نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. خرداد 1402 - 11:46
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:البته بنده یک ایده بزرگ‌تر به دولت دادم که بحثش مطرح است و قرار است جلسه‌ای هم برقرار شود و این است که گچساران را تبدیل به شهرستان ویژه اقتصادی انرژی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد صاحب‌الزمان (عج) گچساران برگزار شد، گفت: حضرت امام (ره) قیامی را آغاز کردند و تحول عظیمی در دنیا شکل دادند تا بشریت به فطرت الهی خود برگردد. امام ندای توحید سر دادند و دنیا را متوجه خدا کردند.

وی افزود: امام به مقابله با استکبار پرداختند، رژیم پهلوی با روحانیت با ابزار خشونت برخورد می‌کردند تا این حرکت توحیدی را در نطفه خفه کنند که به سرانجام نرسد اما امام با تیزبینی و هوشیاری جلوی آن‌ها ایستادند. امام در فیضیه، علیه اسرائیل صحبت کردند و در آن زمان پر از خفقان نیز امام علیه رژیم پهلوی سخنرانی می‌کردند و خطاب به شاه پهلوی می‌فرمودند که تو را نصیحت می‌کنم که از حمایت اسرائیل دست بردارد چراکه آن‌ها خیرخواه ملت ایران نخواهند بود.

احمدزاده گفت: امام به دنبال احیای بشریت بودند، حتی امام نامه‌ای به رهبر شوروی نوشت و آن‌ها را به توحید دعوت کردند و به گورباچف نوشتند که صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیسم را می‌شنوم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: سال 42 بعد از سخنرانی امام در قم، طاغوت نتوانست تحمل کنند و امام را بازداشت کردند در چند شهر مردم به خیابان‌ها ریختند و اعتراض کردند. مردم کفن‌پوش به خیابان‌ها آمدند درحالی‌که شاه شخصاً برای سرکوب مردم وارد صحنه شد و عده کثیری از مردم‌ را به شهادت رسانید.

احمدزاده تصریح کرد: برخی اوقات انسان‌های خاص دریک روز خاص در مقابل طاغوت می‌ایستند و حادثه ۱۵ خرداد این‌چنین است. شهدای ۱۵ خرداد 42 گران‌قدر هستند چراکه آغاز حکومت اسلامی و حرکت به سمت خداپرستی در این روز گذاشته شد و شهدای ۱۵ خرداد پایه‌گذار انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد تأثیرگذار درروند نهضت امام بود و بعدازاین روز بزرگ بود که قیام‌های دیگری در کشورمان شکل گرفت و قیام ۱۹ آبان گچساران در مسجد شهدان و شهادت ۶ نفر از بهترین‌ جوانان این شهرستان هم در تداوم قیام ۱۵ خرداد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شهدای ۱۵ خرداد زمان‌شناس بودند و به‌موقع به میدان آمدند و امروز باید بدانیم که کجای دنیا قرار داریم و این حکومت اسلامی ثمره طولانی تلاش همه موحدان، انبیا و اولیای الهی است که به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان (عج) خواهد رسید. بدانید که انقلاب اسلامی به انقلاب مهدی موعود (عج) وصل خواهد شد.

احمدزاده گفت: مردم بدانید حکومت جمهوری اسلامی زمینه‌ساز حکومت جهانی است و حکومت آخرالزمان هم به دست مستضعفین خواهد بود و این وعده حتمی الهی است. سرنگونی رژیم پهلوی آغازی برای احیای توحید بود و انقلاب اسلامی خون‌بهای همه شهدای تاریخ است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: امروز باید خودمان را ببینیم که کجای دنیا ایستاده‌ایم کشوری هستیم که در مقابل نظام سلطه ایستاده‌ایم درحالی‌که مستضعفان وارثان زمین خواهند بود، بنابراین زمینه‌سازی برای امر ظهور همان رسالتی است که بر عهده هرکدام از ما گذاشته‌شده است.

احمدزاده تصریح کرد: دشمن به‌طور شبانه‌روز علیه آرمان‌های انقلاب توطئه می‌کند تکلیف این است که همه درصحنه باشیم چراکه آینده جهان به دست جمهوری اسلامی رقم خواهد خورد، دشمن در حال طراحی جنگ ترکیبی است و بارها هم مقام معظم رهبری فتنه‌های دشمن را یکی پس از دیگری نقش بر آب کرده‌اند ما همه مردم بایستی پشتیبان ولایت باشیم و در تمامی امورات تابع محض مقام معظم رهبری باشیم.

وی در ادامه افزود: نکته دیگر اینکه ان‌شاءالله به‌زودی سفر دوم هیئت دولت به استان را خواهیم داشت برای گچساران همانند بقیه استان کارهای بزرگی در نظر گرفته‌شده است برخی طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسند ازجمله پتروشیمی گچساران که این پروژه خیلی سال طول کشید تا ساخته شود؛ اما در این دولت سرعت گرفت و هزینه‌های بالایی نیز صرف شد و رشد خیلی خوبی در انجام امورات شکل گرفت که قرار است به‌زودی هم به بهره‌برداری برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سد و نیروگاه چم شیر همچنین وضعیت داشت و در یک سال و اندی بالغ‌بر 1000 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شد تا اینکه آماده و آبگیری شد، هجمه فوق‌العاده سنگینی از خارج کشور و برخی هم درون کشور علیه آبگیری سد چم شیر شروع کردند درحالی‌که همه می‌دانستیم همه مطالعات این سد انجام‌شده بود و هیچ خطری هم برای محیط‌زیست نداشت.

احمدزاده گفت: بچه‌های وزارت نیرو و سدسازی هم اطلاعات کامل سد را داشتند و تا عمق 440 متری زمین نیز خاک را آزمایش کرده بودند و جالب این است که خاک منطقه چم شیر تا استرالیا و اتریش و شرکت‌های معتبر سدسازی جهان هم برای این آزمایش ارسال شد و هم‌اکنون تا عمق 140 متری سد خطری برای سد و نمکی که سد را آلوده کند وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: علاوه بر سد، نیروگاه برق را هم داریم و هنوز یک‌چهارم سد آبگیری شده است و ای سی (املاح هادی موجود در آب) آب شرب گچساران 1500 تا 1800 است و اما ای سی آب چم شیر کمتر از این مقدار است که به‌نوعی از آب گچساران هم شیرین‌تر است و اگر خداوند توفیق دهد هم بهره‌برداری از نیروگاه برق و هم سد چم شیر را خواهیم داشت.

احمدزاده تصریح کرد: برای اولین وقتی‌که در دولت رأی اعتماد برای استانداری گرفتم و برای تشکر خدمت رئیس‌جمهور رسیدم، مچ وزیر نفت را گرفتم و بیان کردم قول یک پالایشگاه برای گچساران بدهید و تبسمی هم کردند و بیان کردم که همین‌الان قول بدهید و بیان کردند که اگر سرمایه‌گذار پیدا کنید قول می‌دهم.

وی افزود: الآن هم سرمایه‌گذار بخش خصوص برای پتروپالایشگاه گچساران آماده است و در انتهای دشت لیشتر 250 هکتار زمین آماده کرده‌ام که با دو و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اولیه کار آغاز می‌شود. در پتروشیمی گچساران 1 میلیارد و 300 میلیون دلار هزینه شده است و اما پتروپالایشگاه قریب به دو برابر کل سرمایه‌گذاری پتروشیمی گچساران آغاز می‌شود و چون قرار است تبدیل به یک پالایشگاه 300 هزار بشکه نفت در روز شود به حدود هفت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که تمام بخش خصوص خواهد بود و به‌نوعی بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری بخش خصوص در ایران خواهد شد که بنا داریم کلنگ این پروژه هم بر زمین زده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مجوز منطقه ویژه اقتصادی گچساران در دولت آقای احمدی‌نژاد صادر شد اما بلاتکلیف ماند و کاری انجام نشد و الآن بالغ‌بر یک هزار و 800 هکتار زمین آماده‌شده تا عملیات آن اجرایی شود و سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی بتوانند برای سرمایه‌گذاری در صنایع وارد شوند. البته بنده یک ایده بزرگ‌تر به دولت دادم که بحثش مطرح است و قرار است جلسه‌ای هم برقرار شود و این است که گچساران را تبدیل به شهرستان ویژه اقتصادی کنیم و از منطقه ویژه اقتصادی عبور کنیم و برای اولین بار در کشور نیز گچساران تبدیل به شهر ویژه اقتصادی انرژی شود و در دولت تلاش می‌کنیم که این کار محقق شود.

احمدزاده گفت: به فضل الهی کارهای بزرگی در این شهرستان درحالی‌که انجام است و مجتمع بزرگ زنجیره‌ای تولید 250 هزار قطعه‌ای مرغ راداریم اگرچه صنایع دیگری که در این شهرستان هم پایه‌گذاری خواهند شد و امیدوارم که سفر هیئت دولت هم به‌خوبی انجام شود و ایجاد مقدمه‌ای برای تحول در استان باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: همه ما برای خدمت به مردم آمده‌ایم و دولت‌ها سرکار که می‌آیند طبیعی است که تغییرات مدیریتی هم باشد اما امروز خدمت برای همه مردم است و اگر مسئول شدیم باید به همه مردم خدمات‌رسانی کنیم. مردم در دیدگاه حکومت اسلامی همه مساوی هستند.

احمدزاده تصریح کرد: سفر دوم دولت به‌زودی انجام می‌شود و آرام‌آرام برای انتخابات هم وارد می‌شویم و از 19 تا 25 نیز مدیرانی که می‌خواهند نامزد انتخابات شود باید استعفا دهند و دلم می‌خواهم فضای انتخاباتی استان بعد از سفر هیئت دولت آغاز شود.

وی افزود: مطمئن باشید حکومت اراده‌اش بر این است که از آرای مردم صیانت کند دولت و مجلس باید کنار هم باشند تا کارها انجام شود و تعامل هم باید حفظ شود و این تکلیف است. بنده برای نمایندگان استان احترام قائل هستم و اما روسا و مدیران ادارات هم باید در مسائلی همچون تبلیغات انتخاباتی مراقبت کنند چراکه ما متولیان امر حکومت هستیم و اگر کسی هم بخواهد حقوق مردم را تضییع کند برخورد خواهد شد. چراکه دستگاه‌های نظارتی رصد می‌کنند و باید توجه کرد که با اختلافات چیزی عاید استان نخواهد شد و با همدلی و برادری و وحدت استان را جلو ببریم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها