نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. خرداد 1402 - 14:39
حجت‌الاسلام صفایی گفت: حضرت امام در مقابل دشمنان اسلام و قرآن ایستادند و ملت بزرگ ایران خوب هم تبعیت کردند چراکه فهمیدند امام (ره) در مسیر خداوند و اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام علیرضا صفایی، امام‌جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: یاد و خاطره حضرت امام (ره) را گرامی می‌داریم و به روح بلند و ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و همه شهیدان راه انقلاب اسلامی درود و صلوات می‌فرستیم. یکشنبه چهاردهم خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) و همچنین انتخاب امام خامنه‌ای به رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان رهبری است.

وی افزود: حقیقتاً درباره شخصیت معنوی حضرت امام هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم و در یک جمله امام راحل راهی را مقابل پای ملت بزرگ ایران، مسلمانان و آزادی خواهان قراردادند که راه خداوند و ائمه اطهار علیهم‌السلام بود. حضرت امام (ره) راه مقابله با استکبار جهانی را به بشریت آموخت و نشان دادند انسان آزاده تازنده است نباید زیر بار ظلم و ستم برود.

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: حضرت امام در مقابل دشمنان اسلام و قرآن ایستادند و امام (ره) چنین راه ارزشمندی در مقابل بشریت گشودند. دوشنبه سالروز قیام خونین 15 خرداد در سال 1342 هجری شمسی است و اما این مردم عزیز و شریف امام راحل را خوب شناختند و خوب هم تبعیت کردند چراکه فهمیدند امام (ره) در مسیر خداوند و اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: وقتی سحرگاه 15 خرداد سال 42 مأمورین ساواک به درون خانه امام ریختند که امام را ببرند، خادم امام مقابل آن‌ها قرار گرفت و نیروهای ساواک جسارت‌ها کرد که در این حال امام فریاد کشیدند که چه برخوردی است که انجام می‌دهید روح‌الله خمینی من هستیم و به این بنده خدا چه‌کار دارید، بنابراین رژیم پهلوی بسیار از امام می‌ترسید.

وی افزود: امام شجاع بودند و از غیر خداترسی به دل راه نمی‌داد اما مردم وقتی از دستگیری امام خبردار شدند به طرفداری از امام قیام کردند و حرف امام این بود که حکومت با مردم ایران با خشونت برخورد می‌کند و با دیده حقارت و بردگی به این مردم نگریسته می‌شود. رژیم پهلوی قانون کاپیتولاسیون را در مملکت ترویج می‌داد و این قانون در مجلس شورای ملی شاهنشاهی به تصویب رسیده بود بااین‌حال امام به مقابله ایستاد و مردم را بیدار کرد.

حجت‌الاسلام صفایی در ادامه اظهار کرد: حضرت امام در خصوص کاپیتولاسیون آمریکایی‌ها روشنگری کردند و مردم را بیدار کردند که منجر به قیام خونین 15 خرداد شد و در ادامه نیز رژیم منحوس پهلوی مردم را به گلوله بستند و به شهادت رساندند. لذا امام فرمودند که 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم لذا یاد و خاطره همه شهیدان را گرامی می‌داریم.

امام‌جمعه موقت گچساران ادامه داد: اخیراً مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره ملی شهدای سبزوار و نیشابور مواردی بیان کردند که زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا خود جهاد بزرگی است و حضرت آقا شهدای انقلاب اسلامی را به‌مانند شهدای کربلا ترسیم کردند و امروز باید خانواده معظم شهدا نیز تکریم شوند.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند یک جوان عارف همچون شهید ناصر باغانی تا یک انسان مجاهد همچون نورعلی شوشتری را می‌توان دید که وصیت‌نامه‌های آن‌ها پر از معرفت است و وصیت‌نامه شهدا درس برای امت است. رهبری باز فرمودند هریک از شهدا به‌نوعی می‌توانند الگو باشند و شهادت شهید الداغی افکار عمومی کشور را تحت تأثیر قرارداد.

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: بنابراین هنوز کسانی هستند که در دفاع از غیرت و ناموس به میدان بیایند و این روزها در کشور ما مسئله عفاف و حجاب بسیار مهم است و اخیراً لایحه‌ای قوه قضاییه تنظیم کرده است که هنوز به‌صورت رسمی و به‌عنوان یک قانون اعلام‌نشده است؛ اما باید مسئولین مقدار بیشتری نسبت به مسئله عفاف و حجاب به میدان بیایند چراکه این مسئله کم‌کم در جامعه باب می‌شود و این‌یک ننگ است.

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: این‌همه شهید و این‌همه تلاش برای اجرای دستورات اسلام لذا نباید کوچه‌ها و خیابان‌های ما به این سبک باشد هم مردم و هم مسئولین همه در این خصوص مسئول هستی و شهید الداغی به ما درس می‌دهند و برای مردم یک الگو است و بی‌تفاوت نباید به مسائل دین باشیم.

وی افزود: هفته محیط‌زیست را گرامی می‌داریم، محیط‌زیست لازمه زندگی همه ما انسان‌ها است و هرچه این محیط پاک‌تر باشد زندگی برای انسان‌های جامعه بهتر خواهد بود. امسال بارندگی خوبی داشتیم و مردم از طبیعت بهره‌ها بردند و باید این محیط‌زیست را قدر دانست و از آن مراقبت کرد.

حجت‌الاسلام صفایی در ادامه اظهار کرد: خبری در فضای مجازی منتشر شد که برای مناطق محروم از مشمولین برای کار معلمی می‌خواهند استفاده کنند درحالی‌که معلم بودن خود قانون دارد و مسیر از طریق دانشگاه فرهنگیان است لذا نسبت به این مسائل هم مسئولین باید برای دانش آموزان ارزش قائل شوند و هم اینکه یک معلم باید معلمی را بلد باشد و آموزش‌های لازم در این خصوص را دیده باشد.

امام‌جمعه موقت گچساران ادامه داد: برخی نقاط شهرمان با قطعی آب مواجه است که مسئولین آبفا توجه داشته باشند و این مشکلات را هرچه سریع‌تر مرتفع کنند. برخی خیابان‌ها هم روشنایی ندارند و نیاز است مسئولین توجه کنند و انتظار این است که مردم هم نسبت به رعایت الگوی مصرف توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها