نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. تير 1402 - 9:29
فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین مطالبات مقام معظم رهبری از جوانان و نوجوانان، از ویژگی‌های طرح نو جوانه‌های صالحین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سرهنگ سید حمزه محقق زاده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در گفت‌وگو با این پایگاه خبری تحلیلی از آغاز طرح «نو+جوانه‌ها» صالحین در این شهرستان خبر داد و گفت: توانمندسازی بسیجیان از اهداف طرح نو جوانه‌های صالحین است و تلاش بر این است که اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را غنی‌سازی کنیم. بااین‌حال رفع نیازهای جوانان و نوجوانان با ارائه آموزش‌های لازم ازجمله ترویج سبک زندگی ایرانی _اسلامی ازجمله مسائلی که می‌تواند در مقابله با جنگ شناختی دشمن پاسخگو باشد که انتظار می‌رود در این زمینه نیز به اهداف خود دست‌یابیم.

وی افزود: بنابراین طرح نو جوانه‌های صالحین، همان تحقق زنجیره تعلیم و تربیت در محلات با محوریت مساجد و با رویکرد افزایش همبستگی و پیوستگی در امر تعلیم و تربیت، آگاه‌سازی و ترویج سبک زندگی و تحقق محله اسلامی و همچنین تولید محتوا است.

وی افزود: باید توجه کرد که طرح نو جوانه‌های صالحین به‌منظور استفاده بهینه از فرصت تابستان جهت رشد و تعالی بسیجیان و اعضای گروه‌های صالحین، شناسایی و جذب افراد مستعد، حفظ و انسجام گروه‌های تربیتی صالحین، تقویت هویت و حلقه‌ها و نقش‌آفرینی آن در فعالیت‌های پایگاه مقاومت بسیج، تقویت نظام تربیتی صالحین، ایجاد شورونشاط و تقویت روحیه معنوی و تلاش برای سازندگی روحی، اخلاقی و فکری نوجوانان و جوانان و نیز غنی‌سازی اوقات فراغت بسیجیان برگزار می‌شود.

 فرمانده سپاه ناحیه گچساران بابیان اینکه طرح نو جوانه‌های صالحین برای استفاده بسیجیان عادی، فعال و عموم نوجوانان و جوانان شهرستان است، بیان کرد: این طرح در بخش‌های قرآنی، معارف اسلامی، علمی، فرهنگی هنری، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ورزشی، عملیات وامداد و نجات، بصیرت سیاسی، فضای مجازی، اردویی و مناسبتی برگزار می‌شود که به اقتضای موقعیت پایگاه‌های مقاومت بسیج شهری یا روستایی برنامه‌ها نیز متنوع خواهد بود.

سرهنگ محقق زاده در ادامه به محورهای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین مطالبات مقام معظم رهبری از جوانان و نوجوانان، آموزش نوجوانان و جوانان برای داشتن حضوری مؤثر و سالم در فضای مجازی و آشنایی با آسیب‌های آن محورهای طرح نو جوانه‌ها در گچساران است؛ بنابراین تربیت جوان مؤمن و انقلابی از مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه برنامه‌های ساماندهی اوقات فراغت بسیجان تنها ویژه فصل تابستان نیست و در همه ایام سال برای جذب و آموزش نوجوانان و جوانان شهرستان، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده‌شده است. اگرچه باید زمینه تقویت و تربیت نیروهای بسیجی را با در نظر گرفتن ایجاد فضاهای شاد و بانشاط مبنای کار قرار دهیم.

وی بابیان اینکه تقویت هویت دینی و انقلابی جوانان و نوجوان ضروری است، افزود: جوان‌گرایی یک شیوه پسندیده است و برای انجام کارها هم بایستی به جوانان اعتماد کرد چراکه طرح نو جوانه‌های صالحین نمونه خوبی برای این امر است و به همین منظور نیاز است باتربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی بتوانیم در مدیریت آینده کشور و به‌تبع رفع مشکلات به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

 

 فرمانده سپاه ناحیه گچساران در پایان خاطرنشان کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات تبلیغات و اطلاع‌رسانی اجرای این برنامه را انجام دادند که از اول تیرماه جاری آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت