نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. خرداد 1402 - 16:11
مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و نیز بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد 42 در مسجدالنبی (ص) گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همزمان با فرارسیدن سی و چهارمین سالگرد رحلت جان‌گداز معمار کبیر انقلاب اسلامی  و نیز بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد 42 مراسمی در مسجدالنبی (ص) این شهرستان برگزار شد.

این مراسم  با حضور مجتبی یوسفی؛ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل نفت و گاز گچساران، جمعی از مسئولین، نیروهای نظامی و انتظامی، کارکنان صنعت نفت، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسیجیان و دیگر اقشار مختلف مردم برگزار شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اهداف نهضت اسلامی امام خمینی (ره) را تشریح و این انقلاب را در راستای حرکت انبیاء توصیف کرد که همچنان توسط خلف صالح ایشان تداوم دارد.

یوسفی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بحث وحدت، همدلی و انسجام از شاخصه‌های مکتب امام (ره) است، هرچند امروز در شکل اجرا مشکلاتی داریم اما شاهد نفوذ جمهوری اسلامی در سرتاسر جهان هستیم، تفکر امام راحل بر مبنای نگاه دینی، توکل بر خدا، اعتماد و تکیه‌بر مردم جمهوری اسلامی را به‌جایی رسانده است که دشمن جرئت جنگ نظامی علیه کشورمان را ندارد و این همان نگاه خودباوری و استقلالی است که حضرت امام به مردم دادند. مشروح سخنان وی را اینجا ببینید.

کمالی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در این آیین ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام اظهاکرد: قیام 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و 15 خرداد 42 روزی است که جمعی از مردان و زنان کشورمان جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند و با تأسی از فرهنگ عاشورا مسیر انقلاب را هموار کردند.

وی افزود: حقیقتاً 15 خرداد 42 جلوه‌ای از نقش‌آفرینی ملت بزرگ ایران برای تحقق انقلاب اسلامی به شمار می‌رود چراکه مردم ایران‌زمین با نثار خونشان سند آزادگی و استقلال کشورشان را فریاد زدند و  دستاوردهای پرشمار این قیام تاریخی دریچه‌ای بی‌بدیل برای پیروزی نهضت امام خمینی (ره) در 22 بهمن ۵۷ بود.

کمالی تصریح کرد: حضرت امام (ره) دارای ویژگی‌های شخصیتی برجسته‌ای بودند که در قلب مسلمانان و آزادی خواهان جهان جای داشته و دارند، امام بااراده و شجاع بودند و جاذبه و دافعه امام علی علیه‌السلام را به ارث برده بودند چراکه در مقابل مستضعفین متواضع و فروتن و در مقابل استکبار جهانی استوار و محکم بودند.

 وی بیان کرد: حضرت امام بر خدا توکل می‌کردند و شهدای بزرگی را از درون همین ملت و همراه با انقلاب تربیت نمودند. امام خودباوری را به ما آموختند و امروز هم صنعت نفت استقلالش را مدیون اندیشه‌های ناب امام می‌داند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: حضرت امام راحل به ملت ایران یاد دادند تا از طبل‌های توخالی ظالمان ترسی به دل راه ندهند و امام برای همه نسل‌ها و عصرها سبک زندگی سعادتمندانه ترسیم نمود و تا آرمان حضرت امام (ره) در جامعه جاری و ساری باشد این انقلاب باعزت و اقتدار به مسیرش ادامه خواهد داد.

تصاویری از این مراسم را شاهد باشید.

 
تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها