نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. خرداد 1402 - 14:49
عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت:دشمن درجنگ شناختی به دنبال شبهه افکنی،سیاه نمایی و ناامیدی درجامعه است در حالی که خروجی انقلاب اسلامی عمق نفوذ منطقه‌ای ایران دردریای مدیترانه و تنگه باب المندب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، مجتبی یوسفی؛ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت ارتحال امام (ره) که در مسجدالنبی (ص) گچساران برگزار شد، گفت: حضرت آقا می‌فرمایند که بهترین نهی از منکر، انقلاب اسلامی است. حضرت امام در قرن اخیر ادبیات جدیدی را در نظم نوین جهانی به وجود آوردند و اینکه می‌گوییم روح انقلاب اسلامی شخصیت و آرمان حضرت امام است بیراه هم نگفته‌ایم.

وی افزود: هرچند امروز در اجرا مشکلاتی داریم اما شاهد نفوذ جمهوری اسلامی در سرتاسر جهان هستیم، تفکر امام راحل بر مبنای نگاه دینی، توکل بر خدا، اعتماد و تکیه‌بر مردم جمهوری اسلامی را به‌جایی رسانده است که دشمن جرئت جنگ نظامی علیه کشورمان را ندارد و این همان نگاه خودباوری و استقلالی است که حضرت امام به مردم دادند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: دو دهه است مذاکره می‌کنیم و برخی اوقات برخی مذاکرات برای غربی‌ها برد به شمار می‌رود برخی‌ها در مذاکرات گذشته به غرب اعتماد کردند و صنعت هسته‌ای کشورمان را تعطیل کردند اگرچه خداوند برای عبرت هم نمونه‌های بارزی گذاشته است و کشورهای لیبی و عراق صدام بهترین نمونه به شمار می‌روند؛ بنابراین حضرت آقا تعبیر قشنگی دارند که جنگ اوکراین ساخته‌وپرداخته کشورهای غربی است چراکه ناتو را در آنجا مستقر کردند و به‌نوعی اوکراین را جلو انداختند و اکنون مردم اوکراین در حال آسیب هستند و غرب نیز تجارت اسلحه انجام می‌دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث مذاکرات در دولت قبل برخی وقت‌ها نیز کوتاه آمدیم درحالی‌که خروجی هم نداشتیم آن‌ها مدعی بودند که ما زبان دنیا را بلد هستیم و انرژی هسته‌ای را تعطیل کردند و باقی موارد...اما چرا دلار 3 هزارتومانی با بالای 20 هزار تومان رفت؟ اگرچه الآن هم مدافع دولت فعلی نیستم و اما این موضوع را بیان می‌کنم که در دولت گذشته بیشترین وادادگی را انجام دادیم پس چرا مشکلات حل نشدند!

یوسفی افزود: غرب اگر ببینید با جنگ می‌توانند کشوری را در عصر جدید سرنگون کنند به‌هیچ‌وجه دست به مذاکره نمی‌زند. اگر این چهار دهه صنعت نفت سرپاست به همت امثال شما کارکنان نفت است انقلاب اسلامی به مردم ایران روحیه خودباوری را تزریق کرد و اگر امروز پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را می‌سازیم نگاه به خودباوری و ما می‌توانیم است.

وی ادامه داد: هرکجا به آرمان‌های انقلاب توجه کردیم در اوج عزت و اقتدار بودیم و هرکجا از این موارد فاصله گرفتیم به مشکل برخورد کردیم، اینکه کسی بخواهد در جمهوری اسلامی رانت برای خودش درست کند اشکال از ماست و اما برخی می‌خواهند جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند پس باید همت کنیم و دست روزی زانوان خودمان بگذاریم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: در بحث توجه به وضعیت معیشت کارکنان نفت، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، پزشکان حاذق، نخبگان و... در مجلس می‌ایستیم و پیگیری می‌کنیم چراکه نگاه کمونیستی به این موضوعات نداریم لزوماً عدالت به معنی برابری نیست و هرکسی باید به میزان تلاشی که می‌کند و علم دارد نیز دستمزد بگیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر کسی زیر کولر در تهران و در وزارت خانه‌ای نشسته باشد به‌صرف اینکه در وزارت خانه است و چند ده میلیون هم حقوق‌بگیرید بی‌عدالتی و ظلم است و باکسی هم که در دستگاه حفاری در دریا با مشکلات فراوان نیز خدمت کند و به یک‌میزان حقوق دریافت می‌کند این عادلانه نخواهد بود.

یوسفی بیان کرد: اینکه برخی خستگان و وادادگان داخلی بخواهد سیاه نمایی کند همگام با دشمنان عمل کرده‌اند. صنعت نفت را چه کسانی سرپا نگه داشتند و اما برخی نمی‌خواهند در این کشور به جوانانی اعتماد کنند که با خودباوری صنعت هسته‌ای ما را جزو 5 کشور دنیا کرده‌اند.

وی ادامه داد: پیچیده‌ترین قطعات صنعتی را همین جوانان کشورمان ساختند اما برخی‌ها برای اینکه پورسانت بگیرند و از کشور خارجی وارد کنند این واقعیت‌ها را نادیده می‌گیرند؛ اما اینکه صنعت خودروسازی با نگاه منفعت‌طلبی در برخی بخش‌ها و عدم توجه به نخبگان، پراید تولید می‌کند و دست مردم می‌دهد که هزینه سوء مدیریت آن را مردم باجان و مالشان می‌دهند اینکه خروجی تفکر انقلابی نیست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: خروجی انقلاب اسلامی عمق نفوذ منطقه‌ای ایران در دریای مدیترانه و در تنگه باب المندب است و این عمق راهبردی جمهوری اسلامی است. اینکه برخی دستاوردهای جمهوری اسلامی را سیاه نشان دهیم و ظلم و فساد و استثمار غرب را خوب جلوه دهیم به‌هیچ‌وجه خوب نیست.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن در جنگ شناختی به دنبال شبهه افکنی، سیاه نمایی و ناامیدی در جامعه است، بنابراین با نگاه لیبرالی در برخی دولت‌های گذشته می‌خواستند صنعت نفت را زمین بزنند و همان‌گونه که برخی شرکت‌ها را از بین بردند و در بحث خدماتی که باید به کارکنان می‌داند در حداقل‌ها قراردادند و در بیرون شرکت‌های خصوص راه انداختند.

یوسفی تصریح کرد: اگرچه مشکلاتی داریم اما باید تلاش کرد و باید بر اساس مبانی اصیل حضرت امام (ره) که استقلال، برادری، وحدت کلمه، دوری از تفرقه و جلوگیری از دوقطبی است حرکت کنیم. حقیقت انقلاب اسلامی باید تبیین شود و این روحیه خودباوری را به نسل‌های جوان تزریق کنیم و با هرکسی که بخواهد دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیرد باید مقابله کنیم، کشورمان درحال‌توسعه است و باید تلاش کنیم و مشکلات باکار جهادی و انقلابی مرتفع کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: ما هرجای دنیا برویم مهاجر هستیم و شهروند رتبه چندم خواهیم بود اینجا کشور ما خواهد بود که بر اساس مباحث دینی، اخلاقی و ایرانی اسلامی تشکیل‌شده است. اینجا خانه ما خواهد بود که باید با همدلی، انسجام، اتحاد و گوش‌به‌فرمان ولایت آن را بسازیم؛ و باید توجه داشت که امروز عمق راهبردی جمهوری اسلامی هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشورمان است و این همان مکتب حضرت امام (ره) است.

 

انتهایی پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها