نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. خرداد 1402 - 14:16
نشست شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت با حضور حجت‌الاسلام ولی زاده و دکتر خادمی نمایندگان شورای وزرا در امور ایثارگران کشور در گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت با حضور حجت‌الاسلام ولی زاده و دکتر خادمی نمایندگان شورای وزرا در امور ایثارگران کشور با دستور کار رسیدگی به امور ایثارگران، تبدیل وضعیت و استخدام ایثارگران در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در ابتدای این نشست گفت: همه ما مدیون رشادت‌های شهدا هستیم چراکه به لطف ایثارگری‌ها بوده است که امروز در مسئولیتی مشغول خدمتگزاری به مردم هستیم، اگر می‌خواهیم انقلاب تداوم داشته باشد باید برای خانواده شهدا ارزش قائل شویم.

وی افزود: الگوی شهادت‌طلبی را باید ترویج دهیم و به‌عنوان یک مسئول باید مروّجان فرهنگ ایثار و شهادت باشیم و آن کاری که شهدا از ما می‌خواهند همان خدمتگزاری صادقانه است. به‌عنوان مسئول باید خودمان را مدیون خانواده شهدا بدانیم و باید تلاش کنیم این مسیر شهادت‌طلبی را برای نسل جوان تبیین کنیم.

فرماندار گچساران ادامه داد: امروز در جنگ نرم، دشمن می‌خواهد ناامیدی را در جامعه ترویج دهد که باید باکار و تلاش جهادی و انقلابی با نقشه شوم دشمن مقابله کرد. خوشبختانه در بحث استخدام‌ها و تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر در این شهرستان خیلی از ادارات، دستگاه‌ها و شرکت‌های گچساران بالای ۹۰ درصد این موضوع را دنبال کرده‌اند و مجموعه فرمانداری هم به جد پیگیر این موضوع است.

حسینی، رئیس بنیاد شهید گچساران در ادامه هم گفت: هدف از این نشست‌ها نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است، طی جلسات قبل نیز مصوبات خوبی در رابطه با خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری داشته‌ایم که طبق قانون یک درصد از بودجه ادارات مربوط به ترویج فرهنگ شهادت است و نکته دیگر اینکه در مصوبات جلسات قبل نیز بحث ساماندهی زیرساخت‌های گلزارهای شهدا را داشتیم که قرار است تا پایان شهریورماه انجام شود.

وی افزود: شهرستان گچساران دارای ۴۴ گلزار شهدا است که بحث ساماندهی تمام آن‌ها انجام‌شده اما به‌مرورزمان ساختمان برخی نیز دچار فرسودگی شده است که برآورد هزینه انجام تا مشکلات نیز به‌زودی مرتفع شوند.

حسینی تصریح کرد: آمار بیکاران جامعه ایثارگری ۸۶۳ نفراست که با توجه به ظرفیت‌های گچساران ازجمله شرکت پتروشیمی، شایسته است بحث به‌کارگیری این عزیزان طبق قانون نیز پیگیری و مرتفع شود. نکته دیگر در بحث اردوهای سیاحتی و زیارتی جامعه ایثارگری است اگرچه وقفه‌ای چندساله به وجود آمد اما این موضوع در دولت آیت‌الله رئیسی مجدداً پیگیری شد بنابراین در این خصوص اگر امکان داشته باشد هزینه چنین اردوهایی صفرتا صد با خود بنیاد شهید باشد.

ارائه گزارش‌هایی از مدیران ادارات، دستگاه و شرکت‌ها در خصوص تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای ایثارگر نیز بخش دیگری از این نشست در گچساران بود.

شکوهی پور، رئیس شورای شهر دوگنبدان در ادامه این نشست هم گفت: خواهش داریم که نمایندگان شورای وزرا در کشور حتماً برنامه سرکشی از خانواده‌های شهدا در روستا را داشته باشند، از شهدا زیاد صحبت می‌شود و حرف‌های قشنگی هم زده می‌شود اما در عمل فاصله زیادی با آرمان‌های شهدا داریم و نکته بعد اینکه نسبت به ساماندهی گلزارهای شهدا در مناطق روستایی اهتمام جدی صورت گیرد.

سرهنگ محقق زاده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران هم گفت: در سطح استان ۸ شهید انقلاب داریم که هفت شهید مربوط به شهرستان گچساران است، هفت هزار و 555 پرونده در خصوص ایثارگران داریم که 301 ایثارگر نیازمند حمایت ویژه هستند.

وی افزود: به‌طور روزانه ایثارگران بسیاری مراجعه می‌کنند که مطالبه آن‌ها نیز بر احتساب سوابق جبهه بعد از قطعنامه 598 است موضوع دیگر نیز بحث کمیسیون درصدهای جانبازی است و نیز گلایه‌های جانبازان عزیز در خصوص درصدهای پایین است که انتظار است در سطح کشور این موضوعات به بهترین شکل ممکن پیگیری و مرتفع شوند.

حجت‌الاسلام حجازی، امام‌جمعه گچساران در ادامه هم گفت: ایثار یعنی از مال و جان گذشتن برای اعتلا و عزت اسلام و ایران مقتدر، بنابراین به نسل جوان بگوییم اینکه امروز دشمنان از این اقتدار هراس دارند به چه خاطر است که همانا به برکت خون شهدا است.

وی افزود: حقیقتاً این اقتدار و این عزت ایران اسلامی، مرهون فداکاری و جان‌فشانی شهدا است، باید قدر ایثار و ایثارگری‌ها را بدانیم. امروز هم خیلی خوشحال شدم که چنین جلساتی برای اولین بار به این صورت با حضور نمایندگان وزرا در شهرستان انجام می‌شود و انتظار هم این است هم به وضعیت گلزارهای شهدا، هم‌خانواده شهدا و هم به فرزندان شهدا رسیدگی شود.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: شهرستان گچساران هم فرزند شهید و هم‌خانواده شهید بیکار فراوان دارد حتی مادر شهید و پدر شهید به دلیل کهولت سن و یا بیماری نیازمند پرستار هستند که اگر توجه به این نکات نداشته باشیم شاید به‌نوعی در پیشگاه خداوند مواخذه شویم.

حجت‌الاسلام حجازی اظهار کرد: اما بحث سوابق ایثارگری بعد از پذیرش قطعنامه 598 هم انتظار داریم این موضوع نیز در جلسات کلان کشور رسیدگی شود چراکه جمع بسیاری هستند که بعد از قطعنامه به دفاع از کیان این مملکت پرداختند.

وی افزود: باید توجه داشت که شهرستان محروم گچساران در زیرزمین قوی‌ترین و ثروتمندترین نقطه کشور با تولید یک‌چهارم نفت کشور است اما بیکاری در این شهرستان همچنان بیداد می‌کند، در بحث آمار بیکاری گچساران رتبه اول را در استان و کشور داراست و انتظار هم این است که مردم گچساران از محرومیت‌ها نجات پیدا کنند.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: در هیچ شهری از کشورمان محله‌ای نداریم که رسماً محله فقرا باشد، اما امروز در بام نفت ایران سه محله فقیرنشین با ۲۵ هزار نفر جمعیت وجود دارد، بنابراین به وضعیت شهرمان باید رسیدگی شود و انتظار این است که متولیان امر در کشور اختیارات مدیران نفت در این شهرستان را بیشتر کند چراکه اگر بتوانند اقدامی هم کنند دستشان با توجه به قانون بسته است هرچند در برخی موارد نیز کوتاهی نکرده‌اند اما آن‌ها هم محدودیت‌هایی دارند.

حجت‌الاسلام حجازی گفت: با توجه به این ظرفیت‌های گچساران علی القاعده ما باید جوان بیکار در شهرمان نداشته باشیم، اما این موضوعات به‌نوعی ظلم به شمار می‌رود و ما هم باید درد مردم را بگوییم و شما نمایندگان شورای وزرا هم به مسئولان بالادستی انتقال دهید آن‌طور که می‌گویند گچساران هم گل‌وبلبل نیست و انتظار این است عدالت رعایت شود.

امام‌جمعه گچساران در پایان هم گفت: تقاضا دارم که هرچه سریع‌تر جلسه شورای تأمین با حضور مدیرعامل نفت و گاز گچساران تشکیل شود، از اوضاع بی‌حجابی و هنجارشکنی توسط برخی افراد در سطح شهر ناراحت هستیم به‌خصوص در پارک سلامت که باید تدبیری شود که در غیر این صورت آتش به اختیار وارد عمل خواهیم شد.

در پایان این نشست هم حجت‌الاسلام ولی زاده نماینده شورای وزرا در امور ایثارگران کشور به ایراد سخن پرداخت. مشروح سخنرانی وی در ادامه آمده است (اینجا)

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها