقل هم تاکنون عمل کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، رهام دیانت، رئیس دادگستری گچساران در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: از اول تیرماه تا هفتم تیرماه به‌عنوان هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده است که هدف از این موضوع نیز تجلیل از مقام شامخ شهدا به‌ویژه شهید بهشتی و 72 یار صدیق انقلاب و همچنین ارائه عملکرد دستگاه قضا است لذا این هفته فرصتی است تا در شهرستان عملکرد خودمان را در معرض دید مردم قرار دهیم.

 

وی افزود: اما امروز آماری که از عملکرد دستگاه قضا شهرستان گچساران ارائه می‌دهیم از اول تیرماه 1401 تا اول تیرماه 1402 است، در یک سال گذشته 49 هزار و 822 ورودی پرونده داشته‌ایم که 48 هزار 180 فقره پرونده مختومه بوده و 5 هزار 367 فقره پرونده موجودی است و از دلایلی که در این مدت تعداد پرونده موجودی بیش از سنوات تعیین‌شده این است که ما اجرای طرح پایلوت (آزمونه‌ای) و ثبت متمرکز راداریم یعنی همه پرونده‌ها از مرجع انتظامی جمع و به مرجع قضایی رفته است.

 

دیانت تصریح کرد: افراد می‌توانند در مراجع قضایی و با داشتن کد ره‌گیری به‌صورت مستقیم پرونده خوشان را رصد کنند، در این مدت یک سال گذشته بیش از 7 هزار پرونده نسبت به سنوات قبل کارشده است که حاصل زحمات همه عزیزان در دستگاه قضا بوده است.

 

رئیس دادگستری گچساران گفت: لازم به توضیح است که این آمار 49 هزار و 822 نیز شامل تعداد ثبت پرونده‌ها است و دلیل اینکه برخی پرونده‌ها مدت‌زمان بیشتری کار می‌برد مربوط به این موضوع است که در امور حقوقی برخی پرونده‌ها تخصصی هستند و به کارشناس ارجاع می‌شوند و شاید بیش از یک سال هم طول بکشند و در پرونده‌های کیفری همچون قتل نیازمند تحقیق و بررسی بسیار است اما تلاش داریم که سریع‌تر به نتیجه هم برسند.

 

وی ادامه داد: «صلح یاران» کمک‌کار دستگاه قضا هستند که از اقشار مختلف مردم هستند و به‌عنوان‌مثال از 270 فقره پرونده در موضوعات مختلف نیز 238 پرونده منجر به صلح و سازش شد و حتی برخی پرونده‌ها هم مربوط به قتل هم بودند و خوشبختانه در حال حاضر حوزه قضایی گچساران از امنیت پایداری برخوردار است که از همه همکاران در دستگاه قضا، سایر مسئولان در سطح شهرستان و همچنین مردم نیز کمال تشکر و قدردانی رادارم.

 

دیانت اظهار کرد: سال 1400 نزدیک به 70 مورد نزاع دسته‌جمعی در شهرستان داشتیم که در سال گذشته نیز این آمار کاهش چشمگیری داشته است و شامل 59 فقره پرونده بود؛ اما در خصوص جرائم خشن اقدامات حوزه قضایی بسیار مطلوب بوده و دریکی دو سال گذشته 4 فقره قتل داشتیم که دو مورد مربوط به حوزه قضایی دیگری بود و قتل‌های بی حاشیه‌ای بود و در این خصوص نیز اقدامات لازم صورت گرفت.

 

رئیس دادگستری گچساران در ادامه بیان کرد: سامانه مدیریت پرونده قضایی راداریم که بیشتر کارهای پرونده‌ها به‌صورت الکترونیک است و افراد می‌توانند پرونده‌های خود را اینترنتی پیگیری کنند و در برخی موارد می‌توانند به‌صورت آنلاین موارد را پیگیری کنید.

 

وی افزود: در حقوق عامه اقدامات خوبی هم انجام گرفت و افرادی که به‌صورت غیرقانونی مبادرت به ساخت‌وساز کرده بودند چه درزمینهٔ تصرف اراضی ملی، چه درزمینهٔ حفر چاه غیرمجاز و سایر موارد برخورد قاطع و قانونی نیز انجام شد، بنابراین شبانه‌روزی مشغول انجام خدمت به مردم هستیم و در دستگاه قضایی با هیچ‌کسی مماشات و سازش نداریم و به‌طور مستقل هم تاکنون عمل کرده‌ایم و از مردم هم انتظار داریم که در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر همکاری لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها