نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. خرداد 1402 - 16:46
نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.

حسینی، رئیس بنیاد شهید گچساران در ابتدا مصوبات نشست قبلی این شورا را قرائت کرد و هرکدام از مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی اقدامات انجام‌شده در خصوص مصوبات را بیان کردند.

 زارع، رئیس آبفا گچساران در این نشست هم گفت: وظیفه خود می‌دانیم که رهرو راه شهدا باشیم چراکه همه ما مسئولین مدیون شهدا هستیم. تعداد ۱۳ گلزار شهدا در سطح شهرستان تأمین آب شد و تلاش می‌کنیم که در سال جاری نیز مشکل تأمین آب ۶ گلزار شهدای این شهرستان هم مرتفع شود.

مشکلات گلزارهای شهدا به‌زودی مرتفع شود

دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در ادامه گفت: جناب زارع باید قول دهند که در اسرع وقت مشکل تأمین آب گلزارهای باقی‌مانده شهرستان نیز مرتفع شوند و این مسئله را به هر شکلی باید در اولویت بگذارید اگرچه معتقدم که زمان باید مشخص شود و تا پایان شهریورماه این کار باید عملیاتی شود.

مسئول هستید و باید پاسخ‌گو باشید

وی افزود: عملاً باید در میدان عمل اقدام کنیم. ۱۹ گلزار شهدای این شهرستان مشکل برق‌دارند که تاکنون هفت مکان انجام‌شده است و تا پایان شهریورماه باید مشکل برق گلزارهای شهدای گچساران نیز مرتفع شود؛ بنابراین هیچ بهانه‌ای قبول نیست مسئول و مدیر هستید و باید پاسخ‌گو باشید.

دیهیمی خوب ادامه داد: اما در خصوص راه‌های دسترسی به گلزار شهدا از ۶ گلزار فقط جاده یک گلزار باقی‌مانده است که به گفته متولیان امر حدود سه میلیارد تومان هزینه خواهد برد.

محسنی، رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز گچساران در ادامه هم گفت: در خصوص گلزار شهدای دیل بخش عمده‌ای انجام شد و باقی موارد هم در دست اقدام است. نکته دوم دیوارنویسی زندان گچساران با تمثال شهدا راداریم که این موضوع در حال پیگیری است.

فرماندار گچساران در ادامه هم گفت: با توجه به مصوبات جلسه قبل قرار بود که کار ایزوگام گلزار شهدای گچساران را شهرداری انجام شود، اما در جلسه‌ای نیز آقای کاهکش مدیرعامل سابق نفت و گاز گچساران قول دادند که این موضوع را ساماندهی کنند. به‌هرحال بایستی بحث ایزوگام در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود چراکه یک کاری فرهنگی است و ممنوعیتی هم ندارد و انتظار دارم این مهم نیز فوراً در دستور کار قرار گیرد.

کار خودمان که نباید عقب بیافتد!

آقایی، بخشدار مرکزی گچساران در ادامه هم گفت: در خصوص بهسازی تابلوهای ورودی گلزار شهدای روستاها، مکاتباتی با استان انجام شد که تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

فرماندار گچساران در ادامه هم گفت: حداقل کار خودمان که نباید عقب بیافتد! و همین‌جا اعلام می‌کنم اگر مشکل در بحث بودجه‌ای است لذا می‌توانید از ادارات دیگر کمک بگیرد چراکه تمام ادارات بودجه فرهنگی دارند و ادارات هم بایستی ملزم به انجام این کار شوند چراکه گچساران در قسمت فرهنگی سال‌هاست که مظلوم مانده است.

این‌همه به ادارات حمله می‌کنیم

دیهیمی خوب اظهار کرد: البته مدیران ادارات و نهادها وظیفه‌دارند مشکلات را پیگیری و مرتفع کنند و هیچ بهانه‌ای هم پذیرفته نخواهد بود. این‌همه به ادارات حمله می‌کنیم اما آیا بنیاد شهید خود بودجه‌ای برای تعمیر و نگهداری گلزارهای شهدا هم دارد!

حجت‌الاسلام حجازی، امام‌جمعه گچساران در ادامه این نشست ضمن تبریک دهه کرامت گفت: باید توجه داشت که جایگاه ایثار کجاست و اما چه توجیه فرهنگی و اقتصادی برای شخص و جامعه دارد. امروز جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت راداریم و اما اِشکالی که وجود دارد اینکه فرهنگ مظلوم است و باید هم مشخص شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب مراد از فرهنگ چیست؟ که در حقیقت فرهنگ یعنی رشد علمی، معنوی، اخلاقی و اجتماعی درحالی‌که ولنگاری ضد فرهنگ است.

جلسات ولنگاری با بودجه 300 میلیونی

وی افزود: متأسفانه سنوات گذشته مراسمات و جلساتی با هزینه‌های بالا به اسم کار فرهنگی در شهرمان گرفته می‌شد و بالغ‌بر 300 میلیون تومان هم‌خرج می‌کردند آن‌هم با امکانات و پول بیت‌المال؛ بنابراین امروز اشاعه فرهنگ حقیقی لازم و واجب است.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: فرد عاقل برای خودش کار می‌کند، یعنی اینکه انسان رسالتش را به نحو احسن انجام دهد و تنها برای رضای خداوند کارها را انجام و به سرانجام برساند. معتقدم که بایستی باید در فرهنگ ایثار و شهادت مطالعه و جهاد تبیین کنیم چراکه شهدا موانع رشد را از سر راه برمی‌دارند و در این صورت انسان به خدا نزدیک‌تر می‌شود.

ضرورت توجه به فرهنگ شهدا

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: لذا از مقام شهید و شهادت بهره ببریم تا تمام دنیا برای ما کوچک شود. حقیقتاً شهید زمینه هدایت انسان به سمت خداوند را فراهم می‌کند و باید توجه کرد که اگر به فرهنگ شهدا عمل کنیم در وهله اول نفعش به خود انسان برمی‌گردد.

صمدی فر، معاون تعاون بنیاد شهید استان هم گفت: اعتبارات ساماندهی گلزارها تنها اعتبارات عمرانی هستند که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز برنامه‌ریزی می‌شود. بیشترین اعتبارات هم قریب به ۴ میلیارد تومان بود که به ساماندهی گلزار شهدای گچساران اختصاص داده شد و مرکز فرهنگی گلزار شهدای گچساران هم در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: طبق قانون همه دستگاه‌های اجرایی یک درصد از اعتباراتشان را باید هزینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنند.

ما مظلوم هستیم

امام‌جمعه گچساران در ادامه هم گفت: ما مظلوم هستیم و انتظار این است آقای استاندار و مدیران استانی سهم سفر دور اول ریاست جمهوری به این شهرستان داده شود و در سفر دوم ریاست محترم جمهور نیز سهم سفر این شهرستان نیز دیده شود.

هرمز پور، معاون درمان بنیاد شهیداستان هم در ادامه گفت: بدون تعارف حرف می‌زنم همه مسئولین از شهدا تعریف می‌دهیم اما برعکس شهدا عمل می‌کنیم، واقعاً نگران شدم که بعدازاینکه سال‌ها از جنگ می‌گذرد اما هنوز در این شهر نفت‌خیز جایی برای اشتغال فرزندان شهدا وجود ندارد.

 24 فرزند شهید بیکار هستند

وی افزود: بنده خودم خانواده شهید هستم و الله اگر بخواهیم شعار بدهیم و خدمت نکنیم به خانواده‌های شهدا جفا کرده‌ایم، در این شهر نفت‌خیز 24 فرزند شهید بیکار هستند، فرزند شهیدی از سال 95 تاکنون پشت لیست انتظار پتروشیمی گچساران مانده است و آقایان مسئول آیا کاری برای فرزند شهید در این شهر وجود ندارد؟

هرمز پور ادامه داد: خواهش دارم که مشکلات خانواده‌های شهدا را مرتفع کنید امروز هم باید کاری کرد که هم‌خانواده شهدا و هم مردم از ما راضی باشند. خیلی از خانواده‌های شهدا به فراموشی سپرده‌شده‌اند و نباید فراموش کنیم که این میز و صندلی مدیریت مدیون خون شهداست.

دست پیش‌گرفته‌اید که پس نیافتید!

فرماندار گچساران در ادامه هم گفت: جناب آقای هرمز پور دست پیش‌گرفته‌اید که پس نیافتید! خود شما هم مسئول هستید و باید پیگر این مشکلات می‌شدید، سؤال این است که در پتروشیمی گچساران چند نیروی بومی وجود دارد! و نکته اینکه چرا فرزند شهید در این شهرستان باید بیکار باشد؟ اگرچه مدیران قبلی هم باید پاسخگو باشند.

وی افزود: بنده به‌صراحت اعلام می‌کنم که حتی یک نفر را در اداره و یا پروژه‌ای استخدام نکرده‌ام، تاکنون چندین نامه برای انجام امور و اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگران به متولیان امر نوشته‌ام و اما چه تعداد استخدام‌شده‌اند؟ هر موقع هم با مسئولین این شرکت‌ها جلسه گرفتیم در دل می‌کردند که برخی پروژه‌ها بایستی تعدیل نیرو صورت گیرد که در این خصوص تأمین امنیت ما را داشته باشید.

شهر مال ماست 

دیهیمی خوب در ادامه گفت: جناب هرمز پور شما که خود مدیر بودید چرا پیگیر مشکلات اشتغال فرزندان شهدا نشدید! و چرا اعتراض نمی‌کنید که چرا فلان شخص استخدام‌شده است؟ شهر مال ماست اما استخدام و امتیازش برای دیگران است. امروز ما باید داد بزنیم نه شما! سهم ما ضعیف بود و گروهی درگذشته نیز معامله‌ها کردند.

ما فقط نفت و گاز نداریم

فرماندار گچساران گفت: جناب هرمز پور ما فقط نفت و گاز نداریم، دو سد پرآب داریم، دشت‌های وسیع کشاورزی داریم اما آن‌گونه که باید شایسته باشد به موضوعات مختلف این شهرستان توجه نشد. اما آقای هرمز پور بنده از خانواده شهید برای مسئولیت معرفی کردم و اما امثال شما رد کردید.

دیهیمی خوب گفت: نکته پایانی اینکه همه ما مسئولین در قبال خانواده شهدا مدیون هستیم. احساس نمی‌کنم مدیری در دولت آقای رئیسی وجود داشته باشد که در انجام اموراتش کاهلی داشته باشد. همین صندلی مدیریت بنده از حرمت خون شهداست و باید اعتقاد قلبی و معرفتی به موضوع ایثار و شهادت داشته باشیم اگرچه معتقدم که مشکل اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگر هم در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود و این موضوع همکاری همه دستگاه‌های استانی و شهرستانی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها